Spor Bilimlerinde Görev Yapan Akademisyenlerin Kurumsal Körlük ve İş Performansları Arasındaki İlişki


Creative Commons License

ÖZMAN C., MERGAN B., CEYHUN S., ÜSTÜN N. A.

Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sa.80, ss.223-236, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Amaç: Bu çalışma, spor bilimleri alanındaki akademisyenlerin kurumsal körlük ve iş performansları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntemler: Çalışma, devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan spor bilimleri akademisyenlerini içeren bir örneklem grubuyla gerçekleştirilmiştir. Betimsel tarama modeli kullanılarak nicel araştırma yöntemiyle veriler toplanmıştır. Araştırma için 'Bireysel İş Performansı' ölçeği ile 'Kurumsal Körlük Ölçeği' kullanılmıştır. Veri analizinde iç tutarlık katsayıları hesaplanmış ve hipotez testleri olarak bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular: Kurumsal körlük ve iş performansı ölçeği alt boyutları ile cinsiyet, üniversite türü, idari görev durumu, akademik birim ve akademik unvan arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığını göstermektedir. Ancak, bireysel iş performansı ile kurumsal körlük arasında negatif yönlü ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Kurumsal körlüğün bireysel iş performansı üzerinde zararlı bir etkiye sahip olabileceğini ve işe yönelik tutumları, bilgi paylaşımını ve kurumsal yaratıcılığı etkileyebileceğini öne sürmektedir. Kurumsal körlüğün tanınması ve ele alınması, kurumsal başarıyı teşvik etmek için önemlidir.
Objective: This study aims to investigate the relationship between Institutional blindness and job performance of academicians in the field of sport sciences. Materials and Methods: The study was conducted using a sample group consisting of sport sciences academicians employed in both state and foundation universities. The data were gathered through quantitative research techniques employing the descriptive survey model. 'Individual Job Performance Scale' and 'Institutional Blindness Scale' were used for the research. In data analysis, internal consistency coefficients were calculated and independent sample t-test and one-way analysis of variance were used as hypothesis tests. Findings: There is no significant difference between institutional blindness and job performance scale sub-dimensions and gender, university type, administrative position, academic unit and academic title. However, there is a negative relationship between individual job performance and Institutional blindness. Conclusion: The study suggests that Institutional blindness can have a detrimental effect on individual job performance and affect attitudes toward work, knowledge sharing, and Institutional creativity. Recognizing and addressing Institutional blindness is important to promote Institutional success.