Istanbul Family Foundation, cilt.2, sa.2, ss.39-59, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada Richard Linklater'ın yönetmenliğini üstlendiği ve on iki yıl süresince gerçek zamanlı olarak aynı kadroyla çekilen "Boyhood" (Çocukluk) filmi üzerinden aile yapısının değişimi, disfonksiyonu ve bireyler üzerindeki etkileri detaylı bir şekilde incelenecektir. Araştırmanın temel amacı, filmde işlenen aile içi dinamikler, büyüme ve gelişim, eğitim ve kişisel keşif temaları aracılığıyla bireyin sosyalizasyon sürecinin nasıl şekillendiğini incelemektir. Çalışmada, içerik analizi yöntemi kullanılarak filmde belirlenen temaların analizi gerçekleştirilmiştir. Film, bireyin sosyalizasyon sürecini etkileyen aile içi dinamikler, büyüme ve gelişim, eğitim ve kişisel keşif gibi temalar üzerinde yoğunlaşmaktadır. Aile içi dinamikler kapsamında, ebeveyn kontrolü, ebeveyn kimliği ve ebeveyn-çocuk ilişkilerindeki anlaşmazlıklar gibi konular, aile üyeleri arasındaki ilişkilerin karmaşıklığı ve bu ilişkilerin bireylerin gelişimine olan etkileri açısından değerlendirilmiştir. Büyüme ve gelişme, kişisel keşif ve eğitim temaları, tek başlık altında hayal gücü, yaratıcılık ve problem çözme, sanatsal ifade ve kendi ilgi alanlarını keşfetme süreçleri ve bağımsızlık gibi alt temalar üzerinden değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, "Boyhood" filmi, bireyin çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecindeki büyüme ve gelişimini, aile ilişkilerinin ve ebeveynlik zorluklarının evrimini ve kişisel keşif yolculuğunu göstermektedir. Çalışma, aile içi açık iletişimi teşvik etme, ebeveynlik becerilerini geliştirme, kişisel gelişime yatırım yapma ve esneklik ile sabır göstermenin önemine dair kritik önerilerde bulunmaktadır. Bu öneriler, bireylerin ve ailelerin daha sağlıklı ilişkiler kurmasına ve karşılaştıkları zorluklarla daha etkili bir şekilde başa çıkmalarına yardımcı olabilir. Bu çalışma, aynı zamanda, modern aile yapılarının karmaşıklığını ve çeşitliliğini yansıtan tek ebeveynli aileler ve yeniden yapılanan ailelerin karşılaştığı zorlukları da gözler önüne sermektedir.
In this study, the change and dysfunction of the family structure and its effects on individuals will be examined in detail through the film “Boyhood” directed by Richard Linklater and shot in real time for twelve years with the same cast. The primary purpose of the study is to examine how the individual’s socialization process is shaped through the themes of family dynamics, growth and development, education and personal discovery. In the study, the themes identified in the film were analyzed using the content analysis method. The film focuses on themes such as family dynamics, growth and development, education and personal discovery that affect the individual’s socialization process. Within the scope of family dynamics, issues such as parental control, parental identity and conflicts in parent-child relationships were evaluated in terms of the complexity of relationships between family members and the effects of these relationships on the development of individuals. The themes of growth and development, personal discovery, and education were evaluated under a single heading through sub-themes such as imagination, creativity and problem-solving, artistic expression, and discovering one's interests and independence. In conclusion, the movie “Boyhood” shows the growth and development of an individual from childhood to adulthood, the evolution of family relationships and parenting challenges, and thejourney of personal discovery. The study makes critical recommendations on the importance of encouraging open communication within the family, developing parenting skills, investing in personal development, and demonstrating flexibility and patience. These recommendations can help individuals and families build healthier relationships and cope more effectively with their challenges. This study also highlights the challenges faced by single-parent families and restructuring families, reflecting the complexity and diversity of modern family structures.