Dr. Öğr. Üyesi YASİN YALÇIN


Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği

Bilgisayar Yazılımı Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Metrikler

Yayın

28

Atıf (WoS)

82

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

87

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Sobiad)

457

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

16

Proje

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2017

2013 - 2017

Doktora

The Florida State University, College of Education, Educational Psychology and Learning Systems, Amerika Birleşik Devletleri

2009 - 2012

2009 - 2012

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Online Learners’ Satisfaction: Investigating the Structural Relationships among Self-Regulation, Self-Efficacy, Task Value, Learning Design, and Perceived Learning

The Florida State University, College of Education, Educational Psychology and Learning Systems

2012

2012

Yüksek Lisans

Türkiye'de Uzaktan Eğitim Programları İçin Akreditasyon Standartlarının Delphi Tekniğiyle Belirlenmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, -

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği

2018 - 2020

2018 - 2020

Araştırma Görevlisi Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2010 - 2017

2010 - 2017

Araştırma Görevlisi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

SOCIAL MEDIA USE AND NEGATIVE EMOTIONS: A SURVEY OF UNIVERSITY STUDENTS

Dennen V. P., YALÇIN Y.

22nd International Conference on e-Society 2024, ES 2024 and 20th International Conference on Mobile Learning 2024, ML 2024, Porto, Portekiz, 9 - 11 Mart 2024, ss.199-206, (Tam Metin Bildiri) identifier

2023

2023

A systematic review of online learning satisfaction in higher education

Yalçin Y., Islamoğlu H., Bakir E.

American Educational Research Association Annual Convention, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Emotions and social media use: Youth experiences of different online phenomena

YALÇIN Y., DENNEN V., BERNAL S., MARTIN O., MASSMAN M., ROJAS M., et al.

International Conference on Social Media and Society, 18 Temmuz 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

Student webcam behaviors and beliefs: Emergent norms, student performance, and cultural differences

DENNEN V., YALÇIN Y., SCREWS B., HUR J.

American Educational Research Association Annual Convention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

Development of a model to predict satisfaction in online learning environments

YALÇIN Y., DENNEN V.

American Educational Research Association Annual Convention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Geleceğin öğretim teknologlarının öğretim tasarımı yeterliklerinin incelenmesi: Öğrenciler kendilerini ne kadar yeterli görüyorlar?

YALÇIN Y., URSAVAŞ Ö. F.

International Computer and Instructional Technologies Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Turgut Y. E., Islamoğlu H., Yalçın Y.

International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Expectations for the future: Investigating the professional identities of students in the computer education and instructional technology program

YALÇIN Y.

International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Effects of different types of feedback on problem solving

YALÇIN Y., SHUTE V.

Association for Educational Communications and Technology Annual Convention, Jacksonville, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Network structure and identity in a learning-themed discussion on Twitter: The case of lrnchat

YALÇIN Y., DENNEN V.

Association for Educational Communications and Technology Annual Convention, Jacksonville, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Parental decisions about young children’s tablet use: A comparison of the United States and Turkey

İZCİ B., ITHEL J., YALÇIN Y., BAHÇEKAPILI T.

European Conference on Educational Research, Copenhagen, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Motivation, self-regulated learning and sense of community as predictors of learner satisfaction in online courses

YALÇIN Y., DENNEN V.

Association for Educational Communications and Technology Annual Convention, Las Vegas, NV, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Trust, privacy concerns, and self-disclosure on Facebook among American and Turkish students

YALÇIN Y., ÇOLAK C., DENNEN V.

International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Investigating teachers’ opinions about the MEOIT project from the perspective of technostress factors

ÇOLAK C., YALÇIN Y., KABAKÇI YURDAKUL I.

International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

An Investigation of Students' Emotions, Emotion Regulation Strategies, and Motives for Emotion Regulation

BAKIR YALÇIN E., YALÇIN Y.

Utilizing Emotional Experience for Best Learning Design Practices, Sniderman Sarah, Editör, IGI Global Scientific Publishing, ss.355-378, 2024

2023

2023

Learner Characteristics and Competencies

YALÇIN Y.

Handbook of Open, Distance and Digital Education, Olaf Zawacki-Richter, Insung Jung, Editör, Springer, ss.909-929, 2023

2021

2021

Trust, privacy, and self-disclosure on Facebook: Institutional implications of social media use among American and Turkish students

YALÇIN Y., ÇOLAK C., DENNEN V.

Reshaping International Teaching and Learning in Higher Education: Universities in the Information Age, Paul G. Nixon, Vanessa P. Dennen, Rajash Rawal, Editör, Routledge, New York, ss.132-149, 2021

2019

2019

Motivastonel Tasarımı Destekleyen Araçlar

URSAVAŞ Ö. F., YALÇIN Y.

Öğrenme ve Performans İçin Motivasyonel Tasarım, Türel, Yalın Kılıç, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.357-392, 2019

2019

2019

Eğitimde Çoklu Ortam Materyallerinin Kullanımı

YALÇIN Y., URSAVAŞ Ö. F.

Öğretim Teknolojileri, Türel Yalın Kılıç, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.317-335, 2019


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 82

h-indeksi (WOS): 3