Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Zaman ve Kronolojiyi Algılama Becerisinin Sosyal Bilgiler Dersi Bağlamında İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma
Journal of Innovative Research in Social Studies (JIRSS)
, cilt.6, sa.2, ss.125-151, 2023 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Çokkültürlü Eğitime İlişkin Tutum ve Görüşleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.1-40, 2023 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Duyarlılık Değeri Bağlamında İncelenmesi
International Journal of Innovative Approaches in Social Sciences
, cilt.6, sa.4, ss.387-418, 2022 (Hakemli Dergi)
Gifted students' value perceptions: differentiation to socio-demographic variables
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
, cilt.10, sa.3, ss.503-521, 2022 (Hakemli Dergi)
Sınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersi Özelinde Öğrenme Ortamları
Okul Öncesi ve Temel Eğitim Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.1-24, 2021 (Hakemli Dergi)
DISCUSSION OF SCHOLARS’ VIEWS ON THE CONCEPT OF VALUE FROM VARIOUS ASPECTS
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.6, sa.1, ss.31-63, 2021 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Sözlü ve Yerel Tarih Uygulamalarının Öğrencilerin Kavramsal Başarılarına Etkisi
International Journal of Innovative Approaches in Education
, cilt.5, sa.1, ss.111-123, 2021 (Hakemli Dergi)
Eğitim Yöneticilerinin Değer Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Social Sciences Studies Journal
, cilt.6, sa.63, ss.2439-2448, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sözlü ve Yerel Tarih Uygulamalarının Öğrencilerde Farkındalık Oluşmasına Etkisi
Milli Eğitim Dergi
, cilt.48, ss.267-292, 2019 (Scopus)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenmeye İlişkin Farkındalıklarının Değerlendirilmesi
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
, cilt.13, sa.30, ss.347-366, 2019 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Çokkültürlü Eğitim: Bir İçerik Analizi
Türk Akademik Yayınlar Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.117-129, 2018 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Tahmin, Gözlem, Açıklama (TGA) Yönteminin Kullanımı: Örnek Etkinlikler
AKDENİZ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.12, sa.24, ss.1-16, 2018 (Hakemli Dergi)
Değerler Eğitimi ve Güncel Tartışmalar: Gazete Haberlerine İlişkin Bir Eleştirel Söylem Analizi
Sakarya University Journal of Education ( SUJE)
, cilt.8, sa.1, ss.138-155, 2018 (Hakemli Dergi)
Pre-service Social Studies Teachers’ Views about the Teaching Knowledge Test
International Journal of Progressive Education
, cilt.13, sa.3, ss.16-30, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sözlü Tarih Yönteminin Kullanımı: Nitel Bir Çalışma
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.9, ss.176-189, 2017 (Hakemli Dergi)
Arabalar Filminin İçerdiği Değerlere İlişkin Birİnceleme
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.487-499, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin Kazandırılmasına İlişkin Veli Görüşleri
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.317-328, 2017 (Hakemli Dergi)
Kalila and Dimna as One of the Traditional Antecedents of Modern Classifications of Values
International Education Studies
, cilt.10, ss.46-53, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin “Coğrafya” Kavramına İlişkin Algıları: Bir Olgubilim Araştırması
DOĞU COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.22, sa.37, ss.99-112, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebî Eser Kullanımı: Nitel Bir Çalışma
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.953-981, 2016 (Hakemli Dergi)
Yedinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerlerin Kazanılma Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Erzurum İli Örneği
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.1186-1199, 2016 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin "Sosyal Bilgiler” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.16, ss.1173-1189, 2016 (Hakemli Dergi)
Yükseköğretim Ders Kitaplarında Nitelik: Eğitim Bilimleri Alanındaki Kitaplara İlişkin Bir İnceleme
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, ss.891-908, 2016 (Hakemli Dergi)
Values Education Research Trends in Turkey: A Content Analysis
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, sa.5, ss.101-112, 2016 (Hakemli Dergi)
Bilim ve sanat merkezlerinde ve diğer okullarda öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları değerlere ilişkin öğretmen görüşleri
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.9-24, 2016 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerlerin Kazandırılması ile İlgili Öğretmen Görüşleri
International Journal of Eurasia Social Sciences
, cilt.6, sa.21, ss.67-81, 2015 (Hakemli Dergi)
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Üniversite-Toplum İşbirliği Açısından Değerlendirilmesi
AGRICULTURAL ECONOMICS
, cilt.16, sa.2, ss.161-178, 2015 (Scopus)
Medyanın Beş Temel İlkesinin Uygulanması: Sınıfta Hayvan Çiftliğini İzlemek
AMERICAN JOURNAL OF SPORTS MEDICINE
, cilt.15, sa.35, ss.169-193, 2015 (Scopus)
Karar Verme Sürecinde Okul Yöneticilerini Etkileyen Değerler
AMERICAN JOURNAL OF SURGICAL PATHOLOGY
, cilt.11, sa.1, ss.165-176, 2015 (Scopus)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Coğrafya Alanına Yönelik Öz-Yeterlik Seviyelerinin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi (Rize ili örneği)
NWSA-Education Sciences (ISSN:1308-7274)
, cilt.9, sa.4, ss.353-363, 2014 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitim Sistemi Hakkındaki Görüşleri
AMERICAN ANNALS OF THE DEAF
, cilt.13, sa.48, ss.90-107, 2014 (Scopus)
İlköğretim 7. VE 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Tutumlarının Belirlenmesi(Erzurum Örneği)
Doğu Coğrafya Dergisi
, cilt.17, sa.28, ss.141-154, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Sınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının DeğerTercih Sıralamaları
8TH INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL STUDIES EDUCATION, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, ss.315-316
Öğretmenlerin Disiplinlerarası Öğretim Tasarımı Becerilerinin Değerlendirilmesi
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya Okuryazarlığı Hakkındaki Görüşleri
Güneysu Sempozyumu II, Rize, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, ss.1
Temel Eğitimde Değer Eğitimi Uygulamaları
Güneysu Sempozyumu–II, Rize, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, ss.1
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DEĞER KAZANIMLARI
2nd INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF EDUCATION AND VALUES, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.78
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Hakkındaki Düşüncelerinin Belirlenmesi
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.25-26
Akademisyenlerin Değer Kavramına İlişkin Görüşleri
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.15-16
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.26
Arabalar Filminin İçerdiği Değerler Açısından İncelenmesi
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumunu (USBES6), Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.425-426
DEĞERLER EĞİTİMİ VE GÜNCEL TARTIŞMALAR: GAZETE HABERLERİNE İLİŞKİN BİR ELEŞTİREL SÖYLEM ANALİZİ
Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017
DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMALARI 6 VE 7 SINIF ÖĞRENCİLERİ İÇİN ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
VI ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016
ÖĞRETMENLERİN DEĞERLER EĞİTİMİNİN GEREKLİLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
VI ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016
Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Uygulamalrına İlişkin Görüşleri
VI. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.8
Social Studies Teachers’ Opinions on the Use of Creative Drama in Social Studies Course
VI. International Congress on Research in Education (ICRE),, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.149
Eğitim Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.18
Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.317
Yeni Dünyada Eğitim Sistemi ve Değerler Konusuna Eski Bakışlar İbn Miskeveyh Nasıreddin Tusi ve Kınalızade Ali Efendi
MEB I. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014, ss.184-196
Türkiye’de Değerler Eğitimi Araştırmaları: 1999-2015 Arası Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Değerlendirme
II. Ulusal (Uluslararası katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.30
Mevlana’nın Yedi Öğüdüne İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.21
Yeni Dünyada Eğitim Sistemi ve Değerler Konusuna Eski Bakışlar: Nasıreddin Tusi, İbn Miskeveyh ve Kınalızade Ali Efendi
1. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014, ss.18
Eğitim Bilimleri Ders Kitaplarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Siirt, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, ss.202-203
Karar Verme Sürecinde Okul Yöneticilerini Etkileyen Değerler
9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Siirt, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, ss.200-201
Medyanın Beş Temel İlkesinin Uygulanması: Sınıfta Hayvan Çiftliği Filmini İzlemek
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.95-96
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Üniversite-Toplum İşbirliği Açısından Değerlendirilmesi
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.254-255
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitim Sistemi Hakkındaki Görüşleri
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.296
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.65
Sınıf Öğretmenlerinin Değer Algısı
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.64
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerlerin Kazandırılması ile İlgili Öğretmen Görüşleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu I, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.120
Kitap & Kitap Bölümleri
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Kullanımı ve Örnek Uygulamalar
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi, Aktepe Vedat, Gündüz Mevlüt, Kutdede Fidan Nuray, Yalçınkaya Elvan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.166-194, 2021
İlkokul Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
Ahlak ve Değerler Eğitimi
Din Eğitimi, İbrahim Turan, Bayramali Nazıroğlu, Editör, Bilay, Ankara, ss.203-218, 2020
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
Pegem Akademi, Ankara, 2019
İLKOKUL VE ORTAOKUL PROGRAMLARINDA AFET EĞİTİMİ
AFETLER VE AFET YÖNETİMİ, RAMAZAN SEVER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.346-361, 2019
Öğretim Programlarında Değer Eğitimi
Karakter ve Değer Eğitimi, Salih Zeki GENÇ, Adem BELDAĞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.136-144, 2019
SOSYAL BİLGİLERDE OKURYAZARLIKLAR
Türkiye’de Sosyal Bilgiler EğitimiAraştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı DEMİRCİOĞLU, Selahattin KAYMAKCI, Ebru DEMİRCİOĞLU, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.473-503, 2019
ilkokul Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 2017
Ortaokul Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi, İstanbul, 2017
Hayat Bilgisi Öğretiminde Plan
Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Bayram Tay, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.435-463, 2017
Hayat Bilgisi Öğretiminde Teknoloji ve Materyal Kullanımı
Hayat Bilgisi Öğretimi, Mehmet Gültekin, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.131-151, 2015