Journal of Theory and Practice in Education/ Eğitimde Kuram ve Uygulama, cilt.11, sa.1, ss.261-290, 2015 (Hakemli Dergi)
Biyoloji öğretmenleri ve eğitim araştırmacıları arasında son yıllarda oluşan bilimsel bilgilerin
anlamlandırılarak öğrenilmesi ve kavramsal anlamayı geliştirmede sınıf-içi etkinliklerin yeniden gözden
geçirilmesi gerektiğine dair yaygın inanış; bilginin her bir parçasının öğrenilmesindense, nicelikten ziyade
niteliğe, ezberlemekten ziyade anlamlandırmaya, farkında olmaktan ziyade anlamaya önem vermektedir. Her
ne kadar yenilenen öğretim programları, öğrencileri istenen yönde eğitmeyi ve öğretmeyi amaçlasa da
biyoloji ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde, öğrencilerin en temel biyolojik süreçler hakkında bile
sınırlı anlamalar ve çeşitli alternatif kavramalar geliştirdikleri, bunun yanında biyolojik olguları anlamada ve
açıklamada istenmeyen anlamalara sahip oldukları görülmektedir. Öğrencilere biyolojiyi sevdirmek, daha iyi
öğretmek, istenilen seviyede ve şekilde bilimsel bir anlayış geliştirebilmek için yeni ve farklı yöntemlerin
biyoloji alanına da uygulanması ve etkililiğinin tespit edilmesi önemlidir. Bu amaçla, bu çalışmada daha önce
matematik alanında geliştirilen EGS tabanlı öğretimin sindirim süreci ve insanda sindirim sistemi konusuna
uygulanmasıyla biyoloji alanındaki uygulanabilirliği ortaya koyulmaya çalışılmıştır.
In recent years, widespread belief among biology teachers and educational researchers is the need of revising
in-class activities for teaching meaningful scientific content and developing conceptual understanding. This
belief focuses on rather than learning every piece of information; quality than quantity; making sense than
memorizing; understanding than being aware of knowledge. Although the revised curriculum aims to train
students in desired ways, studies on understanding and explaining biological phenomena revealed that,
students have limited understanding and alternative conceptions even about the most biological processes.
The implementation and the education effectiveness of new and different methods to make students love
biology, teach them better, to develop a scientific conception in desired standards and ways are important.
For this purpose, this study aims to find out the applicability of DNR-based teaching that was developed
previously in mathematics education to teach and learn biology in digestive process and human digestive
system.