10th International European Conference on Interdisciplinary Scientific Research, Zürich, İsviçre, 27 - 29 Ağustos 2024, ss.770-786
Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı ve
önemini ortaya koymaktır. Çalışmada doküman incelemesi yönteminden yararlanılmıştır. Web
2.0 araçlarının beden eğitimi ve spor eğitiminde kullanımı ile ilgili çalışmalar incelenerek
araştırmanın sonuçları ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçları, beden eğitimi ve spor öğretiminde
web 2.0 araçlarının kullanımı, öğrencilerin motivasyon ve ilgilerini arttırdığını göstermektedir.
Ayrıca, kaliteli bir eğitim için yeniliklerin sürekli olarak takip edilmesi gerekmektedir. Beden
eğitimi ve spor dersleri gösterip yaptırma şeklinde gerçekleştiği için teknoloji, öğretmene bu
konuda yardımcı olmaktadır. Ancak, teknolojinin kullanımı derslerin amacına uygun ve dengeli
bir şekilde yapılmalıdır. Teknoloji, dersin etkinliğini artırmak için bir araç olarak kullanılmalı
ve öğrencilerin sporun temel prensiplerini öğrenmelerini desteklemelidir. Ayrıca, teknolojinin
kullanımıyla öğrencilerin dikkati dağılmamalı ve fiziksel etkinliklerin önemi göz ardı
edilmemelidir. Özellikle teorik olarak işlenmesi gereken derslerde web 2.0 araçlarından
faydalanmak gerekmektedir. Öğretmenlerin yeniliklere ayak uydurarak bu yeni teknolojileri
yakından takip etmesi ve derslerinde uygulaması eğitim öğretime olumlu şekilde
yansımaktadır. Bu bağlamda öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının yeni nesil teknolojiler ve
web 2.0 araçları ile ilgili eğitimler alması gerekebilir.