Prof. Dr. HACİ YUSUF ACUNER


İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü

Din Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Etnik Çalışmaları, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İlahiyat, Felsefe ve Din Bilimleri, Eğitim, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

E-posta: yusuf.acuner@erdogan.edu.tr
Web: https://avesis.erdogan.edu.tr/yusuf.acuner
Ofis: B-409
Posta Adresi: RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ZİHNİ DERİN KAMPÜSÜ FENER-RİZE

Metrikler

Yayın

50

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (Diğer Toplam)

1

Proje

2

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Trabzonda doğdu. İlk ve Ortaöğrenimini burada tamamladı. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. Akademik hayatına Yüzüncü Yıl Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalında araştırma görevlisi olarak başladı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Din Eğitimi Bilim Dalında
hazırladığı “Ahlaki Yargı Gelişimi ve Ahlak Eğitimi”
konulu teziyle bilim doktoru unvanını aldı. 2017 yılında doçent ünvanını aldı. Hâlen Recep
Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Din Eğitimi Anabiim dalında öğretim üyesi olarak akademik çalışmalarına devam etmektedir.

Eğitim Bilgileri

1996 - 2004

1996 - 2004

Doktora

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri / Din Eğitimi, Türkiye

1993 - 1996

1993 - 1996

Yüksek Lisans

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye

1987 - 1993

1987 - 1993

Lisans

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

14-18 YAŞ ARASI GEÇLERDE AHLAKİ YARGI GELİŞİMİ ve AHLAK EĞİTİMİ

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri / Din Eğitimi

1996

1996

Yüksek Lisans

DİN KÜLTÜRÜ vE AHLAK BİLGİSİ DERSİ LİSE I-II-III MÜFREDATININ ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİLER AÇISINDAN AMAÇ ve METOD BAKIMINDAN İNCELENMESİ

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri / Din Eğitimi

Yabancı Diller

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İlahiyat

Felsefe ve Din Bilimleri

Eğitim

Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü

2018 - 2023

2018 - 2023

Doç. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü

2012 - 2018

2012 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü

2009 - 2012

2009 - 2012

Yrd. Doç. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2009 - 2009

2009 - 2009

Yrd. Doç. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2008 - 2009

2008 - 2009

Yrd. Doç. Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2004 - 2008

2004 - 2008

Araştırma Görevlisi Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri

1996 - 2004

1996 - 2004

Araştırma Görevlisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri

1993 - 1996

1993 - 1996

Araştırma Görevlisi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2020 - 2023

2020 - 2023

Dekan Yardımcısı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü

2014 - 2016

2014 - 2016

Enstitü Müdür Yardımcısı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2012 - 2013

2012 - 2013

Bölüm Başkanı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi

2011 - 2012

2011 - 2012

Dekan Yardımcısı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2009 - 2012

2009 - 2012

Bölüm Başkanı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Eğitim Felsefesi Ve Din

Pedagoji Tarihi - 2

Pedagoji Tarihi - 1

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Din Eğitiminin Problemleri

Din Eğitiminde Nicel Araştırma Yöntemleri

Din Eğitimi Bilimine Giriş

Bilimsel Araştırmalarda Yöntem ve Etik

Din Eğitiminde Araştırma Yöntemleri

Din Eğitim ve Öğretiminin Problemleri

Lisans

Lisans

Din Eğitimi

Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı

Özel Öğretim Yöntemleri

İletişim ve Din Eğitimi

Eğitim Psikolojisi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2022

2022

AHLAK BAŞLIKLI ÇALIŞMALARIN ANALİZİ

Atabay M., ACUNER H. Y.

İlahiyat , sa.9, ss.91-199, 2022 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

Post Modern Toplumda Sağlıklı Aile Kurumunun İnşasında Eğitimin Önemi: Bir Model Önerisi

Acuner H. Y., Kandemir S.

8. ULUSLARARASI DİNİ ARAŞTIRMALAR VE İNSAN SEMPOZYUMU, Konya, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2023, (Yayınlanmadı)

2020

2020

Milli Eğitim Bakanlığının Okul Öncesi Eğitimi Müfredatı ile Diyanet İşleri Başkanlığının 4- 6 Yaş Grubu Kur’an Kursları Müfredatının İncelenmesi

ACUNER H. Y.

ULUSLARARASI ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DİN – AHLAK – DEĞERLER EĞİTİMİ VE SORUNLARI SEMPOZYUMU (16-17 Ekim 2020), Balıkesir, Türkiye, 16 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Bağlamında Örgün Eğitimde Din-Ahlak Ve Değerler Eğitiminin Karakteristiği

Acuner H. Y.

XII. Internatıonal Congress of Educatıonal Research,, Rize, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.276, (Özet Bildiri)

2019

2019

İlahiyat Fakültesi Lisans Programının İmam Hatip Lisesi Meslek Bilgisi Dersleri Öğretim Programları Bağlamında İncelenmesi

Acuner H. Y.

XII. Internatıonal Congress of Educatıonal Research,, Rize, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.36, (Özet Bildiri)

2018

2018

İmam Hatip Liselerinin Misyon ve Vizyon Tanımları Üzerine Bir Değerlendirme

Acuner H. Y.

4. Uluslararası Din Bilimleri Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.64, (Özet Bildiri)

2018

2018

Din Eğitimcisi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Acuner H. Y., Polat T. F.

4. Uluslararası Din Bilimleri Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.26, (Özet Bildiri)

2017

2017

Ötekileştirilen-Ötekileştiren Bağlamında İmam Hatip Okulları

ACUNER H. Y.

3. Uluslararası Dini Araştırmalar ve Küresel Barış Sempozyumu, İspanya, 17 - 22 Mayıs 2017, ss.46, (Özet Bildiri)

2017

2017

Türkiye’de Din Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Çalışmalarıda Yöntem Sorunu

ACUNER H. Y.

1. Din Eğitimi Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.15, (Özet Bildiri)

2017

2017

İMAM HATİP OKULLARI NİCİN VARLAR: MİSYON VE VİZYON ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

ACUNER H. Y.

ULUSLARARASI GELECEĞİN İNŞASINDA İMAM-HATİP OKULLARI SEMPOZYUMU, Malatya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

TÜRKİYE DE LİSE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSPROGRAMLARINDA BARIŞ EĞİTİMİ

ACUNER H. Y., TÜRKAN M.

II. ULUSLARARASI DİNİ ARAŞTIRMALAR VE KÜRESEL BARIŞ SEMPOZYUMU, 19 - 21 Mayıs 2016, cilt.1, ss.389-398, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

İbn Haldun Düşüncesinde Öğrenme ve Öğrenci

KORUKCU A., ACUNER H. Y.

Uluslar Arası İbn Haldun Sempozyumu, Çorum, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2013, ss.485-500, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

Öğreticilere Göre Yaz Kur an Kurslarında Uygulanan Kur Sisteminin Sorunları ve Muhtemel Çözüm Önerileri Rize Örneği

ACUNER H. Y.

Yaygın Din Öğretimi Bağlamında Yaz Kur'an Kursları Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 9 - 11 Temmuz 2010, ss.124-133, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

Elmalı İrfan Ocağının Önderlerinden Vâhib i Ümmi de İnsan ve Eğitim

ACUNER H. Y.

Elmalı'da İlmi ve İrfani Eğitim Geleneğimiz, Antalya, Türkiye, 10 Eylül 2011, ss.71-82, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının DKAB Öğretimi Dersine İlişkin Tutum ve Öz yeterlik İnançları

ACUNER H. Y., KORUKÇU A., TOPAL Ş., TÜRKAN M.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, cilt.-, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Din Görevlilerinin Problemleri Üzerine Bir Araştırma Van Örneği

ACUNER H. Y., ARTAN O.

I. Din Hizmetleri Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 04 Kasım 2007, cilt.2, ss.79-106, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

Akademisyen ve Öğrencilerine Göre İlahiyat Fakültesinde Tefsir Dersi Üzerine Bir Alan Araştırması

ACUNER H. Y., KARA Ö., ÜNAL M.

Tefsir Eğitimi ve Öğretiminin Problemleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 11 - 12 Haziran 2005, ss.57-81, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

Şiddetin Önlenmesinde Din Eğitiminin Rolü: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programlarındaki Kazanımların Şiddeti Önleme Bağlamında İncelenmesi

Atabay M., ACUNER H. Y.

Farklı Disiplinler Açısından Şiddet Olgusu ve Çözüm Arayışları, ÖZÜDOĞRU Bekir, DURAN Büşra Nur, Editör, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları, Samsun, ss.207-222, 2023

2022

2022

Din Eğitimi Üzerine Düşünceler

Acuner H. Y.

STS Yayınları, Rize, 2022

2020

2020

Gençlik Dönemi Din Eğitimi

ACUNER H. Y., TURAN İ.

Din Eğitimi, İbrahim Turan, Bayramali Nazıroğlu, Editör, Bilay, Ankara, ss.235-248, 2020

2020

2020

İmam Haitp Okulları

ACUNER H. Y.

Din Eğitimi, İbrahim Turan, Bayramali Nazıroğlu, Editör, Bilay, Ankara, ss.125-141, 2020

2018

2018

İmam Hatip Okullarında Din Eğitimi ve Sorunları

ACUNER H. Y.

Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları, Mustafa Köylü, Editör, dem, İstanbul, ss.131-167, 2018

2016

2016

Ortaöğretimde Din Eğitimi

ACUNER H. Y., TURAN İ.

Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik, Nurullah Altaş, Mustafa Köylü, Editör, Atatürk Üniversitesi AÖF, Erzurum, ss.1-23, 2016

2015

2015

Kur'an-ı Kerim Öğrenme Alanı

ACUNER H. Y., TÜRKAN M.

Düşünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4 Sınıf, Cemal Tosun- Mizrap Polat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.163-176, 2015

2015

2015

Yazma, Sorma, Araştırma Yoluyla Öğrenme

ACUNER H. Y.

Düşünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4 Sınıf, Cemal Tosun- Mizrap Polat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.314-334, 2015

2015

2015

Din ve Dinler Öğrneme Alanı

ACUNER H. Y., GÜNEŞ A.

Düşünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4 Sınıf, Cemal Tosun- Mizrap Polat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.79-103, 2015

2013

2013

DİN ve DİNLER ÖĞRENME ALANI

ACUNER H. Y., GÜNEŞ A.

Düşünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, TOSUN C.,MİZRAP P., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.79-104, 2013

Desteklenen Projeler

2011 - 2017

2011 - 2017

Ev Okulları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

KUĞUOĞLU İ. H. (Yürütücü), ALTUN E., BAĞ H., URSAVAŞ Ö. F., ACUNER H. Y.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2014 - 2014

2014 - 2014

RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mart 2024

Mart 2024

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Kasım 2023

Kasım 2023

Uluslararası Gelecekte Aile Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Acer A., TOPAL Ş., KESKİN Z., KUMAŞ A., DİKİCİ A. F., ACUNER H. Y., et al.
Rize, Türkiye


Jüri Üyelikleri

Mart-2024

Mart 2024

Akademik Kadroya Atama-Doçentlik

- Pamukkale Üniversitesi

Şubat-2024

Şubat 2024

Tez Savunma (Doktora)

- Ondokuz Mayıs Üniversitesi

Aralık-2017

Aralık 2017

Doktora Yeterlik Sınavı

- Atatürk Üniversitesi

Eylül-2015

Eylül 2015

Tez Savunma (Doktora)

- CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ

Yayıncılık Etkinlikleri

2022 - 2023

2022 - 2023

İlim ve Hikmet Canlı Yayın

TV Programı

Acuner H. Y.