Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yapay Zeka Kullanımı ve Uygulama Örnekleri


Seyhan A.

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.436-437, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Edirne
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.436-437
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son yıllarda teknolojinin ilerlemesi, eğitim alanında önemli değişikliklere yol açmış ve birçok çalışma, farklı teknolojilerin kullanımı üzerine yoğunlaşmıştır. Özellikle yapay zeka, günümüzün en önemli teknoloji trendlerinden biri olarak öne çıkmaktadır. Öğrenme süreçlerini iyileştirmek ve öğretimi geliştirmek amacıyla sınıflara yapay zeka teknolojilerini entegre etme çabaları artarak devam etmektedir. Eğitim öğretimde yapay zeka kullanılmasının, kişiselleştirilmiş öğrenmeyi hızlandırabileceği, öğrencilere sürekli değerlendirme ve geri bildirim sunabileceği, ayrıca öğrenme analitiğini kullanarak öğrenme sürecini farklılaştırabileceği ifade edilmektedir. Bu kapsamda, sosyal bilgiler dersinde yapay zeka kullanımı, özelleştirilmiş öğrenme materyalleri ve simülasyon gibi araçlarla öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunmak için büyük önem taşımaktadır. Bu yaklaşım, öğrencilerin daha geniş bir perspektiften düşünmelerini sağlayarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilir ve geleceğe daha iyi hazırlanmalarına katkıda bulunabilir. Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretiminde yapay zeka teknolojilerinin kullanımı ile ilgili mevcut uygulamaların incelenmesi ve örneklerin sunulmasıdır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, konuyla ilgili makaleler, kitaplar, bildiriler ve benzeri kaynakların yanı sıra internet siteleri, sosyal medya platformları, videolar ve görsel dokümanlar gibi çeşitli kaynaklar taranmış ve incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrenme amaçlı çeşitli chatbotların kullanıldığı öğrenme senaryolarının oluşturulduğu, soru cevap etkinliklerinin yapıldığı ve öğrenme materyallerinin hazırlandığı anlaşılmaktadır.