Eğitim Bilgileri
2023 - 2024
2023 - 2024Post Doktora
Lakehead University, Faculty of Education, Graduate Program, Kanada
2014 - 2021
2014 - 2021Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Yüksek Lisans
School-based disaster education through curricular and extra-curricular activities: A comparative case study
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Yeni Türk Edebiyatı Anabilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim Bilimleri
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2021
2011 - 2021Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Rethinking the assessment of the quality of teacher reflection by validating an innovative vignette-based instrument and an analytic coding scheme
Yılmaz E., Akar H.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.25, sa.5, ss.1197-1214, 2024 (SSCI)
2023
2023Reflective practice for professional development: a guide for teachers
YILMAZ E.
EDUCATIONAL REVIEW
, cilt.75, sa.5, ss.1029, 2023 (SSCI)
2023
2023Having Qualified Arguments: Promoting Pre-service Teachers’ Critical Thinking Through Deliberate Computer-Assisted Argument Mapping Practices
Yılmaz Na E., Sönmez E.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.47, sa.2023, ss.1-22, 2023 (SSCI)
2023
2023Unfolding the potential of computer-assisted argument mapping practices for promoting self-regulation of learning and problem-solving skills of pre-service teachers and their relationship
Yılmaz Na E., Sonmez E.
Computers and Education
, cilt.193, sa.2023, ss.1-18, 2023 (SSCI)
2023
2023Too little, Too late: Addressing the Roles of A School Safety Programme in Earthquake Preparedness of Elementary Students in Turkey
Yilmaz E., Yildirim A.
ASIA PACIFIC JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.43, sa.4, ss.1049-1070, 2023 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Unravelling early childhood pre-service teachers’ implicit stereotypes of scientists by using the repertory grid technique
Yılmaz Na E., Sönmez E.
DISCIPLINARY AND INTERDISCIPLINARY SCIENCE EDUCATION RESEARCH
, cilt.5, sa.10, ss.1-18, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Digitizing Borderless Higher Education Landscapes Through Curriculum Policy Change to Educate Global Citizens
Akar H., Yilmaz-Na E., Ayan-Civak R., Kandemir A.
Journal of Educational Technology Development and Exchange
, cilt.15, sa.2, ss.1-14, 2022 (Scopus)
2020
2020A Qualitative Evaluation of a Non-Thesis Graduate Program of Human Resources Development in Education
Yıldırım Taştı Ö. F., Yılmaz E., Engin Demir C., Aksu M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.29, sa.1, ss.13-24, 2020 (Hakemli Dergi)
2015
2015The objectives of disaster education from teachers perspectives
ERDUR BAKER Ö., YILMAZ E., KASAPOĞLU K.
International Journal of Human Sciences , 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024A Modified Grounded Theory Systematic Review of Conceptualizing Child-Centered Education Toward a More Climate-Resilient Future
YILMAZ NA E.
AERA, PHILADELPHIA, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2024, (Özet Bildiri)
2023
2023Disaster-risk reduction of climate communication and education: Exploring fossil fuel industry’s reach into information and education spaces
YILMAZ NA E.
The UNESCO DCMET Chair Symposium 2023, Kanada, 25 Ekim - 27 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2021
2021Moving from the shadows – Shedding light on views of early childhood pre-service teachers on scientific literacy: A repertory grid analysis
Yılmaz E., Sönmez E.
ECER 2021, Geneve, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
2021Becoming a teacher: Encouraging the development of teacher identity of English language pre-service teachers through online reflections
Yılmaz E., Çakır N.
ECER 2021, Geneve, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
2021"I wasn't aware, until I was aware": Reflective practices for teacher empowerment.
Yilmaz E., Sönmez E.
NARST 2021, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2019
2019Science Teachers’ Reflections with the Use of Criticial İncidents
YILMAZ E., AKAR H.
International Eurasion Educational Research, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2017
2017What Difference Do Extra-Curricular Activities Make in EarthquakePreparedness Education? A Comparative Case Study of Two Schools
YILMAZ E., YILDIRIM A.
5th International Curriculum and Instruction Congress, Marmaris, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017A Case Study onStakeholders’ Definitions, Experiences, and Expectations of Internationalizationof Higher Education
AKAR H., YILMAZ E., GÜLMEZ DAĞ G.
IHEC-2017, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017A survey on how faculty perceive and quest for modes of internationalization in a private higher education institution
AKAR H., ÇALIK B., GÜLMEZ DAĞ G., YILMAZ E.
Waset 2017, Berlin, Almanya, 21 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Faculty Visions of Internationalization in Higher Education and Realities
AKAR H., YILMAZ E., GÜLMEZ DAĞ G.
AERA-2017, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Beneath the Promise of Equalized Internationalization: The Institutionalization ofInternationalization from the Faculty Perspective
AKAR H., GÜLMEZ DAĞ G., YILMAZ E.
AERA-2017, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Perceptions of students graduates and instructors on a graduate program
YILDIRIM TAŞTI Ö. F., YILMAZ E., ENGİN DEMİR C., AKSU M.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, ICCI-EPOK 2016, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016School Based Disaster Education through Curricular and Extra Curricular Activities A Comparative Case Study
YILMAZ E.
ESER Summer School I Doctoral studies in environmental and sustainability education: contextualizing the process, 2 - 05 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016The Relationship between Pre Service Teachers Epistemological Beliefs and Their Views on Critical Pedagogy
YILMAZ E., AKSU M.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAERTeaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Evaluating of Human Resource Development Education Graduate Program The METU Case
AKSU M., ENGİN DEMİR C., YILMAZ E., YILDIRIM Ö. F.
London International Conference on Education, 9 - 11 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Evaluation of 6th grade mathematics curriculum
YILMAZ E., AY Y.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Designing of a geometry and spatial sense curriculum
AY Y., YILMAZ E.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction Adana, 22 Ekim 2015 - 24 Ocak 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Disaster risk reduction in the primary and elementary curricula in Turkey
YILMAZ E.
European conference on Educational Research, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2013
2013The objectives of disaster education from teachers perspectives
ERDUR BAKER Ö., YILMAZ E., KASAPOĞLU K.
European Conference on Educational Research, 9 Eylül - 13 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2012
2012Evaluation of Educational Science Courses at METU A case study
YILDIRIM Ö. F., YILMAZ E., ÇİLSALAR H., Öden Acar a.
Applied Education Congress, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Mapping the Current State of Knowledge in Disaster Education within Turkish National Curricula Through the Lens of Ecosystem Approach
Yılmaz Na E., Erdur Baker Ö., Teksöz G.
Disaster and Climate Risk Education: Insights from Knowledge to Action, A. Yildiz,R. Shaw, Editör, Springer Nature, Zug, ss.65-95, 2024
2023
2023Kum Saati Tersine Dönüyor: Sürdürülebilir Bir Geleceğe Doğru İklim Değişikliği Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Eleştirel Bir Bakış ve Çözüm Önerileri
YILMAZ NA E.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ve SAĞLIK Çevre Adaleti ve Gıda Güvencesi, Prof. Dr. Emine ÖZMETE; Prof. Dr. Alev KESER; Doç. Dr. Melahat DEMİRBİLEK; Öğr. Gör. İrem ŞENGÜN, Editör, Ankara Nobel, Ankara, ss.223-238, 2023
2021
2021Etkili Fen Öğretimi için Yansıtıcı Düşünme: Öğretmen Mesleki Gelişimi, Amaçlar ve Süreçler
Yılmaz E.
21. Yüzyıl Becerileri için Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme, esra kabataş memiş, Editör, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Ankara, ss.177-190, 2021
2019
2019Okul Tabanlı Afet Eğitimi Etkinlik Kitabı
YILMAZ E.
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, 2019
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024
“Raising Teaching Standards in Teacher Education for a Sustainable Future through Exploring Perspectives of Informative Stakeholder and Experts via the Delphi Technique
Doktora Sonrası Araştırma Programı Projesi
Yılmaz Na E.
2021 - 2023
2021 - 2023
Educational Policy and Practice in an Age of Climate Uncertainty
Diğer Uluslararası Fon Programları
Yılmaz Na E.
2018 - 2019
2018 - 2019Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Yansıtıcı Öğretim Uygulamalarının Kritik Olaylar Analizi Aracılığıyla İncelenmesi Üzerine Bir Durum Çalışması
TÜBİTAK Projesi
Yılmaz E., Akar H.(Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018Afete Hazır Türkiye Projesi / Ölçme ve Değerlendirme Aşaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Yılmaz Na E., Erdur Baker Ö., İkizer G., Doğulu C., Karancı A. N., Tolan S.(Yürütücü), et al.
2016 - 2018
2016 - 2018BAP-05-02-2016-002: TÜRKIYE’DE YÜKSEKÖGRETIMIN ULUSLARARASILASMASI: BIR DURUM ÇALISMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Yılmaz Na E., Akar H.(Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Eğitimde İnsan Kaynaklarını Geliştirme Programının Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Yılmaz Na E., Engin C., Aksu M., Yıldırım Taştı Ö. F.
Ödüller
Haziran 2022
Haziran 2022Metu Dissertation Award
Middle East Technical University
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
11 Nisan 2024 - 14 Kasım 2024
11 Nisan 2024 - 14 Kasım 2024
2024 AERA ANNUAL MEETING
Davetli Konuşmacı
Pennsylvania-Amerika Birleşik Devletleri
Burslar
2023 - 2024
2023 - 2024