Yayınlar & Eserler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

"I wasn't aware, until I was aware": Reflective practices for teacher empowerment.

NARST 2021, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

Science Teachers’ Reflections with the Use of Criticial İncidents

International Eurasion Educational Research, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

What Difference Do Extra-Curricular Activities Make in EarthquakePreparedness Education? A Comparative Case Study of Two Schools

5th International Curriculum and Instruction Congress, Marmaris, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

Faculty Visions of Internationalization in Higher Education and Realities

AERA-2017, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

Perceptions of students graduates and instructors on a graduate program

4th International Conference on Curriculum and Instruction, ICCI-EPOK 2016, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

School Based Disaster Education through Curricular and Extra Curricular Activities A Comparative Case Study

ESER Summer School I Doctoral studies in environmental and sustainability education: contextualizing the process, 2 - 05 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

The Relationship between Pre Service Teachers Epistemological Beliefs and Their Views on Critical Pedagogy

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAERTeaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

Evaluation of 6th grade mathematics curriculum

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

Designing of a geometry and spatial sense curriculum

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction Adana, 22 Ekim 2015 - 24 Ocak 2016, (Özet Bildiri)

Disaster risk reduction in the primary and elementary curricula in Turkey

European conference on Educational Research, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

The objectives of disaster education from teachers perspectives

European Conference on Educational Research, 9 Eylül - 13 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar

Mapping the Current State of Knowledge in Disaster Education within Turkish National Curricula Through the Lens of Ecosystem Approach

Disaster and Climate Risk Education: Insights from Knowledge to Action, A. Yildiz,R. Shaw, Editör, Springer Nature, Zug, ss.65-95, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

Kum Saati Tersine Dönüyor: Sürdürülebilir Bir Geleceğe Doğru İklim Değişikliği Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Eleştirel Bir Bakış ve Çözüm Önerileri

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ve SAĞLIK Çevre Adaleti ve Gıda Güvencesi, Prof. Dr. Emine ÖZMETE; Prof. Dr. Alev KESER; Doç. Dr. Melahat DEMİRBİLEK; Öğr. Gör. İrem ŞENGÜN, Editör, Ankara Nobel, Ankara, ss.223-238, 2023

Etkili Fen Öğretimi için Yansıtıcı Düşünme: Öğretmen Mesleki Gelişimi, Amaçlar ve Süreçler

21. Yüzyıl Becerileri için Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme, esra kabataş memiş, Editör, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Ankara, ss.177-190, 2021

Okul Tabanlı Afet Eğitimi Etkinlik Kitabı

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, 2019
Metrikler

Yayın

33

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

25

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

89

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

9

Proje

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları