Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017, Hatice Ferhan Odabaşı,Buket Akkoyunlu,Aytekin İşman, Editör, Tojet, Ankara, ss.1-15, 2017
Algoritmik düşünme kavramı, hayatımızın her alanında yeri olan fakat çoğunlukla bilgisayar alanına özgü olarak kullanılan bir kavramdır. En genel tanımıyla; bireyin bir eylemi gerçekleştirme sürecinde, eylem adımlarını belirlemesi
ve bu adımları doğru sıra ile yapması için yürüttüğü düşünme şekli olarak ifade
edilebilir. Bu düşünme şekli bilgisayardan bağımsız olarak geliştirilebildiği gibi
programlama öğretimi yoluyla da geliştirilebilmektedir. Burada programlama
öğretiminin niteliği, algoritmik düşünme becerisinin gelişiminde belirleyici rol
oynamaktadır. Dolayısıyla, öğretimde kullanılan etkinlikler, programlama aracı,
programlama dili ve öğretim yönteminin algoritmik düşünme becerisi üzerindeki etkisi dikkate alınarak süreç planlanmalıdır. Bu planlama sürecinde öncelikli
olarak, Milli Eğitim Bakanlığı, araştırmacılar ve öğreticilerin bir araya gelerek, öğretimin temellendirileceği, uygun bir algoritmik düşünme yaklaşımı belirlemeleri
gerekli görülmektedir. Bu bölümde, algoritmik düşünme adımlarını ortaya koyan
çeşitli yaklaşımlar incelenmiş ve programlama öğretiminde bu adımların kullanımına yönelik öneriler sunulmuştur.