e-Journal of New World Sciences Academy, cilt.5, sa.3, ss.220-257, 2010 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada Haptic teknolojisinin simülasyon, düz anlatım ve soru cevap yöntemlerine göre kavram yanılgılarını gidermedeki olumlu ve olumsuz yönleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmada 6. sınıf öğrencilerinden iki deney (simülasyon, Haptic teknolojisi) ve bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Bütün gruplara kavramsal anlama testi ön test olarak uygulanmıştır. Yerçekimi, kütle ve ağırlıkla ilgili uygulamalardan sonra gruplara kavramsal anlama testi son test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin ön test ve son test verileri analiz edilmiştir. Her gruptan başarılı, orta düzeyde başarılı ve başarısız üçer öğrenci seçilmiştir. Seçilen öğrencilerle ve çalışmanın birlikte yürütüldüğü Fen ve Teknoloji öğretmeniyle mülakatlar yürütülmüştür. Elde edilen verilerin analizi sonucunda Haptic teknolojisinin ve simülasyonun öğrenciye daha ayrıntılı, kalıcı, somut bilgi sağlamada, kavram yanılgılarını gidermede etkili oldukları belirlenmiştir.