Eğitim Bilgileri
2001 - 2009
2001 - 2009Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans-Tezsiz
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretimfen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Öğretmenliği Programı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimiyle ilgili bilgilerinin değişim sürecinin incelenmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Güneysu Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2010 - 2018
2010 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Matematik Öğretim Bilgisi
Yüksek Lisans
Matematik Öğretim Bilgisi
Uzmanlık Alan Dersi-II
Yüksek Lisans Tezi
Uzmanlık Alan Dersi-I
Seminer
Seminer
Nitel Veri Analizi
Uzmanlık Alan Dersi-I
Nitel Veri Analizi
Yüksek Lisans Tezi
Nitel Veri Analizi
Nitel Veri Analizi
Uzmanlık Alan Dersi-II
Yüksek Lisans Tezi
Alan Öğretimi Bilgisi
Seminer
İlköğretimde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
Lisans
Matematik Öğretiminde Özel Eğitim
Lisans
İlkokulda Temel Matematik
Sayıların Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması 2
Matematiğin Temelleri 2
Oyunla Matematik Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretmenlik Uygulaması 1
Temel Matematik - II
Matematiğin Temelleri-2
Genel Matematik 2
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Öğretim Yöntemleri 2
Okul Deneyimi
Sayıların Öğretimi
İlkokulda Temel Matematik
Temel Matematik - II
Özel Öğretim Yöntemleri II
Okul Deneyimi
Özel Öğretim Yöntemleri I
Temel Matematik - I
Eğitsel Oyunlarla Matematik Öğretimi
Geometri Öğretimi
Genel Matematik
Geometri Öğretimi
Matematik Öğretimi - II
Matematik Öğretimi - I
Matematik Eğitiminde Alan Çalışması
Matematik Öğretimi - II
Matematik Öğretimi - I
Genel Matematik
Matematik Eğitiminde Alan Çalışması
Eğitsel Oyunlarla Matematik Öğretimi
İstatistik ve Olasılık I
İstatistik ve Olasılık I
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik ve Olasılık II
Temel Matematik - II
İstatistik
Matematik Öğretiminde Özel Eğitim
Temel Matematik - I
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Beşinci sınıf matematik ders kitaplarının sayı duyusu yönünden incelenmesi
Pırasa N. (Danışman)
N.KEPENEK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul matematik ögretiminde somut materyal kullanımı: Hizmet içiegitimden yansımalar
Pırasa N. (Danışman)
M.Uzun(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2009
2009Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi yeterliklerinin Belirlenmesi: Rize Üniversitesi Örneği
TEKBIYIK A., PIRASA N.
Milli Eğitim , cilt.38, sa.183, ss.202-218, 2009 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022The Effect of a STEM Education Workshop on the Science Teachers’ Instructional Practices
ÇINAR S., PIRASA N., ALTUN E.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.19, sa.1, ss.349-369, 2022 (Scopus)
2018
2018Özel Eğitim Öğretmenlerinin Kesirler Konusundaki Alan ve Pedagojik Alan Bilgileri
Yangın N., YANGIN S., PIRASA N.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.1-19, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20182005-2017 Yılları Arasında Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılan Metafor Çalışmalarının İncelenmesi
PIRASA N., PALİÇ ŞADOĞLU G., KUVVET Z.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.687-702, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016The effects of Kayseri MoNE STEM Centre on teachers’ professional development
ÇINAR S., PIRASA N., KOCER Ö.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences
, sa.2, ss.76-84, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Views of Science and Mathematics Pre-service Teachers Regarding STEM
ÇINAR S., PIRASA N., PALİÇ ŞADOĞLU G.
Universal Journal of Educational Research , ss.1479-1487, 2016 (Scopus)
2012
2012A Study of Pre-service Teachers’ Tendency for Imprudent Behaviour and Physics Laboratory Attitudes
PALİÇ ŞADOĞLU G., pırasa n.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.47, ss.823-828, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012study of pre service teachers tendency for imprudent behaviour and physics laboratory attitudes
PALİÇ ŞADOĞLU G., PIRASA N.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , 2012 (Hakemli Dergi)
2010
2010Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mol Kavramındaki İşlem Becerilerinin Belirlenmesi
Birinci Konur K., Pırasa N.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.3, ss.150-161, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
2019Sınıf öğretmeni adaylarının origami etkinlikleri üzerinden program ve öğretim stratejileri bilgilerinin incelenmesi
KILIÇ A., PIRASA N.
XII. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.242, (Özet Bildiri)
2019
2019Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde somut materyal kullanımı ile ilgili görüşleri
KURTULUŞ B., PIRASA N.
XII. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.243, (Özet Bildiri)
2019
2019İlköğretim matematik öğretmenlerinin üslü ifadeler konusundaki kavram yanılgıları hakkındaki görüşleri
TÜRKER M., PIRASA N.
XII. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.244, (Özet Bildiri)
2018
2018Sınıf öğretmenlerinin doğal sayılara ilişkin ölçme değerlendirme bileşeni bağlamında alan öğretimi bilgisi
KERECİ N., PIRASA N.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.170-178, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin zihinden toplama işlemi yapma stratejilerinin belirlenmesi
KOLAY ÇEPNİ B., PIRASA N.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.241-249, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Matematik öğretmen adaylarının öğretim yöntem ve teknik tercihleri
ÇİFÇİ E., PIRASA N.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.150-158, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenci tanıma bilgilerindeki değişimin incelenmesi: Kesirler
UZUN B., PIRASA N.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.179-187, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Öğretmen adaylarının kesrin modellenmesiyle ilgili öğrenci yanılgılarına yönelik pedagojik alan bilgileri
PIRASA N., CANSIZ AKTAŞ M.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.95, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretmen adaylarının model kullanımıyla ilgili öğrenci yanılgılarını gidermeye yönelik çözüm önerileri: Kesirlerle işlemler örneği
PIRASA N., CANSIZ AKTAŞ M.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.94, (Özet Bildiri)
2018
2018The investigation of pre-service teachers’ knowledge of teaching strategies for comparing decimals
CANSIZ AKTAŞ M., PIRASA N.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, ss.709-710, (Özet Bildiri)
2018
2018Pre-service teachers’ views about the solution suggestions for overcoming the student’s mistakes and misconceptions
CANSIZ AKTAŞ M., PIRASA N.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, ss.643-644, (Özet Bildiri)
2017
2017Content analysis of metaphor studies conducted in fields of mathematics and science in Turkey
PIRASA N., Paliç Şadoğlu G., KUVVET Z.
7th International Conference of Strategic Research on Social Science and Education 2017, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2017, ss.96-97, (Özet Bildiri)
2016
20168 sınıf öğrencilerinin kesirlerde sayı duyularının incelenmesi
KARTAL A., PIRASA N.
6th Internatİonal Conference on Research On Educatİon ICRE, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016İlköğretim matematik eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırma öğrencileri hakkındaki görüşleri
KUVVET Z., PIRASA N.
6th Internatİonal Conference on Research On Educatİon ICRE, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Ortaokul matematik öğretmenlerinin derslerinde somut materyal kullanımı ile ilgili görüşleri
UZUN M., PIRASA N.
6th Internatİonal Conference on Research İn Educatİon ICRE, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016İlkokul öğrencilerinin dikdörtgen kare ve üçgen kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları kelime ilişkilendirme testi uygulaması
ATALAY Ö., PIRASA N.
VI. INTERNATIONAL CONGRESS ON RESEARCH IN EDUCATION (ICRE), 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi ÖğretmenlerineYönelik STEM Hizmet içi Eğitim Programı Pilot Çalışma
Çınar S., PIRASA N., uzun N., erenler S., ALTUN E.
10. Internatonal Computer & Instructional TechnologesSymposum, 16 - 18 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Sınıf öğretmeni adaylarının ders planı ile ilgili bilişsel yapıları
PIRASA N.
ERPA International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Çizgi film yardımıyla öğrenilen geometrik kavramların günlük hayat ile ilişkilendirme ve yaratıcılık açısından incelenmesi
KUVVET Z., PIRASA N.
10.Internatonal Computer Instructional TechnologesSymposum, 16 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Çizgi Film Yardımıyla Öğrenilen Geometrik Kavramların Günlük Hayat ile ilişkilendirme ve Yaratıcılık Açısından İncelenmesi
KUVVET Z., PIRASA N.
10. Internatonal Computer & Instructional Technologes Symposum, 16 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmenlerine Yönelik STEM Hizmet-İçi Eğitim Programı: Pilot Çalışma
ÇINAR S., PIRASA N., UZUN N., ERENLER S., ALTUN E.
ULUSLARARASI BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.886-892, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Ilkögretim Matematik Egitimi Ögretmen Adaylarının Kaynastırma Ögrencileri Hakkındaki Görüsleri
KUVVET Z., PIRASA N.
6th Internatİonal Conference on Research On Educatİon ICRE, 13 Ocak 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Effects of Kayseri Ministry of National Education (MONE) STEM Professional Development Programme on Development of Teachers’ Knowledge and Skills Related to STEM
ÇINAR S., PIRASA N., KOCER Ö.
6TH WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.0, sa.0, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015STEM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri
ÇINAR S., PIRASA N., ERENLER S., ALTUN E., DEMİRCİ S., PALİÇ ŞADOĞLU G.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.154-155, (Özet Bildiri)
2015
2015Views of Science and Mathematics Preservice Teachers Regarding STEM
Çınar S., Pırasa N., PALİÇ ŞADOĞLU G.
ERPA International Congresses on Education, Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Eğitsel oyunlarla matematik öğretimi dersinde tasarlanan oyunların analizi
PIRASA N.
International Conference On Education In Mathematics, Science Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Azerbaycan ve Türkiye de okutulan 1 sınıf matematik ders kitaplarının içerik açısından karşılaştırılması
PIRASA N.
International Conference On Education In Mathematics, Science & Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2012
2012Okul öncesi öğrencilerinin geometri bilgisi ve origami becerisinin incelenmesi
PIRASA N., BAŞ Ş.
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Okul Öncesi Öğrencilerinin Geometri Bilgisi ve Origami Becerisinin İncelenmesi
PIRASA N., Baş Ş.
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, cilt.1, sa.1, ss.1319-1325, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tercih Ettikleri Matematik Öğretim Yöntemleri
PIRASA N.
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, cilt.1, sa.1, ss.956-965, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012A study of pre-service teachers' tendency for imprudent behaviour and physics laboratory attitudes
Palic G., PIRASA N.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.823-828, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008Effects of Computer Assisted Instruction on Students’ Attitudes Towards Science Courses in Turkey: A Meta-Analysis
Tekbıyık A., Birinci Konur K., Pırasa N.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.1, sa.1, ss.98-102, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008The Effect Of Learning Environment Suitable For 5E Model With Dynamic Geometry Software Cabri on Learning Levels
PIRASA N., Tirgil A., Tekbıyık A.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, cilt.1, sa.1, ss.829-834, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Öğretmen adaylarının ondalık sayılarla ilgili anlamalarının kelime ilişkilendirme testi yoluyla belirlenmesi
BAKİ A., PIRASA N.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Uygulama Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
PIRASA N., Çınar S.
I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Öğretmen Adaylarının Ondalık Sayılarla İlgili Anlamalarının Kelime İlişkilendirme Testi Yoluyla Belirlenmesi
PIRASA N., Baki A.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.3, ss.170-176, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Matematik Öğretimi Dersinde Kazandırılan Bazı Davranışların Değerlendirilmesi
PIRASA N., TEKBIYIK A.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, cilt.3, sa.1, ss.1330-1335, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARI MÜHENDİSLİK TASARIM SÜRECİ (MTS)’Nİ ÖĞRENİYOR’
TÜBİTAK Projesi
Çınar S., Pırasa N.
2016 - 2020
2016 - 2020FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARI ROBOTİK TEKNOLOJİ İLE STEM ÖĞRENİYOR
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÇINAR S. (Yürütücü), PIRASA N., Güldemir S., ÇİFTÇİ M., Karal E., ER M.
2015 - 2020
2015 - 2020Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretim Bilgilerinden Yansımalar
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
PIRASA N. (Yürütücü), BELDAĞ A., ÇINAR S., BAKİ Y.
2015 - 2019
2015 - 2019Somut Materyallerle Matematik Öğretimi: HİE'den yansımalar
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
PIRASA N. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİM ROBOTİK TEKNOLOJİ İLE FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİ ZENGİNLEŞTİRİYOR
TÜBİTAK Projesi
Çınar S. (Yürütücü), Pırasa N., Camadan F., Baş Ş.
2015 - 2017
2015 - 2017Fen Bilgisi Öğretmen Adayları STEM İle Buluşuyor
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÇINAR S. (Yürütücü), ERENLER S., PIRASA N., UZUN N., ALTUN E., KÜÇÜK M., et al.
2016 - 2016
2016 - 2016