EJER 2025, Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
Tiyatro, duygusal ifade, yaratıcılık, işbirliği ve problem çözme
becerilerini geliştiren dinamik ve ilgi çekici bir sanat formudur (Vega, Harding, 2014; Jarrah,
2019; Hudak, 2023). Matematiksel kavramlar, doğası gereği soyuttur.
Sayılar, şekiller, fonksiyonlar, cebir gibi soyut kavramları içerir. Öğrenciler
için bu soyutluğu anlamlandırmak ve içselleştirmek zaman zaman zor ve sıkıcı
olabilir. İşte tam bu noktada tiyatro, matematiksel kavramlara somut bir zemin
sunarak devreye girer. Tiyatro ile sayılar, tek başlarına soyut semboller
olmaktan çıkarak, bir hikayenin kahramanları ile daha anlamlı hale gelebilir. Bu
çalışma, tiyatronun spektaküler çatısı altında, anlaşılması zor olan irrasyonel
sayıları, ortaya çıkış süreciyle ilişkilendirerek anlamlandırmayı, seyircide
bıraktığı izlenimden yola çıkarak, akılda kalıcılık,
ilgi, merak, canlandırma, mizah ile öğrenmeyi farklı bir perspektifle
araştırmayı gaye edinmiştir. Bu
ve benzer araştırmalar, tiyatro temelli yaklaşımlar gibi yenilikçi pedagoji
sayesinde, matematik eğitimini zenginleştirmeyi, öğrencileri hem akademik
başarı için gereken analitik becerilerle hem de kişisel gelişim için gereken
duygusal yeterliliklerle donatmayı sağlayacaktır.