Metrikler
Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Bütünleşik Doktora
University of Newcastle Upon Tyne, Education, Communication, and Language Sciences, Education, Communication, and Language Sciences, Birleşik Krallık
2014 - 2015
2014 - 2015Yüksek Lisans
University of Newcastle Upon Tyne, Education, Communication, and Language Sciences, Education, Communication, and Language Sciences, Birleşik Krallık
2008 - 2013
2008 - 2013Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Bütünleşik Doktora
THE MULTIMODAL WORK OF CREATING A HUMOROUS FRAME IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE CLASSES
University of Newcastle Upon Tyne, School of Education, Communication, and Language Sciences, chool of Education, Communication, and Language Sciences
2015
2015Yüksek Lisans
Teacher echo of student’s utterances in the third move (F)- giving feedback- of IRF sequences as a way of scaffolding language learning in EFL classes in Turkey’
University of Newcastle Upon Tyne, School of Education, Communication, and Language Sciences, School of Education, Communication, and Language Sciences
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2025
2025Effective Teaching: Tips on what works and what doesn't
Yabancı Dil
Recep Tayyip Erdogan University
2024
2024Program ve ders çıktılarının hazırlanması ve ders içeriklerinin hazırlanması ve ilişki matrislerinin oluşturulması
Diğer
Recep Tayyip Erdogan University
2024
2024SFL holds ELT talks: Transformative teaching and innovative approaches in ELT
Yabancı Dil
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
2022
2022Karadeniz Workshop Festival 2022
Yabancı Dil
Oxford University Press
2021
2021Mesleki Egitim, Assessment and Evaluation in Foreign Language Education
Diğer
RTEÜ / Yabancı Diller Y.Okulu / Oxford University Press
2018
2018ICCA 2018
Diğer
Loughborough University
2018
2018CARM workshop
Diğer
Loughborough University
2017
2017Introduction to Learning and Teaching in Higher Education (ILTHE)
Diğer
University of Newcastle Upon Tyne
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Sosyal Bilimler Eğitimi
Yabancı Diller Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Anabilim Dalı
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorOkutman
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025CATEGORY-ACTIVITY PUZZLES AS RESOURCES FOR HUMOUR IN L2 CLASSROOMS
Çopur N.
HUMOR : INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMOR RESEARCH , cilt.35, ss.1-21, 2025 (AHCI)
2023
2023Flagging a turn as humorous with prospective indexicals
Çopur N., Brandt A.
LINGUISTICS AND EDUCATION:AN INTERNATIONAL RESEARCH JOURNAL
, cilt.73, ss.101141, 2023 (AHCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Teacher’s squeezed-mouth smile as a practice for managing affiliation in L2 classrooms
ÇOPUR N., Brandt A.
Classroom Discourse
, cilt.15, sa.3, ss.256-272, 2024 (ESCI)
2022
2022Studying humour from a Conversation Analytic perspective
Çopur N., Atar C.
STUDIES IN LINGUISTICS, CULTURE, AND FLT
, cilt.10, sa.3, ss.82-93, 2022 (Scopus)
2021
2021Humour as a pedagogical tool in teacher-initiated repair sequences: the case of extreme case formulations and candidate hearing
Copur N., Atar C., Walsh S.
CLASSROOM DISCOURSE
, cilt.12, sa.3, ss.280-294, 2021 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Producing a jocular frame in response to student turns violating participation framework in L2 classrooms
Çopur N.
The international conference of “Within and Beyond the Classroom” Istanbul Technical University School of Foreign Languages Third International ELT Days, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
2024CATEGORY-ACTIVITY PUZZLES AS RESOURCES FOR HUMOUR IN L2 CLASSROOMS
Çopur N.
15th METU International ELT Convention, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.36, (Özet Bildiri)
2022
2022Studying humour from a Conversation Analytic perspective
Çopur N., Atar C.
Online Seminar: Issues, Challenges and Solutions In English Studies Programme, Shumen, Bulgaristan, 29 Eylül 2022, ss.7, (Özet Bildiri)
2022
2022Teacher's squeezed-mouth smile as a social practice in L2 classrooms
Çopur N.
ICOP-L2 (Interactional Competences and Practices in a Second Language) Barcelona 2022, Barcelona, İspanya, 8 - 09 Eylül 2022, ss.65-66, (Özet Bildiri)
2018
2018A Micro-Analytic Investigation into Teacher-Initiated Humour as a Repair Initiator in L2 Classroom Contexts
Çopur N., Atar C.
An International Conferance on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT 2018), Belgrade, Sırbistan, 10 - 13 Mayıs 2018, ss.84, (Özet Bildiri)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2024
Mart 2024CLASSROOM DISCOURSE
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
29 Ekim 2022 - 29 Ekim 2022
29 Ekim 2022 - 29 Ekim 2022Online Seminar: Issues, challenges and solutions in English studies
Davetli Konuşmacı
Shumen-Bulgaristan
08 Eylül 2022 - 09 Eylül 2022
08 Eylül 2022 - 09 Eylül 2022ICOP-L2 (Interactional Competences and Practices in a Second Language) Barcelona 2022
Davetli Konuşmacı
Barcelona-İspanya
01 Kasım 2018 - 02 Kasım 2018
01 Kasım 2018 - 02 Kasım 2018EMCA Doctoral Network
Katılımcı
London-Birleşik Krallık
11 Temmuz 2018 - 15 Temmuz 2018
11 Temmuz 2018 - 15 Temmuz 2018ICCA 2018
Davetli Konuşmacı
Leicester-Birleşik Krallık
10 Mayıs 2018 - 13 Mayıs 2018
10 Mayıs 2018 - 13 Mayıs 2018GlobELT 2018
Davetli Konuşmacı
Belgrade-Sırbistan
03 Mayıs 2018 - 04 Mayıs 2018
03 Mayıs 2018 - 04 Mayıs 2018EMCA Doctoral Network
Çalışma Grubu
Edinburgh-Birleşik Krallık
18 Ekim 2017 - 18 Ekim 2017
18 Ekim 2017 - 18 Ekim 2017DARG
Çalışma Grubu
Leicester-Birleşik Krallık
Burslar
2014 - 2019
2014 - 2019