Eğitim Bilgileri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoktora
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye
2013 - 2017
2013 - 2017Yüksek Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024The development of pre-service teachers’ argumentation self-efficacy through argumentation-based chemistry instruction
Cetin P. S., Eymur G., ERENLER S.
Chemistry Education Research and Practice
, cilt.25, sa.3, ss.895-907, 2024 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Utilizing argument-driven-inquiry to develop pre-service teachers’ metacognitive awareness and writing skills
Erenler S., Çetin P. S.
International Journal of Research in Education and Science (IJRES) , cilt.5, sa.2, ss.628-638, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
2016The Effect of Stem Education on Pre-Service Science Teachers’ Perception of Interdisciplinary Education
ÇINAR S., PIRASA N., UZUN N., ERENLER S.
Turkish Sience Education , cilt.13, sa.2, ss.118-142, 2016 (Scopus)
2016
2016Tendencies in Studies Done With Science Teacher Candidates in Turkey
ALTUN E., ÇINAR S., ERENLER S., Demirci S.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.9, sa.45, ss.523-526, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024İklim Değişikliği Bağlamında Argüman Temelli Sorgulayıcı Araştırma Etkinliklerinin Yaşam Becerilerine Uygunluğunun Değerlendirilmesi
Erenler S., Çetin P. S.
16.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.404, (Özet Bildiri)
2018
2018ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ
Akbaş M., ERENLER S., ÇETİN P. S.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Examination of Information Seeking Strategies Used by Preservice Teachers in Argumentation Focused Activities.
ERYILMAZ TOKSOY S., REİSOĞLU İ., ERENLER S.
26th International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK), 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20171990’lı Yıllardan Günümüze Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Yapı Açısından İncelenmesi
BAHAR M., ÖZYURT Y., ERENLER S., AKBAŞ M.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.167, (Özet Bildiri)
2017
2017Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Yeni Bir Yaklaşım: Argüman Temelli Sorgulayıcı Araştırma
ERENLER S., ÇETİN P. S.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Argüman Temelli Sorgulayıcı Araştırma Uygulamaları: Fen Laboratuvarı uygulama Örnekleri
ERENLER S., ÇETİN P. S.
9th International Congress on New Trends in Education, (ICONTE, 10 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmen Adaylarinin Sosyo Bilimsel Konulara Ilişkin Argümantasyon Kalitelerinin Incelenmesi
ERENLER S., ERYILMAZ TOKSOY S., REİSOĞLU İ.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi (ULEAD), Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Examination of Information Seeking Strategies Used by Preservice Teachers in Argumentation Focused Activities
ERYILMAZ TOKSOY S., ERENLER S., REİSOĞLU İ.
26th International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.129-131, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmen Adaylarının Soyobilimsel Konulara İlişkin Argümantasyon Kalitelerinin İncelenmesi
ERENLER S., ERYILMAZ TOKSOY S., REİSOĞLU İ.
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Argüman Temelli Sorgulayıcı Araştırma Uygulamlarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Sorgulamaya Ait Görüşlerine Etkisi
ERENLER S., ÇETİN P. S.
VI.Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.136, (Özet Bildiri)
2016
2016Argüman Temelli Sorgulayıcı Araştırma Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Sorgulamaya Ait Görüşlerine Etkisi
ERENLER S., ÇETİN P. S.
VI.Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016ARGÜMAN TEMELLİ SORGULAYICI ARAŞTIRMA UYGULAMALARININ ÜSTBİLİŞSEL BİLİŞ ÖTESİ FARKINDALIK DÜZEYİNE ETKİSİ
ERENLER S., ÇETİN P. S.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmenlerine Yönelik STEM Hizmet-İçi Eğitim Programı: Pilot Çalışma
ÇINAR S., PIRASA N., UZUN N., ERENLER S., ALTUN E.
ULUSLARARASI BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.886-892, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Tendencies In Studies Done With Science Teacher Candidates In Turkey
ALTUN E., ERENLER S., ÇINAR S.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, ss.2, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015An Evaluation of Hands on Physics Activities based on pre-service Science Teachers Views
ERENLER S., ÇINAR S., ALTUN E.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
2015STEM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri
ÇINAR S., PIRASA N., ERENLER S., ALTUN E., Demirci S., PALİÇ ŞADOĞLU G.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, cilt.0, sa.0, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015STEM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri
ÇINAR S., PIRASA N., ERENLER S., ALTUN E., DEMİRCİ S., PALİÇ ŞADOĞLU G.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.154-155, (Özet Bildiri)
2015
2015STEM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri
ÇINAR S., PIRASA N., ERENLER S., ALTUN E., DEMİRCİ S., PALİÇ ŞADOĞLU G.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.154-155, (Özet Bildiri)
2015
2015STEM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri
ÇINAR S., PIRASA N., ERENLER S., ALTUN E., DEMİRCİ S., PALİÇ ŞADOĞLU G.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, cilt.0, sa.0, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015STEM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri
ÇINAR S., PIRASA N., ERENLER S., ALTUN E., DEMİRCİ S., PALİÇ ŞADOĞLU G.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.154-155, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2015 - 2017
2015 - 2017"Kuvvet ve Hareket" ünitesine yönelik ipucu destekli problem çözme aracı hakkında öğretmenlerin düşüncelerinin belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ERYILMAZ TOKSOY S. (Yürütücü), ERENLER S., AYTAR A., YARAR KAPTAN S.
2015 - 2017
2015 - 2017