Sosyal bilgiler öğretmen yetiştirme programlarını içerik açısından değerlendirmeyi amaçlayan çalışmalar incelendiğinde, bu çalışmaların ya YÖK'ün çerçeve programının betimsel bir değerlendirmesini sunduğu ya da eski programla veya başka bir referans kaynakla karşılaştırmalı bir inceleme sağladığı görülmektedir. Programların değerlendirilmesine yönelik yapılan çalışmalarda ise farklı paydaşların deneyim ve bakış açıları ele alınmaktadır. Ancak YÖK’ün üniversitelere verdiği program değişiklik yapma yetkilerini nasıl kullandıklarına dair araştırmaya rastlanmamıştır. Bu araştırma, yetki devri öncesinde YÖK tarafından üniversitelere programlarda değişiklik yapılması konusunda tanınan sınırlı serbestliğin nasıl uygulandığını, bu dönemde sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programlarının içerik açısından nasıl yapılandırıldığını incelemeyi ve bu programlarla ilgili sorunları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma evrenini 53 eğitim fakültesinin sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre 19 üniversite YÖK (2007) çerçeve programındaki zorunlu dersleri hiçbir değişiklik yapmadan uygulamıştır. AKTS kredileri açısından ise üniversiteler arasında önemli farklılaşmalar mevcuttur. Üniversitelerin programlarına ekledikleri seçmeli ders sayıları 7 ile 57 arasında değişmektedir. Programlarda en çok sosyal bilimler alanıyla ilgili seçmeli dersler yer almakta, bunlar içerisinde ise en çok tarih ve coğrafya disiplinlerine ait dersler bulunmaktadır. Programlarda, derslerin uygun olmayan dönemlerde sunulması, tekrarlayan derslerin ya da içeriğin bulunması, zorunlu seçmeli uygulaması gibi sorunların varlığı tespit edilmiştir.
The studies are examined aiming to evaluate social studies teacher training programs in terms of content, it is seen that these studies mostly provide a descriptive evaluation of the framework program of the Council of Higher Education (CoHE) or a comparative analysis with the former program or another reference source. In studies on the evaluation of the programs, the experiences and perspectives of different stakeholders are considered. However, no research has been found on how universities use the authority given by the Council of Higher Education to make changes to the programs. This research aims to examine how the limited autonomy granted by the Council of Higher Education to universities to make changes to the programs before the delegation of authority, how the undergraduate programs for social studies teaching were structured in terms of content during this period, and to identify the problems related to these programs. The research conducted with the document analysis method. The undergraduate programs for social studies teaching at different universities were accessed and these programs were examined in depth. According to the results of the research, 19 universities have implemented the compulsory courses from Council of Higher Education's framework in their programs without any changes. In terms of ECTS credits, there are significant differences between the universities. The number of elective courses added to the programs by universities varies between 7 and 57. The most elective courses in the programs are related to the field of social sciences, with the majority being courses in the disciplines of history and geography. Issues such as offering courses in inappropriate semesters, the presence of repetitive courses or content, and the implementation of compulsory electives were identified in the programs.