Doç. Dr. ERCAN ÖZDEMİR


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

E-posta: ercan.ozdemir@erdogan.edu.tr
İş Telefonu: +90 464 532 8454 Dahili: 2370
Web: https://avesis.erdogan.edu.tr/ercan.ozdemir
Ofis: B Blok Kat:2, Oda No:116
Posta Adresi: RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ANA BİLİM DALI BAŞKANLIĞI

Metrikler

Yayın

51

Atıf (WoS)

33

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

50

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

8

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

10

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

4

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

29

Proje

2

Açık Erişim

19

Eğitim Bilgileri

2008 - 2013

2008 - 2013

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

İLKÖĞRETİM 6, 7 VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL ÖRÜNTÜLERİ KAVRAYABİLME VE GENELLEYEBİLME SÜREÇLERİ

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Matematik Öğretmenliği

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013 - 2018

2013 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Cebir

Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme

Cebir Öğretimi

Cebir

Genel Matematik-I

TEMEL MATEMATİK II

GENEL MATEMATİK II

TEMEL MATEMATİK I

CEBİRE GİRİŞ

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

7. Sınıf Öğrencilerinin Şekil Örüntülerini Uzak Adıma Genellemek İçin Kullandıkları Stratejiler

Temizel A., ÖZDEMİR E.

II. Uluslararası Dede Korkut Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 03 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Sınıf Öğrencilerinin Şekil Örüntülerini Yakına Genellemek İçin Kullandıkları Stratejiler

Temizel A., ÖZDEMİR E.

5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 19 - 21 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

Bibliometric Analysis of Scientific Studies on 'Noticing Skill' in Mathematics Education

Dede E., Özdemir E.

1st International Symposium on Current Developments in Fundamental and Applied Mathematics Sciences , Erzurum, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2022, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Kurdukları Problemlerin Matematiksel Zorlukları ile Problem Kurma Sırası Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ÖÇAL M. F., ÖZDEMİR E., ERKAN B., KAR T.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

Indicators Of Prospective Mathematics Teachers’xx Success in Problem Solving: The Case Of Creativity in Problem-Posing

KAR T., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F., GÜLER G., İPEK A. S.

Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), Pretoria, Güney Afrika, 7 - 12 Temmuz 2019, cilt.2, ss.456-463, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

ORTAOKUL 5 VE 6. SINIF MATEMATİK DERS KİTAPLARINDAKİ ÖRÜNTÜ PROBLEMLERİNİN ANALİZİ

ÖZDEMİR E., KAR T., GÜVELİ H., İPEK A. S.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

KESİRLERDE ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMİNE YÖNELİK PROBLEM KURMADA YAPILAN HATALAR

ÖZDEMİR E., GÜVELİ H., İPEK A. S.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.213, (Özet Bildiri)

2018

2018

Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Bir Problemi Öğrenci Seviyesinde Çözme Anlayışlarının İncelenmesi

KAR T., İPEK A. S., ÖÇAL M. F., ÖZDEMİR E.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, cilt.1, sa.1, ss.295, (Özet Bildiri)

2018

2018

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Tam Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemlerine İlişkin Alan Bilgilerinin Temsiller Bağlamında İncelenmesi

İpek A. S., Kar T., Özdemir E.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, cilt.1, sa.1, ss.292, (Özet Bildiri)

2017

2017

Sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarla çıkarma işlemine yönelik alan bilgisinin incelenmesi

KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.

IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.237-238, (Özet Bildiri)

2017

2017

İlkokul Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerle Sıralama Bağlamında İncelenmesi

KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., IŞIK C.

16th International PrimaryTeacher Education Symposium, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Ortaokul Öğrencilerinin Aritmetiksel İfadelere Yönelik Problem Kurma Becerisinin İşlem Önceliği Bağlamında İncelenmesi

KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F.

3. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, AFYON, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Strategies Used by Primary Mathematics Teachers to Generalize Shape Patterns

GÜVELİ H., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., KAR T.

2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCES IN NATURAL AND APPLIED SCIENCES, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİNE YÖNELİK ALAN BİLGİSİNİN İNCELENMESİ

KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Bölme İşlemine Yönelik Alan Bilgisinin İncelenmesi

KAR T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., GÜLER G.

16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Prospective Classroom Teachers’ Knowledge of Ordering Fractions

ÖZDEMİR E., KAR T., İPEK A. S.

2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCESIN NATURAL AND APPLIED SCIENCESICANAS 2017, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesi

İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)

2016

2016

The Analysis of Written Exam Questions Based on Certain Variables

İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.

ICLEL 2016 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONGEDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Liepaja, Litvanya, 21 - 23 Temmuz 2016, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)

2015

2015

The analysis of middle school 5th grade students' problem posing and problem solving abilities

Kar T., Işık C., İpek A. S., Özdemir E.

6th World Conference on Learning, Teaching@Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.I, ss.7, (Özet Bildiri)

2012

2012

ÖĞRENCİLERİN ÖRÜNTÜLERİ GENELLEME SÜREÇLERİ: 7. SINIF ÖRNEĞİ

ÖZDEMİR E., DİKİCİ R.

12. Matematik Sempozyumu " Toplumda Matematik", Türkiye, 23 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2013

2013

ÖĞRENCİLERİN ÖRÜNTÜLERİ GENELLEME SÜREÇLERİ: 7. SINIF ORNEGI

Özdemir E., Dikici R.

12. Matematik Sempozyumu " Toplumda Matematik", Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.196-197, (Özet Bildiri)

2012

2012

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Marton İlkelerine Göre İncelenmesi

ALBAYRAK M., ÖZDEMİR E., AYDIN ÜNAL Z., KAR T.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 24 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL UYGULAMALARINDA BEKLENTİLERİ VE KARŞILAŞTIKLARI DURUMLARIN ANALİZİ

ALBAYRAK M., KAR T., ÖZDEMİR E.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1164-1172, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

The Relation between primary school students' use of visual spatial representation and problem solving skills

KAR T., ÖZDEMİR E.

The second international congress of educational research, Türkiye, 29 Nisan 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

The relation between the problem posing and problem solving skills of prospective elementary mathematics teachers

Kar T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., ALBAYRAK M.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1577-1583, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kitaplar

2020

2020

Matematik Öğretiminde Çoklu Temsillerin Kullanımı

Özdemir E., İpek A. S.

Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Doç. Dr. Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem, Ankara, ss.91-118, 2020 Creative Commons License

2018

2018

Cebir

ÖZDEMİR E.

Zorlanan Çocuklar İçin İlköğretim Matematik Öğretimi, Öçal, M.F., Kar, T, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.157-172, 2018

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Eylül 2015

Eylül 2015

Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

WCLTA

Katılımcı

Paris-Fransa

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

WCLTA

Katılımcı

Paris-Fransa

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 34

h-indeksi (WOS): 3

Jüri Üyelikleri

Eylül-2024

Eylül 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Artvin Çoruh Üniversitesi

Ağustos-2024

Ağustos 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Yozgat Bozok Üniversitesi

Haziran-2024

Haziran 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Artvin Çoruh Üniversitesi

Mayıs-2024

Mayıs 2024

Doktora Yeterlik Sınavı

- Atatürk Üniversitesi

Mayıs-2024

Mayıs 2024

Doktora Yeterlik Sınavı

- Atatürk Üniversitesi

Kasım-2015

Kasım 2015

Tez Savunma (Doktora)

- Atatürk Üniversitesi