NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, cilt.12, ss.106-122, 2024 (Hakemli Dergi)
İklim değişikliğinin ve küresel ısınmanın en büyük sebeplerinden biri doğaya salınan karbon emisyonudur. Karbon emisyonunun azaltılabilmesindeki yöntemlerden biri de elektrikli araç kullanımının yaygınlaşmasını sağlayabilmektir. Elektrikli araçların benimsenmesini artırabilmek için, araçlara yönelik kamu algısını anlamak önemlidir. Günümüzdeki en önemli veri kaynaklarından biri olan sosyal medya, şirketlerin stratejik yol haritasını belirlemede ve tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemede büyük rol oynamaktadır. Bu çalışma Türkiye’nin ilk elektrikli ve akıllı aracı olarak üretilen TOGG markasının sosyal medya platformlarından olan YouTube üzerindeki tüketici algısını ölçmeye yönelik yapılmıştır. 14 Mart 2023 tarihinde yayınlanan TOGG aracının ilk ön sipariş tanıtım videosuna yapılan yorumlar içerik analizi ile değerlendirilmiştir. İçerik analizi MAXQDA programı ile yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, TOGG'un Türkiye'nin ilk elektrikli ve akıllı aracı olması, gurur verici bir gelişme olarak öne çıkmaktadır. Bunun yanı sıra, kullanıcı yorumlarında alım gücünün yetersizliği ve fiyatın yüksek olduğuna dair eleştiriler bulunmakla birlikte, bazı kullanıcılar TOGG'un diğer araçlarla kıyaslandığında fiyatını makul bulduklarını da ifade etmektedir. Bu durum, "fiyat" konusundaki algının kullanıcılar arasında farklılaştığını ve bireysel değerlendirmelere bağlı olarak değişkenlik gösterdiğini ortaya koymaktadır. TOGG aracının ön sipariş tanıtım filminin, tüketicilerin gözünden imajı ve değerlendirilmesi, aracın beklentileri karşılayabilme potansiyeli ve gelecekteki ürün gelişmelerine zemin hazırlaması açısından büyük önem taşımaktadır.