Çoklu Ortam Uygulamaları, Yüksel Göktaş, Editör, Atatürk Araştırma Merkezi, Erzurum, ss.1-20, 2017
Çoklu ortam ürünlerinin değerlendirme süreci öğrenme hedefleri üzerine temellendirilen 6 temel aşamadan oluşmaktadır. Bu aşamalardan ilki olan taramada geliştirilecek çoklu ortam ürününün benzer ürünlerden farkı, sağlayacağı katkılar ortaya konulmaya çalışılmaktadır. İhtiyaç analizinde hedef kitle analizi, görev ve içerik Özet analizleri gerçekleştirilerek hedef kitlenin özellikleri, içerik ve gerçekleştirilecek etkinliklerde kullanılabilecek pedogojik unsurlar belirlenmeye çalışılmaktadır. Formatif değerlendirmede ise geliştirilmeye başlanan ürünün prototipleri uzmanlara, öğretim tasarımcılarına ve katılımcılara gösterilerek gerek içerik, gerek teknolojik gerekse pedogojik açıdan düzenlenmektedir. Etkililik değerlendirmede ürünün kısa vadede belirlenen bilgi, beceri ve tutum açısından değişimler meydana getirip getirmediği ortaya çıkarılmaya çalışılmaktadır. Etki değerlendirmede, ürünün hedef kitlenin gerek iş gerek günlük hayatlarında değişim meyana getirip getirmediği irdelenmektedir. Sürdürülebilirlik değerlendirmede ise ürünün uzun süre kullanımını sağlamaya yönelik gerek tasarım, gerek içerik ve gerekse teknolojik olarak güncellenmesi amaçlanmaktadır. Her aşamada anket, görüşme, gözlem, uzman görüşü, kullanılabilirlik testleri gibi farklı veri toplama araçlarından yararlanılmaktadır. Her aşamasının sonunda ara raporlar ve ürün tamamlandıktan sonra sonuç raporunun hazırlanaması gerekmektedir.