DOKAP Bölgesi ULUSLARARASI TURİZM SEMPOZYUMU, Trabzon, Turkey, 23 - 24 October 2017
Turizm destinasyonlarının diğer destinasyonlarla rekabet edebilmesi için
çekici turistik kaynaklara sahip olması tek başına yeterli değildir. Özellikle sahip
olduğu turizm kaynaklarının pazarlanmasında iyi bir pazarlama stratejisinin de
uygulanması gerekir. Bunun için de markalaşmış destinasyonlara rakip olabilmesi,
kendi markasını yaratabilmesi ve sürdürülebilirliği sağlayabilmesi adına ekonomik
güce de sahip olması gerekir. Bu çalışmanın amacı, belirli bir bölgenin veya bölge
illerinin turizm kaynaklarının sürdürülebilirlik çerçevesinde yeni bir destinasyon
olarak geliştirilip, ortak pazarlama stratejisi ile rekabet gücünü artırarak rekabet
üstünlüğü sağlamasına katkıda bulunmaktır. Bu bağlamda öncelikle araştırmanın
kapsamını oluşturan Artvin ile Rize illerinin sahip olduğu çekici turizm kaynakları
tespit edilmiştir. Çalışmada niteliksel değerlendirme yöntemi ve araştırma alanı ile
ilgili yerinde gözlem yöntemi ve örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Çalışma
sonucunda, birbirinden farklı temalara sahip dört küçük ölçekli yeni destinasyon
taslağı geliştirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Yeni Ürün Geliştirme, Ortak Pazarlama, Rekabet,
Turizm, Rize, Artvin