Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2012 - 2020
2012 - 2020Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2009 - 2012
2009 - 2012Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, -, Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
TARTIŞMALI VE HASSAS KONULARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
2012
2012Yüksek Lisans
6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğrenci çalışma kitaplarının kullanım durumlarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Rize örneği
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016Yaratıcı Drama Liderlik Kursu V. Aşama
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
2016
2016Yaratıcı Drama Liderlik Kursu IV. Aşama
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
2015
2015Yaratıcı Drama Liderlik Kursu III. Aşama
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
2015
2015Yaratıcı Drama Liderlik Kursu II. Aşama
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
2014
2014Yaratıcı Drama Liderlik Kursu I. Aşama
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2012 - 2021
2012 - 2021Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARININ YÜKSEKÖĞRETİM KURULU’NUN YETKİ DEVRİ ÖNCESİNDEKİ DURUMU
YILDIRIM G., PALA Ç. B.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.1719-1741, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
2022History Education in Turkey: Tensions between National and Global Views
Onal G., Pala Ç.
EUROPEAN EDUCATION
, cilt.54, sa.3-4, ss.157-170, 2022 (ESCI)
2013
20136. ve 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Aktekin S., Baki Pala Ç.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, ss.265-286, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Sınıf Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerdeki Kavram Yanılgılarını Tespit Etmek İçin Tercih Ettiği Yöntem ve Teknikler
Baki Pala Ç., Yarar Kaptan S.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.75-85, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Sorularının Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
Baki Pala Ç., Yılmazer A.
12. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.9, (Özet Bildiri)
2023
2023Nasıl Bir Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı? Paydaş Bakış Açılarının Karşılaştırmalı Analizi Puan
Beldağ A., Öztürk F., Baki Pala Ç., Geçit Y., Doğanay A., Tay B.
11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2023, ss.209-210, (Özet Bildiri)
2022
2022Sosyal Bilgiler Dersinin Su Okuryazarlığı Açısından İncelenmesi
BAKİ PALA Ç., URSAVAŞ N.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programlarının Öğrenme Çıktılarının Analizi: Nasıl Bir Sosyal Bilgiler Öğretmeni İsteniyor?
Baki Pala Ç.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, ss.81-82, (Özet Bildiri)
2019
2019Tartışmalı Konuların Öğretimi: Sosyal Bilgiler Derslerinde Zorlukları ve Olanakları Ele Almak
BAKİ PALA Ç., ÖZTÜRK C., KENAN S.
8TH INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL STUDIES EDUCATION, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarıyla Müzede Drama Eğitimi - Dramayla Müze Eğitim
TUNCEL G., BAKİ PALA Ç., YILDIRIM G., KARAYEL ÇETİN A.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.430-432, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkiye’deki sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programlarının içerik açısından incelenmesi
YILDIRIM G., BAKİ PALA Ç.
1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHEREDUCATION CONGRESS, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Examination of the Effects of Current World Issues Course Constructed in Accordance with the Active Learning Approach on Teacher Candidates’ Awareness And Perspectives Related to the World Problems
BAKİ PALA Ç., YILDIRIM G., AKENGİN H.
3rd International Conference on Social Science and Education Research, Roma, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, ss.191, (Özet Bildiri)
2017
2017EXAMINATION OF THE EFFECTS OF CURRENT WORLD ISSUES COURSE CONSTRUCTED INACCORDANCE WITH THE ACTIVE LEARNING APPROACH ON TEACHER CANDIDATES’AWARENESS AND PERSPECTIVES RELATED TO THE WORLD PROBLEMS
AKENGİN H., YILDIRIM G., BAKİ PALA Ç.
3. International Journal of Social Sciences Education Research (ICSER), 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler Öğretmen Eğitimi Programı
YILDIRIM G., BAKİ PALA Ç.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.381-382, (Özet Bildiri)
2015
2015Günümüz Dünya Sorunlarının Öğretiminde Öyküleştirme ve Yaratıcı Drama Yöntemlerinin Kullanılmasına Yönelik Bir Durum Çalışması
AKENGİN H., YILDIRIM G., BAKİ PALA Ç.
4 Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 23 - 25 Nisan 2015, cilt.76, (Özet Bildiri)
2015
2015Learning current world issues with the storyline and creative drama: A case study.
AKENGİN H., YILDIRIM G., BAKİ PALA Ç.
4th International Symposium on Social Studies Education, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.76-77, (Özet Bildiri)
2013
2013Öğretmen Adaylarının Ders Esnasında Beklenmedik Şekilde Sorulan Tartışmalı ve Hassas Konulardaki Soruları Cevaplama Şekillerinin İncelenmesi
BAKİ PALA Ç., GEÇİT Y.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.45, (Özet Bildiri)
2012
2012SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TARİH DERSLERİNDE TARİHİ ROMAN KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
YAHŞİ İ., BAKİ PALA Ç., ALBAYRAK O.
11.ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
2011Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sera Etkisiyle İlgili Yanılgıları
KÜÇÜK M., TURAN İ., BAKİ PALA Ç.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 03 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Osama: Kadının "Var Olma" Mücadelesi
BAKİ PALA Ç.
Sinema Filmleriyle İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi Kadrajda Hak ve Özgürlükler Var, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.251-271, 2024
2023
2023Kopma (Detachment) Filminden Yansımalar Işığında Eğitim Sistemine ve Öğretmenliğe Bakış: Bir Öğretmen Bir Okulu Dönüştürebilir Mi?
Baki Pala Ç.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek, Yücel Kabapınar,Filiz Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.161-182, 2023
2023
2023Kopma (Detachment) Filminden Yansımalar Işığında Eğitim Sistemine ve Öğretmenliğe Bakış: Bir Öğretmen Bir Okulu Dönüştürebilir Mi?
BAKİ PALA Ç.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek, Kabapınar, Y.; Kabapınar, F, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.161-182, 2023
2022
2022Avrupa Konseyi: İnsan Hakları, Hukukun Üstünlüğü ve Çoğulcu Demokrasiyi Geliştirmek İçin Eğitim
BAKİ PALA Ç.
Dünyada Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.127-148, 2022
2022
2022SOSYAL BILGILER ÖĞRETIMINDE GÖÇ VE DRAMA
BAKİ PALA Ç.
SOSYAL BİLGİLERDE DRAMA: Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi, ŞAN Selda- OĞUZ NAMDAR Ayşegül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.171-185, 2022
2021
2021İNSANLAR ARASINDAKİ EŞİTSİZLİĞİN KAYNAĞI NEDİR?
BAKİ PALA Ç.
SOSYAL ANTROPOLOJİ VE MEDENİYET TARİHİ, TUNCEL Gül, GÜRIŞIK KÖKSAL Bihter, BAKİ PALA Çiğdem, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.175-191, 2021
2021
2021Sınıfta Örnek Olayı Çözümleme Sürecinde Öğrenciye Sorular Sormak: En Kilit Aşama?
KABAPINAR Y., BAKİ PALA Ç.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay, Kabapınar Yücel, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.51-71, 2021
2021
2021Tartışmalı ve Hassas Konuların Sosyal Bilgiler Öğretimi Bağlamında İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması
BAKİ PALA Ç.
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Eylem Araştırmaları, Kabapınar Yücel, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.494-515, 2021
2021
2021SU OKURYAZARLIĞI
URSAVAŞ N., BAKİ PALA Ç.
Sosyal Bilgiler İçin Çoklu Okuryazarlıklar II, Karatekin Kadir, Gençtürk Güven Ebru, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.65-96, 2021
2020
2020Tarihçiliğe ve tarih eğitimine derinlik katan STK: Tarih Vakfı.
BAKİ PALA Ç.
Demokrasinin beşinci gücü olarak eğitim temelli sivil toplum kuruluşları, Prof. Dr. Yücel KABAPINAR, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.335-354, 2020
2019
2019TARTIŞMALI KONULAR VE KANIT TEMELLİ ÖĞRENME: Tehlikeli Konular Güvenli Sınırlar
BAKİ PALA Ç.
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar Yücel, Editör, Pegem Akademi, İstanbul, ss.187-220, 2019
2019
2019DEMOKRATİK VATANDAŞLIKEĞİTİMİNDE TARTIŞMALI KONULAR
BAKİ PALA Ç.
Kuramsal Temeller ve Güncel Tartışmalar Işığında 21. YüzyıldaVatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi, Öztürk Cemil, İbrahimoğlu Zafer, Yıldırım Gülten, Editör, Pegem, İstanbul, ss.283-296, 2019
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025
Dijital Araçlarla Kültür Okuryazarlığı Eğitimi-DAKOE
TÜBİTAK Projesi
Öztürk F., Beldağ A., Geçit Y., Doğanay A., Yeşilbursa C. C., Baki Pala Ç.
2023 - 2025
2023 - 2025
Normal Gelişim Gösteren ve Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Su Okuryazarlıklarının Geliştirilmesine Yönelik Aktif Öğrenme Tabanlı Öğretim Uygulamasının Kavramsal Anlama, Sorumluluk, Karar Verme ve Kariyer Bilincine Etkisi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Ursavaş N. (Yürütücü), Çalık M., Ergül C., Er Nas S., Aytar A., Baki Pala Ç.
2024 - 2024
2024 - 2024
Lisansüstü Öğrenimlerine Devam Eden Öğretmenler Araştırma Projelerine Danışmanlık Yapıyor-III’
TÜBİTAK Projesi
Aytar A. (Yürütücü), Demirel I. N., Yüksel T., Islamoğlu H., Yılmaz Tüzün Ö., Köseoğlu P., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024
Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitiminde Etkinlik Temelli Sanat Uygulamaları-II
TÜBİTAK Projesi
Demirel I. N. (Yürütücü), Beldağ A., Yarar Kaptan S., Islamoğlu H., Baki Pala Ç., Bakır Yalçın E., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024
Lisansüstü Öğrenimlerine Devam Eden Öğretmenler Araştırma Projelerine Danışmanlık Yapıyor-II
TÜBİTAK Projesi
Aytar A. (Yürütücü), Demirel İ. N., Yüksel T., İslamoğlu H., Baki Pala Ç., Yılmaz Tüzün Ö., et al.
2023 - 2023
2023 - 2023
Lisansüstü Öğrenimlerine Devam Eden Öğretmenler Araştırma Projelerine Danışmanlık Yapıyor’
TÜBİTAK Projesi
Aytar A. (Yürütücü), Demirel İ. N., Yüksel T., Baki Pala Ç., İslamoğlu H., Şenel Çoruhlu T., et al.
2023 - 2023
2023 - 2023
Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitiminde Etkinlik Temelli Sanat Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
Demirel İ. N. (Yürütücü), Yarar Kaptan S., Baki Pala Ç., İslamoğlu H., Bakır Yalçın E.
2022 - 2022
2022 - 2022
Lise Öğrencileri Danışmanları İle Birlikte Araştırma Projesi Yazıyor
TÜBİTAK Projesi
Aytar A. (Yürütücü), Yılmaz Tüzün Ö., Köseoğlu P., Er Nas S., Şenel Çoruhlu T., Ursavaş N., et al.
2019 - 2019
2019 - 2019
ProjectWet Etkinlikleri Ile Öğretmenlere Su Okuryazarlığı Eğitimi-II
TÜBİTAK Projesi
Ursavaş N. (Yürütücü), Camadan F., Dalgıç G., Yenice N., Yel M., Çalık M., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018