Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), cilt.1, sa.2, ss.88-101, 2021 (Hakemli Dergi)
Fen Bilimleri dersi ile insandan topluma doğru bütünlük arz eden bir bakış açısıyla günlük yaşamdaki
sorunlara karşı merak uyandırmak, bu problemlerin çözümünde bilimsel düşünme ve karar verme becerisi
kazandırmak gibi amaçlara ulaşılması ön görülmektedir. Bu amaçlar hem öğretmenleri ve hem de eğitim süreçleri
devam eden öğretmen adaylarının rollerinde önemli değişiklere neden olmuştur. Bu bağlamda, sınıf öğretmeni
adaylarının fen bilimleri ile karşılaştıkları ilk derslerden biri olan Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları-I
dersi öğrencilerde bilimsel çalışma bilinci oluşturma ve beceri odaklı bir ders olması yönüyle önemlidir. Ayrıca,
sınıf öğretmeni adaylarının bu dersten edindikleri olumlu izlenim lisans eğitimleri boyunca karşılaşacakları diğer
fen dersleri ile öğretmen oldukları zaman öğrencilerinin bu derse olan öğrenme isteklerini etkileyecek olması
açısından da önemlidir. Bu doğrultuda, söz konusu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji
Laboratuvar Uygulamaları-I dersine yönelik görüşleri incelenmiştir. Sınıf öğretmenliği programında öğrenim
görmekte olan 116 öğretmen adayı ile yürütülen bu çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda,
araştırmacılar tarafından geliştirilen ve yedi açık uçlu sorudan oluşan öz değerlendirme formu sınıf öğretmeni
adaylarına uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik, frekans ve yüzde analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada, sınıf
öğretmeni adaylarının ders kapsamında laboratuvar kurallarına ve araç-gereçlerine, deneyin planlanmasına ve
yürütülmesindeki aşamalara, fen dersi konularına yönelik bilgileri edindikleri sonucuna ulaşılmıştır.
With the Science course, it is foreseen to reach the goals such as arousing curiosity about the
problems in daily life, giving scientific thinking and decision-making skills in the solution of these problems, with
an integrated perspective from human to society. These aims have caused significant changes in the roles of both
teachers and prospective teachers whose education processes continue. In this context, Science and Technology
Laboratory Practices-I course, which is one of the first courses that prospective primary school teachers encounter
with science, is important in terms of creating awareness of scientific work in students and being a skill-oriented
course. In addition, the positive impression that the prospective primary school teachers get from this course is
also important in terms of affecting the other science courses they will encounter during their undergraduate
education and the learning desires of their students when they become teachers. In this direction, in this study, the
opinions of the prospective primary school teachers about the Science and Technology Laboratory Practices-I
course were examined. The survey method was used in this study, which was conducted with 116 prospective
primary school teachers. In this context, the self-assessment form developed by the researchers and consisting of
seven open-ended questions was applied to the prospective primary school teachers. The data were analyzed by
content, frequency and percentage analysis. In the research, it was concluded that the prospective primary school
teachers learnt about the laboratory rules and equipment, the stages in the planning and stages of the experiment,
and the science lesson subjects.