Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD), cilt.15, sa.3, ss.2546-2572, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin EBA Canlı Ders hakkındaki görüşlerini belirli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Canlı Ders Aracını Değerlendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçekte erişim, işlevsellik ve etkileşim alt boyutları yer almaktadır. Kars ilinde görev yapan 770 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Verilerin istatiksel analizinde bağımsız örneklem t testi, tek yönlü ANOVA, Games-Howell, Hocberg GT2 testlerinden faydalanılarak SPSS programı aracılığıyla analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet değişkenine ilişkin erişim alt boyutunda anlamlı bir fark bulunmuştur. Erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre canlı derse erişimi daha sorunsuz gördükleri tespit edilmiştir. Mesleki deneyim değişkenine göre ise işlevsellik ve etkileşim alt boyutlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Okul kademesi değişkenine göre ise erişim ve etkileşim alt boyutlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Branş değişkenine göre ise etkileşim alt boyutunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Eğitim durumu değişkenine göre ise erişim alt boyutunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Sistemi günlük kullanım süresi değişkenine göre incelendiğinde ise erişim ve etkileşim alt boyutunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular literatür ile karşılaştırıla