BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE WEB 2.0 ARAÇLARININ KULLANIMI VE ÖNEMİ


Çubuk M., Çakır G.

10th International European Conference on Interdisciplinary Scientific Research, Zürich, İsviçre, 27 - 29 Ağustos 2024, ss.770-786

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Zürich
  • Basıldığı Ülke: İsviçre
  • Sayfa Sayıları: ss.770-786
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı ve

önemini ortaya koymaktır. Çalışmada doküman incelemesi yönteminden yararlanılmıştır. Web

2.0 araçlarının beden eğitimi ve spor eğitiminde kullanımı ile ilgili çalışmalar incelenerek

araştırmanın sonuçları ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçları, beden eğitimi ve spor öğretiminde

web 2.0 araçlarının kullanımı, öğrencilerin motivasyon ve ilgilerini arttırdığını göstermektedir.

Ayrıca, kaliteli bir eğitim için yeniliklerin sürekli olarak takip edilmesi gerekmektedir. Beden

eğitimi ve spor dersleri gösterip yaptırma şeklinde gerçekleştiği için teknoloji, öğretmene bu

konuda yardımcı olmaktadır. Ancak, teknolojinin kullanımı derslerin amacına uygun ve dengeli

bir şekilde yapılmalıdır. Teknoloji, dersin etkinliğini artırmak için bir araç olarak kullanılmalı

ve öğrencilerin sporun temel prensiplerini öğrenmelerini desteklemelidir. Ayrıca, teknolojinin

kullanımıyla öğrencilerin dikkati dağılmamalı ve fiziksel etkinliklerin önemi göz ardı

edilmemelidir. Özellikle teorik olarak işlenmesi gereken derslerde web 2.0 araçlarından

faydalanmak gerekmektedir. Öğretmenlerin yeniliklere ayak uydurarak bu yeni teknolojileri

yakından takip etmesi ve derslerinde uygulaması eğitim öğretime olumlu şekilde

yansımaktadır. Bu bağlamda öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının yeni nesil teknolojiler ve

web 2.0 araçları ile ilgili eğitimler alması gerekebilir.