Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Zaman ve Kronolojiyi Algılama Becerisinin Sosyal Bilgiler Dersi Bağlamında İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma
Journal of Innovative Research in Social Studies (JIRSS)
, cilt.6, sa.2, ss.125-151, 2023 (Hakemli Dergi)

Öğretmenlerin Çokkültürlü Eğitime İlişkin Tutum ve Görüşleri: SosyalBilgiler Dersi Örneği
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.1-40, 2023 (Hakemli Dergi)


Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Duyarlılık Değeri Bağlamında İncelenmesi
International Journal of Innovative Approaches in Social Sciences
, cilt.6, sa.4, ss.387-418, 2022 (Hakemli Dergi)

Gifted students' value perceptions: differentiation to socio-demographic variables
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
, cilt.10, sa.3, ss.503-521, 2022 (Hakemli Dergi)

DISCUSSION OF SCHOLARS’ VIEWS ON THE CONCEPT OF VALUE FROM VARIOUS ASPECTS
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.6, sa.1, ss.31-63, 2021 (Hakemli Dergi)

Sosyal Bilgiler Dersinde Sözlü ve Yerel Tarih Uygulamalarının Öğrencilerin Kavramsal Başarılarına Etkisi
International Journal of Innovative Approaches in Education
, cilt.5, sa.1, ss.111-123, 2021 (Hakemli Dergi)

Eğitim Yöneticilerinin Değer Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Social Sciences Studies Journal
, cilt.6, sa.63, ss.2439-2448, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sözlü ve Yerel Tarih Uygulamalarının Öğrencilerde Farkındalık Oluşmasına Etkisi
MILLI EGITIM
, cilt.48, ss.267-292, 2019 (Scopus)
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Çokkültürlü Eğitim: Bir İçerik Analizi
Türk Akademik Yayınlar Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.117-129, 2018 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Tahmin, Gözlem, Açıklama (TGA) Yönteminin Kullanımı: Örnek Etkinlikler
AKDENİZ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.12, sa.24, ss.1-16, 2018 (Hakemli Dergi)
Değerler Eğitimi ve Güncel Tartışmalar: Gazete Haberlerine İlişkin Bir Eleştirel Söylem Analizi
Sakarya University Journal of Education ( SUJE)
, cilt.8, sa.1, ss.138-155, 2018 (Hakemli Dergi)
Pre-service Social Studies Teachers’ Views about the Teaching Knowledge Test
International Journal of Progressive Education
, cilt.13, sa.3, ss.16-30, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sözlü Tarih Yönteminin Kullanımı: Nitel Bir Çalışma
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.9, ss.176-189, 2017 (Hakemli Dergi)
Arabalar Filminin İçerdiği Değerlere İlişkin Birİnceleme
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.487-499, 2017 (Hakemli Dergi)

Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin Kazandırılmasına İlişkin Veli Görüşleri
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.317-328, 2017 (Hakemli Dergi)
Kalila and Dimna as One of the Traditional Antecedents of Modern Classifications of Values
International Education Studies
, cilt.10, ss.46-53, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin “Coğrafya” Kavramına İlişkin Algıları: Bir Olgubilim Araştırması
DOĞU COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.22, sa.37, ss.99-112, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebî Eser Kullanımı: Nitel Bir Çalışma
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.953-981, 2016 (Hakemli Dergi)
Yedinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerlerin Kazanılma Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Erzurum İli Örneği
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.1186-1199, 2016 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin "Sosyal Bilgiler” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.16, ss.1173-1189, 2016 (Hakemli Dergi)
Yükseköğretim Ders Kitaplarında Nitelik: Eğitim Bilimleri Alanındaki Kitaplara İlişkin Bir İnceleme
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, ss.891-908, 2016 (Hakemli Dergi)
Values Education Research Trends in Turkey: A Content Analysis
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, sa.5, ss.101-112, 2016 (Hakemli Dergi)
Bilim ve sanat merkezlerinde ve diğer okullarda öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları değerlere ilişkin öğretmen görüşleri
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.9-24, 2016 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerlerin Kazandırılması ile İlgili Öğretmen Görüşleri
International Journal of Eurasia Social Sciences
, cilt.6, sa.21, ss.67-81, 2015 (Hakemli Dergi)
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Üniversite-Toplum İşbirliği Açısından Değerlendirilmesi
AGRICULTURAL ECONOMICS
, cilt.16, sa.2, ss.161-178, 2015 (Scopus)
Medyanın Beş Temel İlkesinin Uygulanması: Sınıfta Hayvan Çiftliğini İzlemek
AMERICAN JOURNAL OF SPORTS MEDICINE
, cilt.15, sa.35, ss.169-193, 2015 (Scopus)
Karar Verme Sürecinde Okul Yöneticilerini Etkileyen Değerler
AMERICAN JOURNAL OF SURGICAL PATHOLOGY
, cilt.11, sa.1, ss.165-176, 2015 (Scopus)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Coğrafya Alanına Yönelik Öz-Yeterlik Seviyelerinin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi (Rize ili örneği)
NWSA-Education Sciences (ISSN:1308-7274)
, cilt.9, sa.4, ss.353-363, 2014 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitim Sistemi Hakkındaki Görüşleri
AMERICAN ANNALS OF THE DEAF
, cilt.13, sa.48, ss.90-107, 2014 (Scopus)
İlköğretim 7. VE 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Tutumlarının Belirlenmesi(Erzurum Örneği)
Doğu Coğrafya Dergisi
, cilt.17, sa.28, ss.141-154, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Sınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının DeğerTercih Sıralamaları
8TH INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL STUDIES EDUCATION, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, ss.315-316, (Özet Bildiri)

Öğretmenlerin Disiplinlerarası Öğretim Tasarımı Becerilerinin Değerlendirilmesi
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya Okuryazarlığı Hakkındaki Görüşleri
Güneysu Sempozyumu II, Rize, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

Temel Eğitimde Değer Eğitimi Uygulamaları
Güneysu Sempozyumu–II, Rize, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DEĞER KAZANIMLARI
2nd INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF EDUCATION AND VALUES, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.78, (Özet Bildiri)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Hakkındaki Düşüncelerinin Belirlenmesi
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.25-26, (Özet Bildiri)
Akademisyenlerin Değer Kavramına İlişkin Görüşleri
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.15-16, (Özet Bildiri)
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.26, (Özet Bildiri)
Arabalar Filminin İçerdiği Değerler Açısından İncelenmesi
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumunu (USBES6), Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.425-426, (Özet Bildiri)

DEĞERLER EĞİTİMİ VE GÜNCEL TARTIŞMALAR: GAZETE HABERLERİNE İLİŞKİN BİR ELEŞTİREL SÖYLEM ANALİZİ
Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMALARI 6 VE 7 SINIF ÖĞRENCİLERİ İÇİN ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
VI ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
ÖĞRETMENLERİN DEĞERLER EĞİTİMİNİN GEREKLİLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
VI ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Uygulamalrına İlişkin Görüşleri
VI. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.8, (Özet Bildiri)
Social Studies Teachers’ Opinions on the Use of Creative Drama in Social Studies Course
VI. International Congress on Research in Education (ICRE),, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.149, (Özet Bildiri)
Eğitim Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.18, (Özet Bildiri)
Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.317, (Özet Bildiri)
Yeni Dünyada Eğitim Sistemi ve Değerler Konusuna Eski Bakışlar İbn Miskeveyh Nasıreddin Tusi ve Kınalızade Ali Efendi
MEB I. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014, ss.184-196, (Tam Metin Bildiri)
Türkiye’de Değerler Eğitimi Araştırmaları: 1999-2015 Arası Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Değerlendirme
II. Ulusal (Uluslararası katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.30, (Özet Bildiri)
Mevlana’nın Yedi Öğüdüne İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.21, (Özet Bildiri)
Yeni Dünyada Eğitim Sistemi ve Değerler Konusuna Eski Bakışlar: Nasıreddin Tusi, İbn Miskeveyh ve Kınalızade Ali Efendi
1. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014, ss.18, (Özet Bildiri)
Eğitim Bilimleri Ders Kitaplarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Siirt, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, ss.202-203, (Özet Bildiri)
Karar Verme Sürecinde Okul Yöneticilerini Etkileyen Değerler
9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Siirt, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, ss.200-201, (Özet Bildiri)
Medyanın Beş Temel İlkesinin Uygulanması: Sınıfta Hayvan Çiftliği Filmini İzlemek
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.95-96, (Özet Bildiri)
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Üniversite-Toplum İşbirliği Açısından Değerlendirilmesi
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.254-255, (Özet Bildiri)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitim Sistemi Hakkındaki Görüşleri
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.296, (Özet Bildiri)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.65, (Özet Bildiri)
Sınıf Öğretmenlerinin Değer Algısı
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.64, (Özet Bildiri)
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerlerin Kazandırılması ile İlgili Öğretmen Görüşleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu I, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.120, (Özet Bildiri)
Kitaplar
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Kullanımı ve Örnek Uygulamalar
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi, Aktepe Vedat, Gündüz Mevlüt, Kutdede Fidan Nuray, Yalçınkaya Elvan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.166-194, 2021
İlkokul Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
Ahlak ve Değerler Eğitimi
Din Eğitimi, İbrahim Turan, Bayramali Nazıroğlu, Editör, Bilay, Ankara, ss.203-218, 2020
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
Pegem Akademi, Ankara, 2019
İLKOKUL VE ORTAOKUL PROGRAMLARINDA AFET EĞİTİMİ
AFETLER VE AFET YÖNETİMİ, RAMAZAN SEVER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.346-361, 2019
Öğretim Programlarında Değer Eğitimi
Karakter ve Değer Eğitimi, Salih Zeki GENÇ, Adem BELDAĞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.136-144, 2019
SOSYAL BİLGİLERDE OKURYAZARLIKLAR
Türkiye’de Sosyal Bilgiler EğitimiAraştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı DEMİRCİOĞLU, Selahattin KAYMAKCI, Ebru DEMİRCİOĞLU, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.473-503, 2019
ilkokul Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 2017
Ortaokul Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi, İstanbul, 2017
Hayat Bilgisi Öğretiminde Plan
Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Bayram Tay, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.435-463, 2017
Hayat Bilgisi Öğretiminde Teknoloji ve Materyal Kullanımı
Hayat Bilgisi Öğretimi, Mehmet Gültekin, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.131-151, 2015