Covid 19 uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerin ödevleri planlama ve uygulama deneyimlerinin incelenmesi


Creative Commons License

Karabacak N.

Pedagogical Perspective, cilt.2, sa.2, ss.112-147, 2024 (ESCI)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.29329/pedper.2024.47
  • Dergi Adı: Pedagogical Perspective
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Sayfa Sayıları: ss.112-147
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Covid 19 uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin ödevleri planlama
ve uygulama deneyimlerinin incelenmesinin amaçlandığı bu araştırma, nitel
yöntem araştırması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmada, durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanarak
araştırmanın verileri toplanmıştır. Araştırmanın, çalışma grubu, Covid 19
uzaktan eğitim sürecini deneyimleyen 16 sınıf öğretmeni katılımcıdan
oluşmaktadır. Farklı sosyo-ekonomik statüdeki (düşük, orta ve üst) kamu
ilkokullarında görev yapan, farklı sınıf düzeylerinde derse giren sınıf
öğretmenleri araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmada
ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi, içerik analiziyle
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, sınıf öğretmenlerinin
öğrencilerine verdikleri ev ödevlerini çevrimiçi olarak paylaştıklarını,
öğrencilerin yüz yüze eğitim açığını doldurmak için ödev verirken dersin
kazanımlarıyla tutarlı olmasına özen gösterdiğini, ödev yönergesi ve
duyurusunun standart hale getirilerek hem öğrenciler hem de aileler için
hazırladıklarını, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini
geliştirebilmek için dönüt-düzeltme işlemlerini zamanında sağladıklarını,
ödev takibini sıkı bir şekilde gerçekleştirdiklerini, ödev verirken öğrenciyi
motive edici olmasına dikkat ettiklerini, değerlendirmeyi çevrimiçi
yaptıklarını, ödevlerin yapımında aile desteğini alarak ödevleri planlama ve
uygulama deneyimlerini ortaya koymaktadır.


This research, aiming to investigate the homework planning and
implementation experiences of class teachers during the COVID-19
distance education process, was designed as a qualitative method of
research. In the research, the case study pattern was used. Data for the
research were collected with the semi-structured interview technique. The
study group comprised 16 class teachers with experience in the COVID-19
distance education process. Class teachers employed in public primary
schools with different socioeconomic statuses (low, moderate, and high)
and teaching different class levels comprised the participants in the
research. The criterion sampling method was used in the research. Analysis
of data was completed with content analysis. The results of the research
revealed that class teachers had homework planning and practical
experiences, including sharing homework given by students online, taking
care to be consistent with class acquirements when giving homework to fill
the gap caused by the lack of face-to-face education, preparing both
students and families by standardizing homework directions and
announcements, providing feedback-correction on time to be able to
develop the cognitive, sensory and psychomotor skills of students, tightly
monitoring homework, taking care to motivate students when giving
homework, performing assessments online, and receiving family support for
homework.