International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.365-374, (Tam Metin Bildiri)
Bu araĢtırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının laboratuvar kullanımı özyeterlik algılarını incelemektir. AraĢtırma betimsel nitelikte hazırlanmıĢ bir alan araĢtırmasıdır. AraĢtırmanın
çalıĢma grubunu 30 fen bilimleri öğretmeni ve RTEÜ Eğitim Fakültesi Fen bilgisi öğretmenliği bölümünde
öğrenim gören 139 öğretmen adayı oluĢturmuĢtur. AraĢtırma verilerini toplamak amacıyla ―Laboratuvar
Kullanımı Öz-Yeterlik Algı Ölçeği‖ kullanılmıĢtır. Elde edilen veriler, SPSS 22.0 (Statiscal Package for Social
Sciences) paket programı kullanılarak analiz edilmiĢtir. Analiz sürecinde bağımsız gruplar t testi, tekyönlü
varyans analizi, frekans ve yüzde dağılım kullanılmıĢtır. Elde edilen bulgulara göre fen bilimleri öğretmenlerinin
laboratuvar kullanımı öz-yeterlik algı düzeyleri ile cinsiyetleri ve kıdemleri arasında anlamlı bir farklılık
olmadığı saptanmıĢtır. Öğretmen adaylarının da kendi içinde cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre laboratuvar
kullanım öz-yeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaĢılmıĢtır. Öte yandan öğretmenlerle
öğretmen adaylarının laboratuvar kullanımına yönelik öz-yeterlikleri arasında anlamlı farklılık olduğu
görülmüĢtür.
Aim of this study is to examine biology teachers‘ and student teachers‘ laboratory self-efficacy
perceptions. The participants of this study are 30 biology teachers and 139 student teacher studying Recep
Tayyip Erdoğan University science teacher department. In this study, to collect the data the Laboratory SelfEfficacy Scale. The resulting data were analyzed using SPSS 22.0 (Statiscal Package for Social Sciences)
program package. Frequency, t-test, one-way variance, frequency and percentage distribution is used in
evaluation of the data. At the end of the study, it was found out that statically significant differences weren‘t
determined between professional experience levels and laboratory self-efficacy perceptions of teachers, and
between genders and laboratory self-efficacy perceptions of teachers. Additionally statically significant
differences weren‘t determined between studying levels and laboratory self-efficacy perceptions of student
teachers, and between genders and laboratory self-efficacy perceptions of teachers. But statically significant
differences were determined between science teachers and science student teacher.