Eğitim Bilgileri
2011 - 2018
2011 - 2018Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ktü Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yazılı ve Sözlü Argüman Oluşturma Becerilerinin Gelişimi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İlköğretim, Fen Bilgisi Eğitimi
2010
2010Yüksek Lisans
Işık Ünitesinin Bilimsel Tartışma (Argümantasyon) Odaklı Yöntem İle Öğretimi
Gazi Üniversitesi, İlköğretim, Fen Bilgisi Eğitimi
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2025
2025TYMM Taslak Ders Kitabı İnceleme ve Değerlendirme Eğitimi
Mesleki Eğitim
Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
2024
2024Taslak Ders Kitabı İnceleme ve Değerlendirme Sürecine Yönelik Alan Bazlı Kriter Eğitimi
Mesleki Eğitim
Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
2022
2022Taslak Kitap inceleme ve Değerlendirme Eğitimi
Mesleki Eğitim
Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
2021
2021EPDAD-Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı
Mesleki Eğitim
Öğretmenlik Eğitimi Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
2021
2021Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı
Mesleki Eğitim
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
2019
2019EPDAD Kurum Temsilcileri Akreditasyon Hazırlık Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAkreditasyon Danışmanlık Birimi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBirim Kalite Komisyonu Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022The Effect of a STEM Education Workshop on the Science Teachers’ Instructional Practices
ÇINAR S., PIRASA N., ALTUN E.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.19, sa.1, ss.349-369, 2022 (Scopus)
2016
20162005 2015 Yılları Arasında Argümantasyon Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.141-154, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Evaluation of Teaching Environments Created by Pre-service Science Teachers
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
Universal Journal of Educational Research , cilt.4, sa.9, ss.2055-2060, 2016 (Scopus)
2016
2016Tendencies in Studies Done With Science Teacher Candidates in Turkey
ALTUN E., ÇINAR S., ERENLER S., Demirci S.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.9, sa.45, ss.523-526, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNMEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
ÖZSEVGEÇ T., ALTUN E.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.24, ss.66, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi: Rize İli Örneklemi
Küçük M., Altun E., Paliç Şadoğlu G.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.45-70, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013YARATICI DRAMA UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DRAMAYA YÖNELİK TUT
OĞUZ A., ALTUN E.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.6, ss.37-52, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
2019Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarında Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
12. International Congress of Educaitonal Research, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Argümantatif metin giriş yönergelerinin oluşturulan metinlerin kalitesine etkisi
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme ortamlarında tartışma uygulamalarının kullanılmasına yönelik görüşleri
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Sınıf öğretmen adaylarının bilim-sözde bilime yönelik algıları ve ayırt etmede kullandıkları krtiterlerin tespiti
ALTUN E.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyona dayalı öğrenme ortamı oluşturma yeterliliklerinindeğerlendirilmesi
ALTUN E.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen bilgisi öğretmen adaylarının oluşturdukları argümanların doğası
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
2017Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Deney Föyü Hazırlama Yeterliliklerinin İncelenmesi
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.639-648, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Öğrenme Ortamlarında Argümantatif V-Diyagramlarının Kullanımı: Nükleer Santraller Örneği
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
2th International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Argümantasyona Dayalı Öğrenme Ortamlarında Rol Oynama Tekniğinin Kullanımı
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
2th International conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Muhakeme Becerileri İle Akademik Başarıları Arasında Ne Türde Bir İlişki Vardır?
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1846-1849, (Özet Bildiri)
2016
2016Öğretim Üyelerinin Derslerinde Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Görüşleri
OĞUZ NAMDAR A., ALTUN E.
VI. International Congress on Research in Education (ICRE),, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.149, (Özet Bildiri)
2016
2016Kavram Karikatürleri Yoluyla Kavram Yanılgılarının Giderilmesi: Hücre Konusu
ALTUN E., Cerrah Özsevgeç L.
VI. International Congress on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.88, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi öğretmeni Adaylarının Örnek Uygulamalarda Kullandıkları Ölçme Değerlendirme Teknikleri
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
VI. International Congress on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.183, (Özet Bildiri)
2016
2016Argümantasyon Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerdeki Eğilimler
ALTUN E.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 23 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yazılı Argüman Oluşturma Becerilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Örnek Bir Çalışma
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmenlerine Yönelik STEM Hizmet-İçi Eğitim Programı: Pilot Çalışma
ÇINAR S., PIRASA N., UZUN N., ERENLER S., ALTUN E.
ULUSLARARASI BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.886-892, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Tendencies In Studies Done With Science Teacher Candidates In Turkey
ALTUN E., ERENLER S., ÇINAR S.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, ss.2, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015An Evaluation of Hands on Physics Activities based on pre-service Science Teachers Views
ERENLER S., ÇINAR S., ALTUN E.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
2015Evaluation of Teaching Environments Created By Pre-Service Science Teachers
ALTUN E., ÖZSEVGEÇ T.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015STEM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri
ÇINAR S., PIRASA N., ERENLER S., ALTUN E., DEMİRCİ S., PALİÇ ŞADOĞLU G.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.154-155, (Özet Bildiri)
2014
2014Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sözlü Argüman Oluşturma Becerilerinin Değerlendirilmesi
ÖZSEVGEÇ T., ALTUN E.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri
ÖZSEVGEÇ T., ALTUN E.
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Tutumları İle Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ALTUN E., OĞUZ A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının Görsel Tasarım İlkeleri Bakımından İncelenmesi
OĞUZ A., ALTUN E., ŞENGÜL AVŞAR A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime ve Giriş Ölçütlerine İlişkin Görüşleri
ŞENGÜL AVŞAR A., ALTUN E., OĞUZ A.
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime ve Giriş Ölçütlerine İlişkin Görüşleri, 26 - 28 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime (Yüksek Lisans) ve Giriş Ölçütlerine İlişkin Görüşleri
ŞENGÜL AVŞAR A., ALTUN E., OĞUZ A.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications- ICONTE, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları ile Utangaçlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
OĞUZ A., ALTUN E.
III. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs., 22 - 25 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretimi Öz- Yeterlik İnançlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KÜÇÜK M., ALTUN E., PALİÇ ŞADOĞLU G.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 03 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları ile Empatik Eğilim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
OĞUZ A., ALTUN E.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye., 27 - 29 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Tartışma Eğilimleri arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ALTUN E., BAĞ H., PALİÇ ŞADOĞLU G.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION AND THEIR IMPLICATIONS, 27 - 29 Nisan 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları ile Empatik Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
OĞUZ A., ALTUN E.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.1545-1552, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Düşünme Stilleri İle Fizik Laboratuar Tutumları Arasındaki İlişki
PALİÇ ŞADOĞLU G., ALTUN E.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.1286-1293, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Proje Önerisi-Proje Raporu Hazırlama ve Geliştirme
Altun E.
Eğitimde Proje Hazırlama Rehberi, Ayşegül OĞUZ NAMDAR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.115-134, 2023
2019
2019Fen Öğretiminde Argümantasyon ve Kullanımı
Özsevgeç T., ALTUN E.
Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-I, Bağ, H., Say, S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.161-189, 2019
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrenciler Mühendislik Tasarım Ürünleri Hazırlıyor
TÜBİTAK Projesi
Altun E.
2018 - 2019
2018 - 2019
Fen-Sosyal-Matematik Entegrasyonuyla Disiplinlerarası Tematik Öğretim Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
Tekbıyık A. (Yürütücü), Birinci Konur K., Yarar Kaptan S., Beldağ A., Deniz Ü., Yüksel T., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Fen Bilgisi Öğretmen Adayları STEM İle Buluşuyor
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÇINAR S. (Yürütücü), ERENLER S., PIRASA N., UZUN N., ALTUN E., KÜÇÜK M., et al.
2011 - 2017
2011 - 2017Ev Okulları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KUĞUOĞLU İ. H. (Yürütücü), ALTUN E., BAĞ H., URSAVAŞ Ö. F., ACUNER H. Y.
2016 - 2016
2016 - 2016FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİM DİSİPLİNLERARASI BİLİM ANLAYIŞI KAZANIYOR
TÜBİTAK Projesi
Çınar S. (Yürütücü), Pırasa N., Erenler Koçak S., Baş Ş., Altun E., Camadan F., et al.
2016 - 2016
2016 - 2016STEM Hizmetiçi Eğitim Kursu
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
ALTUN E.
2014 - 2014
2014 - 2014GEMS Tabanlı Yenilikçi Öğretim Uygulamaları (4005)
TÜBİTAK Projesi
TEKBIYIK A. (Yürütücü), ALTUN E.
Öğrenci Projeleri
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam Ediyor"Cinsiyet Eşitliğine Dayalı Reklamlar Aracılığıyla Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri, Eleştirel Dinleme/izleme Tutumları ve Medya Okuryazarlık Düzeylerinin belirlenmesi
Diğer
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorÖğretmenlerin STEM Öz- Yeterliliklerinin, Öğrenci STEM Beceri ve Kariyer Algıları İlişkisinin Belirlenmesi",
Diğer
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor"Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Tarımsal Üretimin Azalmasının Olası Sonuçlarına Yönelik Farkındalıkları ve Çözüm Önerileri
Diğer
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorFen Eğitimi Araştırmacıları Derneği (FEAD)
Üye
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorEuropean Science Education Research Association (ESERA)
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2024
Haziran 2024SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2021
Mart 2021İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2021
Mart 2021