Gastronomi Turizmi Araştırmaları 1, ÖZDOĞAN OSMAN NURİ, GÜLER MEHMET EMRE, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.399-408, 2024
Patent Türk Dil Kurumu, (2024) tarafından “Belirli şartları sağlayan buluşlar için verilen ve
ilgili kamu kurumunca resmî sicile kaydedilerek korunan mülkiyet hakkı alınması” olarak
tanımlanmaktadır. Patent alınan ürün yasal olarak sahibi bilinmektedir ve ürünlerin içeriği
tescillenmektedir. Bu sayede patent ürünleri koruma altına almaktadır. Patent, inovasyon
fikrinin ürüne dönüşmüş halini tescillerken ilgili ürünün pazardaki rekabet gücünü
artırabilmektedir. Patentler, bir ürünün veya sürecin keşfeden kişi tarafından belirli bir süre
boyunca ortaya koyduğu ürünü kullanma, satma veya lisanslama hakkı veren yasal belgelerdir
(Karaöz & Albeni, 2004). Çaylı ürünlerde patent almak, ürünlerin benzersizliğini koruyarak
rakiplerden farklılaşması noktasında avantaj sağlayacağı düşünülmektedir. Bu da çayın
pazarlama stratejilerinde avantaj sağlayabilir ve tüketici gözünde ürünü daha çekici hale
getirebilir.