XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi – Rize / 2019, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1347-1355
Robotiğin Fen bilgisi öğretim programının ayrılmaz bir parçası olması artık bir gerekliliktir (Çavaş,
2005). Fen eğitiminde robot tasarımının, robot takımları kurulup yarışmalar düzenlemenin öğrencilerin yaparak
yaşayarak deneyimler kazanması ve teknolojiyi kullanma düzeylerinin artması açısından çok olumlu
etkileri bulunmaktadır (Koç, 2013). Amerika, İngiltere gibi gelişmiş ülkelerde robotiğin eğitimde kullanımı
1990’lı yılların sonlarında başlamıştır. Ancak Türkiye’deki eğitimde kullanımı göz önüne alındığında robotik
Türkiye için yeni bir yaklaşımdır. Robotiğin eğitimde kullanımı Türkiye’de daha çok özel okullarda yapılan
projeler ve düzenlenen kulüp faaliyetlerinden oluşmakta olup, robot teknolojisi uygulamaları henüz gelişmiş
seviyede değildir. Bu durumun ortaya çıkmasında robotların tasarlanmasının masraflı olmasının yanında diğer
önemli neden de robotik çalışmaların öğretmen eğitimin en önemli basamağı olan hizmet-öncesi dönemde eğitim
fakültelerinde ders programların da yer almaması gösterilebilir. Öğretmenler daha önceden bilgi ve beceri sahibi
olmadıkları, aşina olamadıkları bir yaklaşımı sınıfa uygulamaktan kaçınırlar (Aras, 2009). Bu nedenle özellikle
fen bilgisi öğretmen adaylarının robotik çalışmalar hakkında bilgi düzeyi ve inanışları oldukça önemlidir. Bu
bağlamda bu araştırmanın amacı robotik uygulamaların oldukça az kullanıldığı ülkemizde fen bilgisi öğretmen
adaylarının gelişen teknoloji karşısında robotik uygulamalar hakkında bilgi ve inanışlarını ortaya çıkarmaktır. Bu
amaca yönelik olarak araştırmada şu sorula cevap araştırılmıştır; 1)Fen bilgisi öğretmen adaylarının robotik
uygulamalar hakkındaki düşünceleri nelerdir? ve 2) Fen bilgisi öğretmen adaylarının robotik yaklaşıma dayalı
fen bilgisi öğretimi hakkındaki düşünceleri nelerdir?