Dr. Öğr. Üyesi NİMET PIRASA


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

E-posta: nimet.pirasa@erdogan.edu.tr
İş Telefonu: +90 464 532 8454 Dahili: 3636
Fax Telefonu: +90 464 532 8612
Web: https://avesis.erdogan.edu.tr/nimet.pirasa
Ofis: A Blok 4.kat no:412
Posta Adresi: RTEÜ Eğitim Fakültesi A Blok 4.kat no:412 Çayeli/RİZE

Metrikler

Yayın

49

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

26

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

17

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (Diğer Toplam)

2

Proje

7

Tez Danışmanlığı

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2009

2001 - 2009

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

1999 - 2001

1999 - 2001

Yüksek Lisans-Tezsiz

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretimfen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

1995 - 1999

1995 - 1999

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Öğretmenliği Programı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimiyle ilgili bilgilerinin değişim sürecinin incelenmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Güneysu Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2010 - 2018

2010 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Matematik Öğretim Bilgisi Sürdürülebilir Kalkınma

Uzmanlık Alan Dersi-II

Yüksek Lisans Tezi

Uzmanlık Alan Dersi-I

Seminer

Seminer

Nitel Veri Analizi

Uzmanlık Alan Dersi-I

Nitel Veri Analizi

Yüksek Lisans Tezi

Nitel Veri Analizi

Nitel Veri Analizi

Uzmanlık Alan Dersi-II

Yüksek Lisans Tezi

Alan Öğretimi Bilgisi

Seminer

İlköğretimde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme

Lisans

Lisans

İlkokulda Temel Matematik

Sayıların Öğretimi

Öğretmenlik Uygulaması 2

Matematiğin Temelleri 2

Oyunla Matematik Öğretimi

Öğretmenlik Uygulaması

Öğretmenlik Uygulaması 1

Temel Matematik - II

Matematiğin Temelleri-2

Genel Matematik 2

Öğretmenlik Uygulaması

Özel Öğretim Yöntemleri 2

Okul Deneyimi

Sayıların Öğretimi

İlkokulda Temel Matematik

Temel Matematik - II

Özel Öğretim Yöntemleri II

Okul Deneyimi

Özel Öğretim Yöntemleri I

Temel Matematik - I

Eğitsel Oyunlarla Matematik Öğretimi

Geometri Öğretimi

Genel Matematik

Geometri Öğretimi

Matematik Öğretimi - II

Matematik Öğretimi - I

Matematik Eğitiminde Alan Çalışması

Matematik Öğretimi - II

Matematik Öğretimi - I

Genel Matematik

Matematik Eğitiminde Alan Çalışması

Eğitsel Oyunlarla Matematik Öğretimi

İstatistik ve Olasılık I

İstatistik ve Olasılık I

Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme

İstatistik ve Olasılık II

Temel Matematik - II

İstatistik

Matematik Öğretiminde Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

Temel Matematik - I

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

Sınıf öğretmeni adaylarının origami etkinlikleri üzerinden program ve öğretim stratejileri bilgilerinin incelenmesi

KILIÇ A., PIRASA N.

XII. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.242, (Özet Bildiri)

2019

2019

Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde somut materyal kullanımı ile ilgili görüşleri

KURTULUŞ B., PIRASA N.

XII. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.243, (Özet Bildiri)

2019

2019

İlköğretim matematik öğretmenlerinin üslü ifadeler konusundaki kavram yanılgıları hakkındaki görüşleri

TÜRKER M., PIRASA N.

XII. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.244, (Özet Bildiri)

2018

2018

Sınıf öğretmenlerinin doğal sayılara ilişkin ölçme değerlendirme bileşeni bağlamında alan öğretimi bilgisi

KERECİ N., PIRASA N.

II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.170-178, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin zihinden toplama işlemi yapma stratejilerinin belirlenmesi

KOLAY ÇEPNİ B., PIRASA N.

II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.241-249, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Matematik öğretmen adaylarının öğretim yöntem ve teknik tercihleri

ÇİFÇİ E., PIRASA N.

II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.150-158, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenci tanıma bilgilerindeki değişimin incelenmesi: Kesirler

UZUN B., PIRASA N.

II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.179-187, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Öğretmen adaylarının kesrin modellenmesiyle ilgili öğrenci yanılgılarına yönelik pedagojik alan bilgileri

PIRASA N., CANSIZ AKTAŞ M.

II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.95, (Özet Bildiri)

2018

2018

Öğretmen adaylarının model kullanımıyla ilgili öğrenci yanılgılarını gidermeye yönelik çözüm önerileri: Kesirlerle işlemler örneği

PIRASA N., CANSIZ AKTAŞ M.

II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.94, (Özet Bildiri)

2018

2018

The investigation of pre-service teachers’ knowledge of teaching strategies for comparing decimals

CANSIZ AKTAŞ M., PIRASA N.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, ss.709-710, (Özet Bildiri)

2018

2018

Pre-service teachers’ views about the solution suggestions for overcoming the student’s mistakes and misconceptions

CANSIZ AKTAŞ M., PIRASA N.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, ss.643-644, (Özet Bildiri)

2017

2017

Content analysis of metaphor studies conducted in fields of mathematics and science in Turkey

PIRASA N., Paliç Şadoğlu G., KUVVET Z.

7th International Conference of Strategic Research on Social Science and Education 2017, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2017, ss.96-97, (Özet Bildiri)

2016

2016

8 sınıf öğrencilerinin kesirlerde sayı duyularının incelenmesi

KARTAL A., PIRASA N.

6th Internatİonal Conference on Research On Educatİon ICRE, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

İlköğretim matematik eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırma öğrencileri hakkındaki görüşleri

KUVVET Z., PIRASA N.

6th Internatİonal Conference on Research On Educatİon ICRE, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Ortaokul matematik öğretmenlerinin derslerinde somut materyal kullanımı ile ilgili görüşleri

UZUN M., PIRASA N.

6th Internatİonal Conference on Research İn Educatİon ICRE, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Fen Bilgisi ÖğretmenlerineYönelik STEM Hizmet içi Eğitim Programı Pilot Çalışma

Çınar S., PIRASA N., uzun N., erenler S., ALTUN E.

10. Internatonal Computer & Instructional TechnologesSymposum, 16 - 18 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Sınıf öğretmeni adaylarının ders planı ile ilgili bilişsel yapıları

PIRASA N.

ERPA International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Çizgi film yardımıyla öğrenilen geometrik kavramların günlük hayat ile ilişkilendirme ve yaratıcılık açısından incelenmesi

KUVVET Z., PIRASA N.

10.Internatonal Computer Instructional TechnologesSymposum, 16 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Çizgi Film Yardımıyla Öğrenilen Geometrik Kavramların Günlük Hayat ile ilişkilendirme ve Yaratıcılık Açısından İncelenmesi

KUVVET Z., PIRASA N.

10. Internatonal Computer & Instructional Technologes Symposum, 16 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Fen Bilgisi Öğretmenlerine Yönelik STEM Hizmet-İçi Eğitim Programı: Pilot Çalışma

ÇINAR S., PIRASA N., UZUN N., ERENLER S., ALTUN E.

ULUSLARARASI BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.886-892, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

Ilkögretim Matematik Egitimi Ögretmen Adaylarının Kaynastırma Ögrencileri Hakkındaki Görüsleri

KUVVET Z., PIRASA N.

6th Internatİonal Conference on Research On Educatİon ICRE, 13 Ocak 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Effects of Kayseri Ministry of National Education (MONE) STEM Professional Development Programme on Development of Teachers’ Knowledge and Skills Related to STEM

ÇINAR S., PIRASA N., KOCER Ö.

6TH WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.0, sa.0, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

STEM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri

ÇINAR S., PIRASA N., ERENLER S., ALTUN E., DEMİRCİ S., PALİÇ ŞADOĞLU G.

2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.154-155, (Özet Bildiri)

2015

2015

Views of Science and Mathematics Preservice Teachers Regarding STEM

Çınar S., Pırasa N., PALİÇ ŞADOĞLU G.

ERPA International Congresses on Education, Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

Eğitsel oyunlarla matematik öğretimi dersinde tasarlanan oyunların analizi

PIRASA N.

International Conference On Education In Mathematics, Science Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Azerbaycan ve Türkiye de okutulan 1 sınıf matematik ders kitaplarının içerik açısından karşılaştırılması

PIRASA N.

International Conference On Education In Mathematics, Science & Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

Okul öncesi öğrencilerinin geometri bilgisi ve origami becerisinin incelenmesi

PIRASA N., BAŞ Ş.

IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Okul Öncesi Öğrencilerinin Geometri Bilgisi ve Origami Becerisinin İncelenmesi

PIRASA N., Baş Ş.

IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, cilt.1, sa.1, ss.1319-1325, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tercih Ettikleri Matematik Öğretim Yöntemleri

PIRASA N.

IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, cilt.1, sa.1, ss.956-965, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

A study of pre-service teachers' tendency for imprudent behaviour and physics laboratory attitudes

Palic G., PIRASA N.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.823-828, (Tam Metin Bildiri) identifier

2008

2008

Effects of Computer Assisted Instruction on Students’ Attitudes Towards Science Courses in Turkey: A Meta-Analysis

Tekbıyık A., Birinci Konur K., Pırasa N.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.1, sa.1, ss.98-102, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

The Effect Of Learning Environment Suitable For 5E Model With Dynamic Geometry Software Cabri on Learning Levels

PIRASA N., Tirgil A., Tekbıyık A.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, cilt.1, sa.1, ss.829-834, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Öğretmen adaylarının ondalık sayılarla ilgili anlamalarının kelime ilişkilendirme testi yoluyla belirlenmesi

BAKİ A., PIRASA N.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Uygulama Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri

PIRASA N., Çınar S.

I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Öğretmen Adaylarının Ondalık Sayılarla İlgili Anlamalarının Kelime İlişkilendirme Testi Yoluyla Belirlenmesi

PIRASA N., Baki A.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.3, ss.170-176, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

Matematik Öğretimi Dersinde Kazandırılan Bazı Davranışların Değerlendirilmesi

PIRASA N., TEKBIYIK A.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, cilt.3, sa.1, ss.1330-1335, (Tam Metin Bildiri)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3

h-indeksi (WOS): 1