Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, -, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BAYRAM KURT
Danışman: Cem Tuna
Özet:
AraĢtırmanın amacı, Rize ili merkez ve ilçelerindeki kamu ve özel
ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul geliĢtirme
aracı olarak hesap verebilirliği benimseme ve uygulanabilirlik düzeylerinin
saptanması ve anlamlı bir farklılık olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu
araĢtırmanın kapsamı Rize ili merkez ve ilçelerindeki kamu ve özel tüm ortaöğretim
kurumlarını kapsamaktadır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu nicel
araĢtırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Rize ili ve ilçelerinde görev
yapan yöneticiler ve öğretmenler oluĢturmaktadır. AraĢtırmanın örneklemi
ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerden tesadüfi
örnekleme yoluyla seçilmiĢtir. AraĢtırma 46 yönetici ve 187 öğretmenin katılımı ile
gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırmada Fatmanur ÖZEN tarafından geliĢtirilen hesap
verebilirlik ölçeği kullanılmıĢtır. AraĢtırma sonucunda Görev türü değiĢkenine göre
akademik baĢarı uygulanabilirlik düzeyine ait istatistiksel anlamda bir farklılık
bulunmuĢ olup diğer değiĢken ve düzeylerde istatistiksel anlamda her hangi farklılık
bulunmamıĢtır.
Anahtar Kelimeler: Yönetici ve öğretmenler, okul geliĢimi, hesap verebilirlik,
Ģeffaflık, etik, sorumluluk