LİSEDE GÖREV YAPAN YÖNETİCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI ETİK İKİLEMLERİN SEBEPLERİNİN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HİLAL AKTAŞ

Danışman: Fazilet Taşdemir

Özet:

T.C.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ
TEZ SAVUNMA SINAVI
EĞİTİM BİLİMLERİ ANA BİLİM DALI
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Programı
TEZ BAŞLIĞI : “Lisede Görev Yapan Yöneticilerin Karşılaştıkları Etik
İkilemlerin Sebeplerinin İncelenmesi
SUNAN Hilal AKTAŞ
DANIŞMAN Dr. Öğr. Üyesi Fazilet TAŞDEMİR
SINAV TARİHİ 10 Şubat 2022
SAAT 15:00
SINAV YERİ RTEÜ Eğitim Fakültesi B Blok Seminer Salonu
ÖZET
Araştırmanın nicel bulgularında lisede görev yapan okul yöneticilerinin etik ikilem yaşama
Tez Savunma Duyurusu
Döküman No: LEEFR. 0024
Yayın Tarihi: 08.07.2021
Revizyon Tarihi:
Revizyon No:
Sayfa: 1/2

durumlarının cinsiyet, görev, branş ve okul türüne göre manidar bir farklılık göstermediği görülmüştür. Buna karşın
mesleki kıdemi 11-15 yıl olan okul yöneticilerinin etik ikilem yaşamalarında diğerlerine göre anlamlı bir farklılık
olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın nitel verileri sonucunda ise müdürlerin etik ikilemi üç, müdür yardımcılarının
ise altı kategoride tanımladıkları görülmüştür. Müdürlerin yaşadıkları etik ikilem durumlarının 14, müdür
yardımcıların ise 17 farklı kategoride olduğu tespit edilmiştir. Bu yaşanan etik ikilemlerin müdürlerde 16, müdür
yardımcılarında ise 19 nedenden kaynaklandığı saptanmıştır. Etik ikilemlerin çözümünde ise müdürlerin sonuçta
tam çözümü, süreçte en fazla diyalog yöntemini kullanarak insani ilişkileri önceleyen kararlar verdikleri
görülmüştür. Müdür yardımcılarının ise sonuçta tam çözüm, süreçte tek taraflı karar vererek öğrenci merkezli
kararlar vermeyi önceledikleri belirlenmiştir.