Pedagogical Perspective, cilt.2, sa.2, ss.112-147, 2024 (ESCI)
Covid 19 uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin ödevleri planlama ve uygulama deneyimlerinin incelenmesinin amaçlandığı bu araştırma, nitel yöntem araştırması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanarak araştırmanın verileri toplanmıştır. Araştırmanın, çalışma grubu, Covid 19 uzaktan eğitim sürecini deneyimleyen 16 sınıf öğretmeni katılımcıdan oluşmaktadır. Farklı sosyo-ekonomik statüdeki (düşük, orta ve üst) kamu ilkokullarında görev yapan, farklı sınıf düzeylerinde derse giren sınıf öğretmenleri araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi, içerik analiziyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, sınıf öğretmenlerinin öğrencilerine verdikleri ev ödevlerini çevrimiçi olarak paylaştıklarını, öğrencilerin yüz yüze eğitim açığını doldurmak için ödev verirken dersin kazanımlarıyla tutarlı olmasına özen gösterdiğini, ödev yönergesi ve duyurusunun standart hale getirilerek hem öğrenciler hem de aileler için hazırladıklarını, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini geliştirebilmek için dönüt-düzeltme işlemlerini zamanında sağladıklarını, ödev takibini sıkı bir şekilde gerçekleştirdiklerini, ödev verirken öğrenciyi motive edici olmasına dikkat ettiklerini, değerlendirmeyi çevrimiçi yaptıklarını, ödevlerin yapımında aile desteğini alarak ödevleri planlama ve uygulama deneyimlerini ortaya koymaktadır. |
This research, aiming to investigate the homework planning and implementation experiences of class teachers during the COVID-19 distance education process, was designed as a qualitative method of research. In the research, the case study pattern was used. Data for the research were collected with the semi-structured interview technique. The study group comprised 16 class teachers with experience in the COVID-19 distance education process. Class teachers employed in public primary schools with different socioeconomic statuses (low, moderate, and high) and teaching different class levels comprised the participants in the research. The criterion sampling method was used in the research. Analysis of data was completed with content analysis. The results of the research revealed that class teachers had homework planning and practical experiences, including sharing homework given by students online, taking care to be consistent with class acquirements when giving homework to fill the gap caused by the lack of face-to-face education, preparing both students and families by standardizing homework directions and announcements, providing feedback-correction on time to be able to develop the cognitive, sensory and psychomotor skills of students, tightly monitoring homework, taking care to motivate students when giving homework, performing assessments online, and receiving family support for homework. |