12th International Computer & Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
Günümüz teknolojisinin en önemli bileşenlerinden biri olan yazılım teknolojisi her geçen gün gelişmekte ve çeşitlenmektedir. Yazılım teknolojilerindeki bu çeşitleme ve değişikliğe rağmen, işin temelinde yatan programlama kavramı aslında büyük ölçüde aynı kalmaktadır. Son yıllarda yazılım teknolojileri alanında üretken ve yaratıcı bireylerin yetiştirilmesi ülkelerin temel hedefleri arasına girmiştir. Günümüz gelişmiş toplumlarında kodlama öğrenimine erken yaşlarda başlanmasına ilişkin önemli adımlar atılmış ve çeşitli faaliyetler hayata geçirilmiştir. Ülkemizde de son yıllarda bu alana önem verilmeye başlanmıştır. Bu doğrultuda çalışma kapsamında ortaokul seviyesindeki öğrencilerin kodlamaya ilişkin temel kavramları öğrenebilecekleri senaryo/problem tabanlı, oyunlaştırma bileşenlerinin kullanıldığı zeki dönütlerle desteklenmiş yerli bir öğretim yazılımı için bir çerçeve geliştirilmiştir. Bu çalışmada altyapısı ve mimarisi ortaya konmuş olan ve OynaKodla adı verilen bu ortam basit sözdizimi, görev tabanlı ortam ve oyunlaştırma ile motivasyon sağlama gibi özellikleri barındıracak şekilde tasarlanmıştır. OynaKodla’nın geliştirilmesi ve hataya geçirilmesi ile kodlama öğrenimi alanında özgün bir yazılımın öğrencilerin kullanımına sunulması sağlanacaktır.