Eğitim Bilgileri
2013 - 2017
2013 - 2017Doktora
The Florida State University, College of Education, Educational Psychology and Learning Systems, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2012
2009 - 2012Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Online Learners’ Satisfaction: Investigating the Structural Relationships among Self-Regulation, Self-Efficacy, Task Value, Learning Design, and Perceived Learning
The Florida State University, College of Education, Educational Psychology and Learning Systems
2012
2012Yüksek Lisans
Türkiye'de Uzaktan Eğitim Programları İçin Akreditasyon Standartlarının Delphi Tekniğiyle Belirlenmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, -
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği
2018 - 2020
2018 - 2020Araştırma Görevlisi Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2010 - 2017
2010 - 2017Araştırma Görevlisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024An investigation of the factors that influence online learners' satisfaction with the learning experience
Yalçın Y., Dennen V. P.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.29, sa.4, ss.3807-3836, 2024 (SSCI)
2021
2021Measuring instructional design competencies of future professionals: construct validity of the ibstpi(R) standards
Yalçın Y., Ursavaş Ö. F., Klein J. D.
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.69, sa.3, ss.1701-1727, 2021 (SSCI)
2019
2019The effect of subjective norms on preservice and in-service teachers' behavioural intentions to use technology: A multigroup multimodel study
URSAVAŞ Ö. F., YALÇIN Y., BAKIR E.
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.50, sa.5, ss.2501-2519, 2019 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Data-Driven Decision-Making in Instructional Design: Instructional Designers’ Practices and Strategies
Caskurlu S., YALÇIN Y., Hur J., Shi H., Klein J. D.
TechTrends
, 2025 (ESCI)
2022
2022Student Webcam Behaviors and Beliefs: Emergent Norms, Student Performance, and Cultural Differences
DENNEN V., YALÇIN Y., HUR J., SCREWS B.
Online Learning Journal
, cilt.26, sa.4, ss.168-192, 2022 (ESCI)
2021
2021BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETİM TASARIMI YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
YALÇIN Y., URSAVAŞ Ö. F.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.11, sa.1, ss.65-92, 2021 (Hakemli Dergi)
2015
2015A Case Study on Online Mathematics Teaching with Pen-based Technology: Experiences of Two Instructors
KARAL H., KOKOÇ M., ÇOLAK C., YALÇIN Y.
Contemporary Educational Technology , cilt.6, sa.4, ss.319-337, 2015 (Scopus)
2014
2014Turkish Elementary School Teacher Candidates’xx Technology Metaphors
KÜÇÜK M., YALÇIN Y.
Turkish Journal of Teacher Education , cilt.3, sa.1, ss.53-63, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Using Pen-based Technology in Online Mathematics Course: An Evaluation Study
KARAL H., KOKOÇ M., ÇOLAK C., YALÇIN Y.
European Journal of Open, Distance and e‐Learning , cilt.16, sa.2, ss.152-164, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024SOCIAL MEDIA USE AND NEGATIVE EMOTIONS: A SURVEY OF UNIVERSITY STUDENTS
Dennen V. P., YALÇIN Y.
22nd International Conference on e-Society 2024, ES 2024 and 20th International Conference on Mobile Learning 2024, ML 2024, Porto, Portekiz, 9 - 11 Mart 2024, ss.199-206, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023A systematic review of online learning satisfaction in higher education
Yalçin Y., Islamoğlu H., Bakir E.
American Educational Research Association Annual Convention, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Emotions and social media use: Youth experiences of different online phenomena
YALÇIN Y., DENNEN V., BERNAL S., MARTIN O., MASSMAN M., ROJAS M., et al.
International Conference on Social Media and Society, 18 Temmuz 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Student webcam behaviors and beliefs: Emergent norms, student performance, and cultural differences
DENNEN V., YALÇIN Y., SCREWS B., HUR J.
American Educational Research Association Annual Convention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Development of a model to predict satisfaction in online learning environments
YALÇIN Y., DENNEN V.
American Educational Research Association Annual Convention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Geleceğin öğretim teknologlarının öğretim tasarımı yeterliklerinin incelenmesi: Öğrenciler kendilerini ne kadar yeterli görüyorlar?
YALÇIN Y., URSAVAŞ Ö. F.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Turgut Y. E., Islamoğlu H., Yalçın Y.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Expectations for the future: Investigating the professional identities of students in the computer education and instructional technology program
YALÇIN Y.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Effects of different types of feedback on problem solving
YALÇIN Y., SHUTE V.
Association for Educational Communications and Technology Annual Convention, Jacksonville, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Network structure and identity in a learning-themed discussion on Twitter: The case of lrnchat
YALÇIN Y., DENNEN V.
Association for Educational Communications and Technology Annual Convention, Jacksonville, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Parental decisions about young children’s tablet use: A comparison of the United States and Turkey
İZCİ B., ITHEL J., YALÇIN Y., BAHÇEKAPILI T.
European Conference on Educational Research, Copenhagen, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Motivation, self-regulated learning and sense of community as predictors of learner satisfaction in online courses
YALÇIN Y., DENNEN V.
Association for Educational Communications and Technology Annual Convention, Las Vegas, NV, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Trust, privacy concerns, and self-disclosure on Facebook among American and Turkish students
YALÇIN Y., ÇOLAK C., DENNEN V.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Investigating teachers’ opinions about the MEOIT project from the perspective of technostress factors
ÇOLAK C., YALÇIN Y., KABAKÇI YURDAKUL I.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024An Investigation of Students' Emotions, Emotion Regulation Strategies, and Motives for Emotion Regulation
BAKIR YALÇIN E., YALÇIN Y.
Utilizing Emotional Experience for Best Learning Design Practices, Sniderman Sarah, Editör, IGI Global Scientific Publishing, ss.355-378, 2024
2023
2023Learner Characteristics and Competencies
YALÇIN Y.
Handbook of Open, Distance and Digital Education, Olaf Zawacki-Richter, Insung Jung, Editör, Springer, ss.909-929, 2023
2021
2021Trust, privacy, and self-disclosure on Facebook: Institutional implications of social media use among American and Turkish students
YALÇIN Y., ÇOLAK C., DENNEN V.
Reshaping International Teaching and Learning in Higher Education: Universities in the Information Age, Paul G. Nixon, Vanessa P. Dennen, Rajash Rawal, Editör, Routledge, New York, ss.132-149, 2021
2019
2019Motivastonel Tasarımı Destekleyen Araçlar
URSAVAŞ Ö. F., YALÇIN Y.
Öğrenme ve Performans İçin Motivasyonel Tasarım, Türel, Yalın Kılıç, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.357-392, 2019
2019
2019