Metrikler
Eğitim Bilgileri
2011 - 2018
2011 - 2018Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Duval’ın bilişsel modeline uygun tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Are 9th grade students ready to engage in the theoretical discursive process in geometry?
KARPUZ Y., Guven B.
REDIMAT-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LAS MATEMATICAS
, cilt.11, sa.1, ss.86-112, 2022 (ESCI)
2020
2020High school mathematics teachers' content knowledge of the logical structure of proof deriving from figural-concept interaction in geometry
Karpuz Y., Atasoy E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.51, sa.4, ss.585-603, 2020 (ESCI)
2019
2019Investigation of 9th grade students’ geometrical figure apprehension
KARPUZ Y., ATASOY E.
European Journal of Educational Research
, cilt.8, sa.1, ss.285-300, 2019 (Scopus)
2014
2014Using Figure and Concept Knowledge in Geometry
KARPUZ Y., Koparan T., Güven B.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.5, sa.2, ss.108-118, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Students’ Views about Project-Based Learning Approach in Statistics Teaching
Koparan T., KARPUZ Y., Güven B.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.22, ss.51-64, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
2019İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Anlayışlarındaki Değişimin İncelenmesi
ATASOY E., KARPUZ Y.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.586-589, (Özet Bildiri)
2019
2019Uzman Bir Problem Çözücünün Geometri Problemlerini Çözme Davranışlarının İncelenmesi
KARPUZ Y., ÖZTÜRK T., GÜVEN B.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Anlayışlarındaki Değişimin İncelenmesi
ATASOY E., KARPUZ Y.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.587-588, (Özet Bildiri)
2018
2018Investigation of Geometric Shape Apprehension Processes of 9th Grade Students
ATASOY E., KARPUZ Y.
27th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2793-2795, (Özet Bildiri)
2017
2017Duval’in Bilişsel Modeline Uygun Hazırlanan Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Teorik Muhakeme Sürecine Geçebilmesine Nasıl Etki Ettiğinin İncelenmesi
KARPUZ Y., Güven B.
26.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 Nisan - 23 Mayıs 2017, ss.2132-2133, (Özet Bildiri)
2017
2017An invastigation of how the learning environment prepared in accordance with Duval’xxs cognitive model affects students’xx theoritical discursive process
KARPUZ Y., GÜVEN B.
26. International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2131-2133, (Özet Bildiri)
2017
20179.Sınıf Öğrencilerinin İspat Yaparken Kullandıkları Bilişsel Süreçler Arasındaki Etkileşimin Özellikleri
KARPUZ Y., Güven B.
26.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2125-2126, (Özet Bildiri)
2017
2017Characteristics of Interaction Between Cognitive Processes used by 9th Grade Students in proofing
KARPUZ Y., GÜVEN B.
26. International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2123-2126, (Özet Bildiri)
2016
2016İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Anlayışlarının İncelenmesi
KARPUZ Y., ATASOY E.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.240, (Özet Bildiri)
2016
2016İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSPAT ANLAYIŞLARININ İNCELENMESİ
KARPUZ Y., ATASOY E.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.240, (Özet Bildiri)
2016
2016Duval’in Bilişsel Modeline Uygun Öğrenme Ortamı Tasarımı
KARPUZ Y., ATASOY E.
10 th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.77, (Özet Bildiri)
2015
2015Geometrik Şekle Bakma Yolları: Görsel ve Sözel Algı Süreçleri
Güven B., KARPUZ Y.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.245-246, (Özet Bildiri)
2013
2013GEOMETRİDE ÖĞRENCİLERİN ŞEKİL VE KAVRAM BİLGİSİ KULLANIMI
KARPUZ Y., Koparan T., Güven B.
1. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.122, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2016
2016Geometrik Muhakeme: Bilişsel Perspektifler
Güven B., KARPUZ Y.
Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingölbali E, Arslan S, Zembat İ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.245-263, 2016
Desteklenen Projeler
2024 - 2026
2024 - 2026