Robotik programlama öğretiminde ters yüz sınıf modelinin bilgi işlemsel düşünme becerisi, problem çözme becerisi ve programlama öz yeterlik düzeyine etkisi


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, -, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HALİT ZİYA SAĞBAŞ

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Yiğit Emrah Turgut

Eş Danışman: Alper Aslan

Özet:

Bu çalışmada ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin bilgisayar bilimi dersi kapsamında robotik programlama öğretiminde ters yüz sınıf modelinin bilgi işlemsel düşünme becerisi, problem çözme becerisi ve programlama öz yeterlik düzeyine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni benimsenmiştir. Çalışmanın örneklemini 26 deney 28 kontrol gurubu olmak üzere 54 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında 2021-2022 eğitim – öğretim yılında sekiz haftalık bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonucunda elde edilen veriler betimsel ve kestirimsel istatistiklere tabi tutularak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda çalışmaya katılan deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin son test puanları incelendiğinde bilgi işlemsel düşünme becerileri ve problem çözme becerilerinde anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Bunun aksine deney ve kontrol gurubu öğrencilerin programlama öz yeterlik düzeylerinde deney gurubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.