ITTES 2016, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2016, ss.93-94
Matematiğin en temel gayelerinden biri de öğrencilerin problem çözme ve kurma becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlamaktır.
Bu kapsamda ilkokul 4. sınıf matematik müfredatı incelendiğinde bu gayeyle paralellik gösterdiği; ancak yapılan araştırmalarda
sınıf öğretmenlerinin bu konu üzerinde yeterince durmadığı görülmektedir. Problem çözme ve kurma çalışmalarının
yaygınlaştırılması; öğrencilerin bu kazanımlara erişebilmesi amacıyla matematik dersinde kullanılabilecek alternatif materyallere
ihtiyaç duyulmaktadır. Bu kapsamda bilgisayar animasyonlarının öğrencilerin problem çözme ve kurma becerilerini geliştirmede
ne derece etkili olduğunun belirlenmesine ilişkin öğrenci görüşleri önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada; ilkokul dördüncü sınıf
matematik dersi kesirler konusunda problem çözme ve kurma çalışmalarına yönelik bilgisayar animasyonları hazırlanıp; ilkokul 4.
sınıf öğrencilerinin animasyonlara ilişkin görüşlerine bakılmıştır. Çalışma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Bingöl ili Solhan
ilçesi Şehit Kaymakam Ersin Ateş İlkokulu 4/C sınıfında öğrenim görmekte olan 17 ilkokul 4. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır.
Çalışma ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda problem kurma çalışmalarında kullanılan bilgisayar
animasyonlarına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından 4
adet senaryo oluşturulmuştur. Daha sonra bu senaryolar animasyon haline getirilmiştir. Çalışma grubundaki öğrencilere,
animasyonlar izlettirilerek alan taraması ve 3 uzman görüşünden yararlanılarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu
uygulanmıştır. Çalışma; nitel araştırma türünde olup verilerin analizinde içerik analizden yararlanılmıştır.