Algoritmik Düşünme İçin Programlama Öğretimi Adımları


Creative Commons License

Erümit A. K. , Benzer A. İ. , Aksoy D. A. , Şahin G.

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017, Hatice Ferhan Odabaşı,Buket Akkoyunlu,Aytekin İşman, Editör, Tojet, Ankara, ss.1-15, 2017

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2017
  • Yayınevi: Tojet
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.1-15
  • Editörler: Hatice Ferhan Odabaşı,Buket Akkoyunlu,Aytekin İşman, Editör

Özet

Algoritmik düşünme kavramı, hayatımızın her alanında yeri olan fakat çoğunlukla bilgisayar alanına özgü olarak kullanılan bir kavramdır. En genel tanımıyla; bireyin bir eylemi gerçekleştirme sürecinde, eylem adımlarını belirlemesi ve bu adımları doğru sıra ile yapması için yürüttüğü düşünme şekli olarak ifade edilebilir. Bu düşünme şekli bilgisayardan bağımsız olarak geliştirilebildiği gibi programlama öğretimi yoluyla da geliştirilebilmektedir. Burada programlama öğretiminin niteliği, algoritmik düşünme becerisinin gelişiminde belirleyici rol oynamaktadır. Dolayısıyla, öğretimde kullanılan etkinlikler, programlama aracı, programlama dili ve öğretim yönteminin algoritmik düşünme becerisi üzerindeki etkisi dikkate alınarak süreç planlanmalıdır. Bu planlama sürecinde öncelikli olarak, Milli Eğitim Bakanlığı, araştırmacılar ve öğreticilerin bir araya gelerek, öğretimin temellendirileceği, uygun bir algoritmik düşünme yaklaşımı belirlemeleri gerekli görülmektedir. Bu bölümde, algoritmik düşünme adımlarını ortaya koyan çeşitli yaklaşımlar incelenmiş ve programlama öğretiminde bu adımların kullanımına yönelik öneriler sunulmuştur.