International Conferance on Educational Science, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
Bu çalışmanm amacl yeni müfredata göIe hazrrlanan ilköğretim Bilişim Teknolojileri derslerinde öğrencileri ve öğretmenleri yönlendirmek ve bilgilendirrnek amacıyla kullanılan ders ve öğretmen klavuz kİtaplarrnın'öğretmen ve öğrencilerin gereksinimlerini karşılama diizeyini ve müfredata uygunluğunu belirlemehir. Bu amaçla çalışmabitişimteknolojileri derslerine giren 84 öğretınen ve bu dersi alan 116 öğrenciyle yiirütiilrnüştür. Çalışmada ders kitaplarının müfredattakİ kazarumlara uygurı öğretmen ve öğrencilerin beklentilerini karşılayacak şekilde hazırlandığr sonucuna varrlrnasına rağmen öğretmenlerin öğrencilerin bilgi seviyelerine göre hangi basamakta olduklarını belirlemede sorunlar yaşadıkları ortaYa çrt*rşır. Bu nedenle çaiışmada öğretmenlerin öğencilerin hangi basamaha olduklarınr belirleyebilııreleri İçin standart değerlendirme ölçeklerinin geliştirilmesi önerilmektedir. Ayrıca eğitirıin öğrencilerin bireYsel özelliklerine göre yapılmasr gerektiğinden, ders'kitaplarının her bölgedeki hatta her okuldaki öğrencileriı özellikleri ve yaşam koşulları göz önünde bulundurularak hazırlanmasınrn ya da böyle bir esnekliğe gidilmesinin öğrencilerin eğitimi açrsından daha faydalı olabileceği düşünülmektedir.