TÜRKİYE’DE ÇAY BİTKİSİ (CAMELLIA SINENSIS) İLE YAPILAN VE PATENT ALMIŞ GASTRONOMİK ÜRÜNLERİN GASTRONOMİ TURİZMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ


Saklı B. A., Onat G.

Gastronomi Turizmi Araştırmaları 1, ÖZDOĞAN OSMAN NURİ, GÜLER MEHMET EMRE, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.399-408, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Detay Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.399-408
  • Editörler: ÖZDOĞAN OSMAN NURİ, GÜLER MEHMET EMRE, Editör
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Patent Türk Dil Kurumu, (2024) tarafından “Belirli şartları sağlayan buluşlar için verilen ve

ilgili kamu kurumunca resmî sicile kaydedilerek korunan mülkiyet hakkı alınması” olarak

tanımlanmaktadır. Patent alınan ürün yasal olarak sahibi bilinmektedir ve ürünlerin içeriği

tescillenmektedir. Bu sayede patent ürünleri koruma altına almaktadır. Patent, inovasyon

fikrinin ürüne dönüşmüş halini tescillerken ilgili ürünün pazardaki rekabet gücünü

artırabilmektedir. Patentler, bir ürünün veya sürecin keşfeden kişi tarafından belirli bir süre

boyunca ortaya koyduğu ürünü kullanma, satma veya lisanslama hakkı veren yasal belgelerdir

(Karaöz & Albeni, 2004). Çaylı ürünlerde patent almak, ürünlerin benzersizliğini koruyarak

rakiplerden farklılaşması noktasında avantaj sağlayacağı düşünülmektedir. Bu da çayın

pazarlama stratejilerinde avantaj sağlayabilir ve tüketici gözünde ürünü daha çekici hale

getirebilir.