İşletmeler geleneksel pazarlama iletişimi metodlarının yeterli olmadığını düşünmekte ve müşterilere ulaşmak için çeşitli platformlarda varlık göstermeye çalışmaktadırlar. İşletmeler, internet ve sosyal medya gibi dijital ortamlarda pazarlama çabalarını artırarak müşterilere daha etkili bir şekilde ulaşmayı hedeflemektedir. Bu çalışma, sosyal medya pazarlama faaliyetlerine ilişkin mevcut yazınlara odaklanarak yapılan çalışmaların içeriğini ve bu alandaki araştırmaların genel haritasını çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada, nicel veriler kullanılarak pazarlama için önemli kavramlardan biri olan "sosyal medya pazarlama faaliyetleri" üzerine yapılan mevcut literatürün bibliyometrik analizi yapılarak araştırmacılara sistematik bir özet sunulması hedeflenmiştir. Analiz için Web of Science veri tabanında bulunan ve 2006-2023 seneleri arasında yayınlanmış eserler VOSviewer yazılım programı aracılığıyla bibliyometrik verileri temel alınarak incelenmiştir.68 adet İngilizce dilinde yazılmış bilimsel yazının analize dahil edildiği çalışma, atıf dağılımı, yazar, en çok atıf alan çalışmalar, yayın sayısının yıllara göre dağılımı, anahtar sözcük gibi kriterler yönünden incelemiştir. Araştırma sonucunda, sosyal medya pazarlama faaliyetleri ile ilgili olarak 2017 yılından sonra yapılan çalışmaların miktarında yükselme yaşandığı gözlemlenmektedir. Çalışmaların yaygın olarak Çin ve Türkiye’de yapıldığı ve yazın türü açısından ağırlıklı olarak makalelerin yazıldığı görülmektedir. Kim Anglla, Ko Ounju ve Chen Shin gibi yazarlar, literatüre en önemli katkıyı yapan yazarlar arasında yer almaktadır. En çok atıf alan çalışmalara bakıldığında Kim ve Ko (2012), Chen ve Lin (2019), Seo ve Park (2018), Ismail (2017) ve Yadav ve Rahman (2017) çalışmalarının en çok atıf alan çalışmalar olduğunu sonucuna varılmaktadır. Çalışma Güney Kore, ABD, Tayvan ve Çin gibi ülkelerde de en fazla atıf yapıldığını göstermektedir. Sosyal medya pazarlama faaliyetleri ile ilgili son yıllarda teorik araştırmalarda artan bir ilginin olduğu ve çalışmaların giderek artabileceği gözlenmektedir. Bu durum, pazarlamacılar ve akademisyenler için keşfedilmeyi bekleyen, işletmeler için ise farklı sektörlerde ve pazar segmentlerinde rekabet avantajları sunabilecek önemli bir konu olarak öne çıkmaktadır.
In today's business environment, enterprises perceive traditional marketing communication methods as insufficient and strive to establish a presence on various platforms to reach customers. Businesses aim to reach customers more effectively by increasing their marketing efforts in digital environments such as the internet and social media. This study aims to map the content and general landscape of research on social media marketing activities by focusing on existing literature on social media marketing. The study aims to provide researchers with a systematic summary by conducting a bibliometric analysis of existing literature on "social media marketing activities," an important concept in marketing, using quantitative data. The analysis was conducted using bibliometric data based on articles published between 2006 and 2023 found in the Web of Science database, using the VOSviewer software program. The study, which includes 68 scientific articles written in English, examines citation distribution, authors, most cited studies, distribution of publications by year, keywords, and other criteria. As a result of the research, an increase in the number of studies on social media marketing activities after 2017 is observed. The studies are widely conducted in China and Turkey, with articles being the predominant type of literature. Authors such as Kim Anglla, Ko Ounju, and Chen Shin are among the authors who have contributed the most to the literature. When looking at the most cited studies, it is concluded that the studies by Kim and Ko (2012), Chen and Lin (2019), Seo and Park (2018), Ismail (2017), and Yadav and Rahman (2017) are the most cited studies. The study also shows that the most citations are made in countries such as South Korea, the United States, Taiwan, and China. There is an increasing interest in theoretical research on social media marketing activities in recent years, and it is observed that studies may continue to increase. This situation highlights an important topic that awaits exploration for marketers and academics and can provide competitive advantages for businesses in different sectors and market segments.