12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.436-437, (Özet Bildiri)
Son yıllarda teknolojinin ilerlemesi, eğitim alanında önemli değişikliklere yol açmış ve birçok çalışma,
farklı teknolojilerin kullanımı üzerine yoğunlaşmıştır. Özellikle yapay zeka, günümüzün en önemli
teknoloji trendlerinden biri olarak öne çıkmaktadır. Öğrenme süreçlerini iyileştirmek ve öğretimi
geliştirmek amacıyla sınıflara yapay zeka teknolojilerini entegre etme çabaları artarak devam
etmektedir. Eğitim öğretimde yapay zeka kullanılmasının, kişiselleştirilmiş öğrenmeyi
hızlandırabileceği, öğrencilere sürekli değerlendirme ve geri bildirim sunabileceği, ayrıca öğrenme
analitiğini kullanarak öğrenme sürecini farklılaştırabileceği ifade edilmektedir. Bu kapsamda, sosyal
bilgiler dersinde yapay zeka kullanımı, özelleştirilmiş öğrenme materyalleri ve simülasyon gibi araçlarla
öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunmak için büyük önem taşımaktadır. Bu yaklaşım,
öğrencilerin daha geniş bir perspektiften düşünmelerini sağlayarak eleştirel düşünme becerilerini
geliştirebilir ve geleceğe daha iyi hazırlanmalarına katkıda bulunabilir. Bu çalışmanın amacı, sosyal
bilgiler öğretiminde yapay zeka teknolojilerinin kullanımı ile ilgili mevcut uygulamaların incelenmesi
ve örneklerin sunulmasıdır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden doküman analizi tekniği
kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, konuyla ilgili makaleler, kitaplar, bildiriler ve benzeri kaynakların
yanı sıra internet siteleri, sosyal medya platformları, videolar ve görsel dokümanlar gibi çeşitli kaynaklar
taranmış ve incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrenme amaçlı çeşitli chatbotların kullanıldığı
öğrenme senaryolarının oluşturulduğu, soru cevap etkinliklerinin yapıldığı ve öğrenme materyallerinin
hazırlandığı anlaşılmaktadır.