Yayınlar & Eserler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

"I wasn't aware, until I was aware": Reflective practices for teacher empowerment.

NARST 2021, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Nisan 2021

Science Teachers’ Reflections with the Use of Criticial İncidents

International Eurasion Educational Research, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019

Faculty Visions of Internationalization in Higher Education and Realities

AERA-2017, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017

Perceptions of students graduates and instructors on a graduate program

4th International Conference on Curriculum and Instruction, ICCI-EPOK 2016, 27 - 30 Ekim 2016

School Based Disaster Education through Curricular and Extra Curricular Activities A Comparative Case Study

ESER Summer School I Doctoral studies in environmental and sustainability education: contextualizing the process, 2 - 05 Ağustos 2016

The Relationship between Pre Service Teachers Epistemological Beliefs and Their Views on Critical Pedagogy

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAERTeaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Evaluation of 6th grade mathematics curriculum

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015

Designing of a geometry and spatial sense curriculum

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction Adana, 22 Ekim 2015 - 24 Ocak 2016

Disaster risk reduction in the primary and elementary curricula in Turkey

European conference on Educational Research, 8 - 11 Eylül 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

The objectives of disaster education from teachers perspectives

European Conference on Educational Research, 9 Eylül - 13 Ekim 2013
Kitap & Kitap Bölümleri

Mapping the Current State of Knowledge in Disaster Education within Turkish National Curricula Through the Lens of Ecosystem Approach

Disaster and Climate Risk Education: Insights from Knowledge to Action, A. Yildiz,R. Shaw, Editör, Springer Nature, Zug, ss.65-95, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

Kum Saati Tersine Dönüyor: Sürdürülebilir Bir Geleceğe Doğru İklim Değişikliği Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Eleştirel Bir Bakış ve Çözüm Önerileri

İklim Değişikliği, Çevre Adaleti Gıda Güvencesi ve Sağlık, Emine Özmete,Alev Keser,Melahat Demirbilek,İrem Şengül, Editör, Nobel Tıp Kitapevi, Ankara, ss.223-238, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

Kum Saati Tersine Dönüyor: Sürdürülebilir Bir Geleceğe Doğru İklim Değişikliği Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Eleştirel Bir Bakış ve Çözüm Önerileri

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ve SAĞLIK Çevre Adaleti ve Gıda Güvencesi, Prof. Dr. Emine ÖZMETE; Prof. Dr. Alev KESER; Doç. Dr. Melahat DEMİRBİLEK; Öğr. Gör. İrem ŞENGÜN, Editör, Ankara Nobel, Ankara, ss.223-238, 2023

Etkili Fen Öğretimi için Yansıtıcı Düşünme: Öğretmen Mesleki Gelişimi, Amaçlar ve Süreçler

21. Yüzyıl Becerileri için Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme, esra kabataş memiş, Editör, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Ankara, ss.177-190, 2021

Okul Tabanlı Afet Eğitimi Etkinlik Kitabı

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, 2019
Metrikler

Yayın

35

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

22

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

16

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

9

Proje

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları