Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), vol.2, no.1, pp.60-79, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırmada öğretmen adaylarının “kültür” kavramına yönelik metaforik algılarının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi
tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu eğitim fakültesinde öğrenim gören 205 kadın ve 72
erkek olmak üzere toplam 277 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının kültüre yönelik algılarını
belirlemek için “Kültür.................a/e benzer. Çünkü............” şeklindeki açık uçlu soru kullanılmıştır. Demografik
bilgi edinmek amacıyla katılımcılara cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyi ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Araştırmada,
öğretmen adayları 112 adet metafor üretmiştir. Öğretmen adayları tarafından üretilen bu metaforlar ortak
özellikleri bakımından 11 kavramsal kategori altında toplanmaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmen adayları
tarafından “kültür” kavramının birbirlerinden farklı metaforlarla açıklandığı ortaya çıkarılmıştır.