Metrikler
Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
İLKÖĞRETİM 6, 7 VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL ÖRÜNTÜLERİ KAVRAYABİLME VE GENELLEYEBİLME SÜREÇLERİ
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Matematik Öğretmenliği
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2012
2012Comparison of 7th grade elementary school students' problem posing and problem solving achievements
Kaplan A., Özdemir E., Kaplan N.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.1, ss.355-364, 2012 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Matematik Öğretmenlerinin Eşitlik İşareti ile İlgili Hatalı Çözümlere Dönüt Verme Yöntemleri
Ciniviz S., ÖZDEMİR E.
Eurasian Journal of Teacher Education , cilt.4, sa.2, ss.118-133, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Matematik Eğitiminde Fark Etme Becerisi Üzerine Yapılan Araştırmaların Bibliyometrik Analizi
Dede E., Özdemir E.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.17, sa.36, ss.1547-1571, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Middle School Students’ Understandingof Equal Sign
Özdemir E.
Shanlax International Journal of Education
, cilt.10, sa.4, ss.23-38, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Mapping and performance evaluation of mathematics education research in Turkey: A bibliometric analysis from 2005 to 2021
DEDE E., ÖZDEMİR E.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.6, sa.4, ss.1-19, 2022 (Scopus)
2022
2022Same Mathematical Structure, Different Design: How Does Task Format Affect Creative Problem-PosingPerformance?
Özdemir E., Kar T., Öçal T.
Acta Educationis Generalis
, cilt.12, sa.2, ss.112-139, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Investigation of the ways prospective mathematics teachers respond to students’ errors: An example of the equal sign.
Özdemir E., Dede E.
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
, cilt.9, sa.2, ss.723-739, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Matematik Öğretmeni Adaylarının Tam Sayılarda Çıkarma İşlemini Sayı Doğrusu ve Sayma Pulları İle Yapabilme Durumlarının İncelenmesi
Özdemir E.
Kastamonu Eğitim Dergisi (Kastamonu Education Journal)
, cilt.30, sa.1, ss.205-216, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Tamsayılarla Temel İşlemlerin Sayı Doğrusu ve Sayma Pulları ile Yapılışı
Özdemir E.
International Journal of Educational Studies in Mathematics
, cilt.8, sa.1, ss.44-58, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorularının İncelenmesi
İpek A. S., Özdemir E.
AKDENİZ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.13, sa.27, ss.244-262, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Ortaokul Öğrencilerinin Aritmetiksel İfadelere Yönelik Problem Kurma Becerilerinin İşlem Önceliği Bağlamında İncelenmesi
Öçal M. F., İpek A. S., Özdemir E., Kar T.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, cilt.9, sa.2, ss.170-191, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Comparing the development of the multiplication of fractions in Turkish and American textbooks
Kar T., Guler G., Sen C., Ozdemir E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.49, sa.2, ss.200-226, 2018 (ESCI)
2015
2015Öğrencilerin Örüntüleri Genelleme Süreçleri: 7. SınıfÖrneği
Özdemir E., Dikici R., Kültür M. N.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.23, ss.523-548, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013The use of Addition Subtraction Operation Problem Equation RelationshipSample
ALBAYRAK M., ÖZDEMİR E.
International Journal of Psycho-Educational Sciences , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Determining the Level of Familiarity and the Use of Course Equipment among Pre Service Mathematics Teachers
Albayrak M., Özdemir E., M Nuri K.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.5, sa.1, ss.52-59, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012EVALUATION OF TURKISH STUDENTS SELECTION EXAMINATIONQUESTIONS FOR MATHEMATICS 2/ALGEBRA
Özdemir E., Güler G., Dikici R.
Journal of Quality Measurement and Analysis
, cilt.8, ss.73-83, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi’ne Göre Karşılaştırmalı Analizi
Güler G., Özdemir E., Dikici R.
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.41-60, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL TÜMEVARIM YOLUYLA İSPAT BECERİLERİ VE MATEMATİKSEL İSPAT HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Güler ., Özdemır ., Dikici .
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.20, ss.219-236, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Identifying the Learning Difficulties of Freshmen in Mathematics Teacher Training Department in Function Graphs and Derivatives
Kültür M. N., ÖZDEMİR E., KONYALIOĞLU A. C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCE , cilt.1, sa.7, ss.119-124, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011YUKSEK OGRETiME GE tS SINA VI YGS VE LiSANSYERLESTiRME SINA VI LYS MA TEMATiK SORULARI iLEORTAOGRETiM MATEMATiK DERSi YAZILI SINAV SORULARININREvizE EDiLMiS BLOOM TAKSONOMisi NE GOREDEGERLENDiRiLMESi
Özdemir E., Güler G., Dikici R.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.23, ss.27-48, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011PROBLEM KURMA VE ÇÖZMEDE SÖZEL PROBLEM‐DENKLEM İLİŞKİSİ
ALBAYRAK M., Kültür M. N., ÖZDEMİR E.
Journal of Qafkaz Philology and pedagogy , sa.32, ss.69-79, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20247. Sınıf Öğrencilerinin Şekil Örüntülerini Uzak Adıma Genellemek İçin Kullandıkları Stratejiler
Temizel A., ÖZDEMİR E.
II. Uluslararası Dede Korkut Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 03 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20237. Sınıf Öğrencilerinin Şekil Örüntülerini Yakına Genellemek İçin Kullandıkları Stratejiler
Temizel A., ÖZDEMİR E.
5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 19 - 21 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Matematik Eğitiminde Çoklu Temsil Kullanımına Yönelik Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
DEDE E., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.
5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 19 - 21 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Bibliometric Analysis of Scientific Studies on 'Noticing Skill' in Mathematics Education
Dede E., Özdemir E.
1st International Symposium on Current Developments in Fundamental and Applied Mathematics Sciences , Erzurum, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2022, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Kurdukları Problemlerin Matematiksel Zorlukları ile Problem Kurma Sırası Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖÇAL M. F., ÖZDEMİR E., ERKAN B., KAR T.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Indicators Of Prospective Mathematics Teachers’xx Success in Problem Solving: The Case Of Creativity in Problem-Posing
KAR T., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F., GÜLER G., İPEK A. S.
Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), Pretoria, Güney Afrika, 7 - 12 Temmuz 2019, cilt.2, ss.456-463, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018ORTAOKUL 5 VE 6. SINIF MATEMATİK DERS KİTAPLARINDAKİ ÖRÜNTÜ PROBLEMLERİNİN ANALİZİ
ÖZDEMİR E., KAR T., GÜVELİ H., İPEK A. S.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018KESİRLERDE ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMİNE YÖNELİK PROBLEM KURMADA YAPILAN HATALAR
ÖZDEMİR E., GÜVELİ H., İPEK A. S.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.213, (Özet Bildiri)
2018
2018Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Bir Problemi Öğrenci Seviyesinde Çözme Anlayışlarının İncelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖÇAL M. F., ÖZDEMİR E.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, cilt.1, sa.1, ss.295, (Özet Bildiri)
2018
2018İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Tam Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemlerine İlişkin Alan Bilgilerinin Temsiller Bağlamında İncelenmesi
İpek A. S., Kar T., Özdemir E.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, cilt.1, sa.1, ss.292, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarla çıkarma işlemine yönelik alan bilgisinin incelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.
IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.237-238, (Özet Bildiri)
2017
2017İlkokul Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerle Sıralama Bağlamında İncelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., IŞIK C.
16th International PrimaryTeacher Education Symposium, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Aritmetiksel İfadelere Yönelik Problem Kurma Becerisinin İşlem Önceliği Bağlamında İncelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F.
3. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, AFYON, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Strategies Used by Primary Mathematics Teachers to Generalize Shape Patterns
GÜVELİ H., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., KAR T.
2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCES IN NATURAL AND APPLIED SCIENCES, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİNE YÖNELİK ALAN BİLGİSİNİN İNCELENMESİ
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Bölme İşlemine Yönelik Alan Bilgisinin İncelenmesi
KAR T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., GÜLER G.
16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Prospective Classroom Teachers’ Knowledge of Ordering Fractions
ÖZDEMİR E., KAR T., İPEK A. S.
2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCESIN NATURAL AND APPLIED SCIENCESICANAS 2017, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesi
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)
2016
2016The Analysis of Written Exam Questions Based on Certain Variables
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
ICLEL 2016 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONGEDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Liepaja, Litvanya, 21 - 23 Temmuz 2016, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)
2015
2015The analysis of middle school 5th grade students' problem posing and problem solving abilities
Kar T., Işık C., İpek A. S., Özdemir E.
6th World Conference on Learning, Teaching@Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.I, ss.7, (Özet Bildiri)
2012
2012ÖĞRENCİLERİN ÖRÜNTÜLERİ GENELLEME SÜREÇLERİ: 7. SINIF ÖRNEĞİ
ÖZDEMİR E., DİKİCİ R.
12. Matematik Sempozyumu " Toplumda Matematik", Türkiye, 23 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2013
2013ÖĞRENCİLERİN ÖRÜNTÜLERİ GENELLEME SÜREÇLERİ: 7. SINIF ORNEGI
Özdemir E., Dikici R.
12. Matematik Sempozyumu " Toplumda Matematik", Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.196-197, (Özet Bildiri)
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Marton İlkelerine Göre İncelenmesi
ALBAYRAK M., ÖZDEMİR E., AYDIN ÜNAL Z., KAR T.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 24 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2010
2010ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL UYGULAMALARINDA BEKLENTİLERİ VE KARŞILAŞTIKLARI DURUMLARIN ANALİZİ
ALBAYRAK M., KAR T., ÖZDEMİR E.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1164-1172, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010The Relation between primary school students' use of visual spatial representation and problem solving skills
KAR T., ÖZDEMİR E.
The second international congress of educational research, Türkiye, 29 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010The relation between the problem posing and problem solving skills of prospective elementary mathematics teachers
Kar T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., ALBAYRAK M.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1577-1583, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
2020Matematik Öğretiminde Çoklu Temsillerin Kullanımı
Özdemir E., İpek A. S.
Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Doç. Dr. Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem, Ankara, ss.91-118, 2020
2018
2018Cebir
ÖZDEMİR E.
Zorlanan Çocuklar İçin İlköğretim Matematik Öğretimi, Öçal, M.F., Kar, T, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.157-172, 2018
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Matematik Öğretmeni Adayları ve Matematik Öğretmenlerinin Eşitlik İşareti ile İlgili Hatalı Çözümlere Dönüt Verme Yöntemleri
TÜBİTAK Projesi
Özdemir E.
2015 - 2017
2015 - 2017Ne Bekliyoruz Ne Ölçüyoruz? Rize İlindeki Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorularının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
İPEK A. S. (Yürütücü), KAR T., ÖZDEMİR E.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2015
Eylül 2015Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015WCLTA
Katılımcı
Paris-Fransa
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015WCLTA
Katılımcı
Paris-Fransa
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 34
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Eylül-2024
Eylül 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Artvin Çoruh Üniversitesi
Ağustos-2024
Ağustos 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Artvin Çoruh Üniversitesi
Mayıs-2024
Mayıs 2024Doktora Yeterlik Sınavı
- Atatürk Üniversitesi
Mayıs-2024
Mayıs 2024Doktora Yeterlik Sınavı
- Atatürk Üniversitesi
Kasım-2015
Kasım 2015