2. INTERNATIONAL EURASIA HEALTH SCIENCES CONGRESS, Baku, Azerbaycan, 1 - 02 Ocak 2025, ss.1-9, (Tam Metin Bildiri)
Amaç: Diş hekimliği fakülteleri teorik ve pratik eğitimin birlikte verildiği eğitim kurumlarıdır. Ülkemizde diş hekimliği fakültelerinin eğitim süresi 5 yıldır. Bu eğitimin ilk 3 yılı klinik öncesi eğitim, son 2 yılını ise hasta üzerinde klinik uygulamalar içermektedir. Bu çalışmanın amacı Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde 2024-2025 akademik döneminde eğitim gören öğrencilerin Periodontoloji uzmanlığı hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Materyal ve Metod: Çalışmaya Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde eğitim görmekte olan tamamını 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin oluşturduğu toplam 195 kişi katıldı. Çalışmaya 1., 2. ve 3. sınıf öğrenciler dâhil edilmedi. Öğrencilerden demografik bilgilerini, Periodontolojinin klinik öncesi, klinik, uzmanlık konularını ve Periodontoloji Bölümü’nün diğer bölümlerle kıyaslamasını içeren 23 soruluk bir anketi doldurmaları istendi. Verilerin incelenmesinde tanımlayıcı ve frekans analizleri ile ki kare (Fisher’s) testi kullanıldı. Hesaplamalarda istatistik anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alındı. Bulgular: Periodontoloji uzmanlarına yönelik gelecekte ihtiyaç duyulma durumunun sorgulandığı soruya verilen cevaplar, öğrencilerin yaşı ve cinsiyeti ile istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdi (p<0.05). Periodontoloji bölümünü en çok tercih etme sebebi maddi beklenti (%31) iken, tercih edilmeme sebebi tedavilerin uzun sürmesi idi (%40.5). Diğer uzmanlık dallarıyla yapılan kıyaslamada Periodontoloji uzmanlığını tercih etme sırası 3 olarak belirlenirken, malpraktis yönünden sıralamada da %28.3 ile 3. sıradaydı. Sonuç: Periodontoloji uzmanlığına yönelik ilginin ve tercih edilme durumunun iyi bir yerde olduğu ve zamanla daha da artacağı sonucuna varıldı. Anahtar Kelimeler: Diş Hekimliği, Periodontoloji, Uzmanlık
Aim: Dentistry faculties are educational institutions where theoretical and practical education is provided together. The education period of dentistry faculties in our country is 5 years. The first 3 years of this education include preclinical education and the last 2 years include clinical applications on patients. The aim of this study is to evaluate the opinions of students studying at Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Dentistry in the academic year 2024-2025 about Periodontics specialization. Material and Method: A total of 195 students, all of whom were 4th and 5th year students studying at Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Dentistry, participated in the study. 1st, 2nd and 3rd year students were not included in the study. Students were asked to fill out a 23-question survey including their demographic information, preclinical, clinical, and specialization topics of Periodontology, and comparison of the Department of Periodontology with other departments. Descriptive and frequency analyses and chi-square (Fisher's) test were used to analyze the data. In the calculations, the statistical significance level was taken as p<0.05. Results: The answers to the question about the future need for periodontologists showed statistically significant differences with the age and gender of the students (p<0.05). The most common reason for choosing the Periodontology department was financial expectations (31%), while the reason for not choosing it was the long duration of treatments (40.5%). In the comparison with other specialties, the order of preference for the Periodontology specialty was determined as 3rd, and it was also in the 3rd place in terms of malpractice with 28.3%. Conclusion: It was concluded that the interest and preference for Periodontology specialization is in a good place and will increase over time. Keywords: Dentistry, Periodontology, Specialization