KARABAGH II - INTERNATIONAL CONGRESS OF MODERN STUDIES IN SOCIAL AND HUMAN SCIENCES, Baku, Azerbaycan, 8 - 10 Kasım 2021, ss.118-127
Kurumlar arası işbirliği, program
uygulamasında görev ve sorumlulukların paylaşımını artırmaya yönelik önemli
yaklaşımlardan bir tanesidir. İşbirlikçi yönetim veya yönetişimin sağlanması
yerel yönetimlerinde işlevliğinin arttırılmasında önemli yere sahip olacaktır.
Bu doğrultuda, bu çalışma, Illinois Eyaleti'nde yetişkin okuryazarlığını
geliştirmek için Illinois Topluluk Kolej Kurulu ile İnsan Sermaye Geliştirme
Bölümü arasındaki ortaya koyulan işbirliği noktasında bir çalışma ortaya
koymaktır. 2008 yılında, iki kurum, amacı eyaletteki okuryazarlık seviyelerini
ve sosyal okuryazarlığı artırmak olan bir işbirliği içerisine girmişler ve bu
doğrultuda programlar uygulamışlardır. Proje, ortak görevlere ulaşmak için
işbirliği yapan kurumların birlikte çalışmasını sağlama sorumluluğuna sahip
olan Illinois Topluluk Kolej Kurulu vesayetinde uygulanmıştır. Bu kurumlar
arasında gerçekleşen işbirliği, eğitim hizmetlerini toplumun savunmasız
üyelerine yayarak çalışan insanların becerilerini geliştirmeyi ve eyaleti içindeki hassas grupların sosyal
refahını iyileştirmeye ve daha özel olarak topluluk içindeki sosyal sorunları
ele almaya odaklanmıştır. Bu çalışmanın amacı, iki kurum arasında yürütülen bu
projenin artı ve eksilerini tartışarak işbirlikçi kamu yönetimi/yönetişimi
olgusu doğrultusunda tartışmaktır. Çalışmada nitel veri yaklaşımı benimsenmiş
ve her iki departmanla da bu yönde iletişim kurulmuştur, departmanlardan toplam
dört kişi ile görüşme yapılmış ve buna ek olarak departmanların raporları ve
literatürde yer alan dökümanlar incelenmiştir. Çalışmanın en önemli çıktısı
olarak işbirlikçi bir kamu yönetimi anlayışının benimsenmesi gerektiği ve bunun
her düzeyde gerçekleşebilecek bir olgu olduğudur. İşbirliği ile beraber
kurumlar üzerinde var olan yükün hafiflediği ve daha kaliteli hizmetler ile
beraber, hedeflere ulaşıldığı görülmektedir. Sonuç olarak, bu çalışmada, proje
kapsamında hedeflenen temel işbirliği hedefleri, hedef kitleler, proje
kapsamında karşılaşılan sorunlar ve engeller araştırılarak bir tartışma ortaya
koyulmuştur. Çalışmanın son kısmında ise bu işbirliği ile öğrendiklerimiz
irdelenmiş ve sonuç kısmı ile çalışma sonlandırılmıştır.