Araştırma Alanları

Etik

Etik, insan davranışının ve iş ahlakı, tıp etiği, çevre etiği, vb. Gibi sosyal ilişkilerin değerlendirmesinin tüm yönleri dahil olmak üzere normatif etik üzerine kaynakları kapsar. Tanımlayıcı etiği A & HCI, Felsefe'de kapsamlı olarak ele alınmaktadır.

Çevre Çalışmaları

Çevre Çalışmaları, doğadaki multidisipliner kaynakları kapsar. Bunlar arasında çevre politikası, bölgesel bilim, planlama ve hukuk, doğal kaynakların yönetimi, enerji politikası ve çevre psikolojisi bulunmaktadır.

Eğitim Ve Eğitim Araştırması

Eğitim ve Öğretim Araştırmaları, teorik eğitimden uygulamalı, anaokulundan doktora derecesine kadar, eğitimin tüm alanlarındaki kaynakları kapsar. Bu kategoride pedagoji ve metodolojinin yanı sıra eğitim tarihi, okuma, müfredat çalışmaları, eğitim politikası, eğitim sosyolojisi ve ekonomisi, sınıfta bilgisayar kullanımı gibi kaynaklar yer almaktadır.

Demografi

Demografi, özellikle nüfusları, yoğunluğu, dağılımı ve hayati istatistikleri ile ilgili olarak, insan toplulukları üzerindeki kaynakları içermektedir. Bu kategoride ele alınan kaynaklar göç modelleri, sosyal biyoloji, doğurganlık ve doğum kontrolü, demografik tahmin, çevresel ve ekonomik faktörler ve yaşam süresi araştırmaları ile ilgilidir.

Geliştirme Çalışmaları

Endüstriyel İlişkiler Ve Çalışma

Endüstri İlişkileri ve İşgücü, tahkim, iş ve iş hukuku, insan kaynakları, emek tarihi, iş ilişkileri ve çalışma ilişkileri sosyolojisi ile ilgili kaynakları kapsamaktadır.

Yönetim

Yönetim, yönetim bilimi, organizasyon çalışmaları, stratejik planlama ve karar verme yöntemleri, liderlik çalışmaları ve toplam kalite yönetimi ile ilgili kaynakları kapsamaktadır.

Operasyon Araştırma Ve Yönetim Bilimi

Yöneylem Araştırması ve Yönetimi Bilimi, karmaşık problemlerin tanımı, analizi ve çözümü ile ilgili kaynakları içerir. Bu kategorideki ilgili konular matematik modelleme, stokastik modelleme, karar teorisi ve sistemleri, optimizasyon teorisi, lojistik ve kontrol teorisini içerir.

İşletme

Bu kategori iş ve iş dünyasının tüm yönleriyle ilgili kaynakları kapsamaktadır. Bunlar pazarlama ve reklam, tahmin, planlama, yönetim, organizasyonel çalışmalar, tazminat, strateji, perakendecilik, tüketici araştırması ve yönetimi içerebilir. Ayrıca iş tarihi ve iş etiği ile ilgili kaynaklar da kapsanmaktadır.

Sosyal Bilimler Genel