Ortaöğretim okulları yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre hesap verebilirlik (Rize örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, -, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BAYRAM KURT

Danışman: Cem Tuna

Özet:

AraĢtırmanın amacı, Rize ili merkez ve ilçelerindeki kamu ve özel

ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul geliĢtirme

aracı olarak hesap verebilirliği benimseme ve uygulanabilirlik düzeylerinin

saptanması ve anlamlı bir farklılık olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu

araĢtırmanın kapsamı Rize ili merkez ve ilçelerindeki kamu ve özel tüm ortaöğretim

kurumlarını kapsamaktadır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu nicel

araĢtırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Rize ili ve ilçelerinde görev

yapan yöneticiler ve öğretmenler oluĢturmaktadır. AraĢtırmanın örneklemi

ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerden tesadüfi

örnekleme yoluyla seçilmiĢtir. AraĢtırma 46 yönetici ve 187 öğretmenin katılımı ile

gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırmada Fatmanur ÖZEN tarafından geliĢtirilen hesap

verebilirlik ölçeği kullanılmıĢtır. AraĢtırma sonucunda Görev türü değiĢkenine göre

akademik baĢarı uygulanabilirlik düzeyine ait istatistiksel anlamda bir farklılık

bulunmuĢ olup diğer değiĢken ve düzeylerde istatistiksel anlamda her hangi farklılık

bulunmamıĢtır.

Anahtar Kelimeler: Yönetici ve öğretmenler, okul geliĢimi, hesap verebilirlik,

Ģeffaflık, etik, sorumluluk