Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Eğitimi, Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
EĞİTSEL BİR DİJİTAL OYUN YARDIMIYLA KAVRAMSAL ANLAMA DÜZEYLERİNİN, BİLİMSEL DÜŞÜNME ALIŞKANLIKLARININ VE ARGÜMANTASYON BECERİLERİNİN GELİŞİMİNİN İNCELENMESİ
Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
2013
2013Yüksek Lisans
4 VE 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM İNSANI İMAJLARI
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2010 - 2021
2010 - 2021Araştırma Görevlisi Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFakülte Ders Programı Koordinatörü
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - 2020
2019 - 2020Merkez Müdür Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024A meta-analysis of effectiveness of chemical bonding-based intervention studies in improving academic performance
Çalik M., Ültay N., BAĞ H., Ayas A.
Chemistry Education Research and Practice
, 2024 (SCI-Expanded)
2023
2023Effectiveness of particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies in improving academic performance: a meta-analysis study
calik M., ÜLTAY N., BAĞ H., AYAS A.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.24, sa.3, ss.938-955, 2023 (SCI-Expanded)
2022
2022ARGUMENTATION-DRIVEN EDUCATIONAL DIGITAL GAME: A CASE OF “MATTER” SUBJECT
Bağ H., Çalık M.
JOURNAL OF MATERIALS EDUCATION , cilt.44, sa.3-4, ss.67-76, 2022 (SCI-Expanded)
2017
2017A Thematic Review of Argumentation Studies at The K-8 Level
Bag H., Calik M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.190, ss.281-303, 2017 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024PRIMARY SCHOOL STUDENTS IDEAS ABOUT THE ENTREPRENEURIAL INDIVIDUAL: REFLECTIONS OF A RECYCLING ACTIVITY
Şahin Anıl B., Bağ H.
Route Educational and Social Science Journal , sa.88, ss.37-54, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Digital Game Habits of Primary School Students: A Cross-Country Comparison
Yılmaz Z. B., Bağ H., Yangın S.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.132-150, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tasarladığı Dijital Öykülerin Niteliğinin Değerlendirilmesi
Mazı E., Bağ H.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.197-210, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
2021Kuvvetin Etkileri Ünitesine Yönelik Geçerli ve Güvenilir Bilimsel Düşünme Alışkanlıkları Ölçeğinin Geliştirilmesi
BAĞ H., ÇALIK M.
Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.1-24, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Maddenin Özellikleri Ünitesine Özgü Bilimsel Düşünme Alışkanlıkları Ölçeğinin Geliştirilmesi
BAĞ H., ÇALIK M.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.148-165, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Designing an argumentation-based educational digital game to teach the subject of force
Bağ H., Çalık M.
Physics Education , cilt.56, sa.3, ss.1-6, 2021 (Scopus)
2019
2019Investigation of the Nature of Science Studies in Turkey Through Meta-Synthesis
BAĞ H., KÜÇÜK M.
Turkish Journal of Teacher Education , cilt.8, sa.2, ss.46-85, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018İlkokul 4. Sınıf Düzeyindeki Fen Eğitimi Araştırmalarının Tematik İçerik Analizi
BAĞ H., ÇALIK M.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, ss.1353-1377, 2018 (Scopus)
2017
2017PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ IMAGES OF SCIENCE LABORATORY
BAĞ H., KÜÇÜK M.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.4, sa.2, ss.271-286, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilim Sözde Bilim Ayrımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
AYVACI H. Ş., BAĞ H.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.510-538, 2016 (Hakemli Dergi)
2012
20124 ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı İmajlarının Karşılaştırılması
KÜÇÜK M., BAĞ H.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.25, ss.125-138, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Sürecine Yönelik Görüşleri
Yılmaz Z. B., Bağ H.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, ss.249-250, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Öğretmen Adaylarının 2209-A Proje Deneyimleri ve Yaşadıkları Güçlükler Üzerine Nitel Bir Araştırma
Mazı E., Bağ H.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.341-342, (Özet Bildiri)
2022
2022Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tasarladığı Dijital Öykülerin Niteliğinin Değerlendirilmesi
Mazı E., Bağ H.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.475-476, (Özet Bildiri)
2018
2018The Attitudes Of Student Science Teachers For Education Research
KÜÇÜK M., KÜÇÜK A., BAĞ H.
VIII. International Congress on Research inEducation (ICRE), Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, cilt.1, ss.660-665, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Is Working With Scientists Effective In Learning The Nature Of Science?
KÜÇÜK M., KÜÇÜK A., BAĞ H.
VIII. International Congress on Research inEducation (ICRE), Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, cilt.1, ss.653-659, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Bilim İnsanlarıyla Birlikte Çalışmak Bilimin Doğasını Öğrenmede Etkili Mi?
KÜÇÜK M., KÜÇÜK A., BAĞ H.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.653-659, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumları
KÜÇÜK M., KÜÇÜK A., BAĞ H.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.660-665, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182017 Fen bilimleri öğretim programının bilimsel düşünme alışkanlıklarına göre incelenmesi
BAĞ H., ÇALIK M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 8 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Maddenin özellikleri ünitesine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
BAĞ H., Çalık M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Drama Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
DİNÇ ALTUN Z., ÖZDEMİR C., BAĞ H.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 Ekim 2016, ss.194, (Özet Bildiri)
2016
2016Bilimsel Düşünme Alışkanlıklarına Yönelik Türk Atasözlerinin Örneklendirilmesi
ÇALIK M., BAĞ H., BEREKETOĞLU Ç., GÜLTEKİN S. B., BAYÇELEBİ Z.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 Ekim 2016, ss.103, (Özet Bildiri)
2016
2016SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARINA YÖNELİK ARGÜMANTASYON GÖRÜŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
EKİZ D., BAĞ H.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.202, (Özet Bildiri)
2016
2016Bilimin Doğasının Öğretimine Yönelik Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Meta Sentez Yoluyla İncelenmesi
KÜÇÜK M., BAĞ H.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015TÜBİTAK BİLİM ÇOCUK DERGİLERİNDE YER ALAN BİLİM İNSANI İMAJLARI
BAĞ H., KÜÇÜK M.
14. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.141, (Özet Bildiri)
2015
2015Tübitak bilim çocuk dergisinde yer alan bilim insanı imajları
KÜÇÜK M., BAĞ H.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özel Eğitim Gereksinimli Bireyler Ve Psikolojik Probleme Sahip Bireyler Hakkındaki Görüşleri
CAMADAN F., BAĞ H., GÜLAY A.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Fen bilgisi öğretmen adayları neden araştırılabilir soru soramıyor?
KÜÇÜK M., BAĞ H.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013RTE Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Eğitimle İlgili Felsefi Tercihlerinin İncelenmesi
KÜÇÜK M., BAĞ H.
ULEAD 2013 Annual Congress: ICRE, 31 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adayların İdeal Öğretim Elemanında Bulunması Gereken Özelliklerle İlgili İmajlarının Değişimi
KÜÇÜK M., KUĞUOĞLU İ. H., BAĞ H.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012İlköğretim Öğrencilerinin Bilim İnsanı İmajları
BAĞ H., KÜÇÜK M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201210. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildirilerinin İncelenmesi
BEDİR A., BAĞ H., KÜÇÜK M.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
2011İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
GEÇİT Y., BAĞ H.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.108, (Özet Bildiri)
2011
2011İlköğretim 4 ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAĞ H., GEÇİT Y.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.139-142, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Sınıf Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımlarıyla İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
KÜÇÜK M., YANGIN S., BAĞ H.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 03 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
20114. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı İmajlarının Karşılaştırılması
KÜÇÜK M., BAĞ H.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 03 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Tartışma Eğilimleri arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ALTUN E., BAĞ H., PALİÇ ŞADOĞLU G.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION AND THEIR IMPLICATIONS, 27 - 29 Nisan 2011, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Alanyazın Tarama
BAĞ H.
Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Küçük, Mehmet; Sevim, Serkan, Editör, Nobel Akademi, Rize, ss.41-62, 2022
2022
2022Fen Bilimleri Öğretiminde Eğitsel Dijital Oyunlar
BAĞ H.
İlkokulda Eğitsel Dijital Oyunlarla Öğretim, Bircan Mehmet Akif, Akman Emrah, Editör, Vizetek Yayıncılık, Rize, ss.171-196, 2022
2018
2018Öğretim Teknikleri
KÜÇÜK M., BAĞ H.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, MEHMET KÜÇÜK, SELAMİ YANGIN, Editör, Nobel Akademik Yayınevi, Ankara, ss.135-148, 2018
2012
2012Öğretim Teknikleri
Bağ H., Küçük M.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Küçük,M. ve Yangın,S., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.135-148, 2012
Desteklenen Projeler
2018 - 2020
2018 - 2020Argümantasyon Odaklı Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Tasarlanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KÜÇÜK M. (Yürütücü), BAĞ H., ÇALIK M.
2017 - 2020
2017 - 2020Argümantasyona Dayalı Kavram Karikatürleriyle Bilim Sanat Merkezi Öğrencilerinin ve Velilerinin Sosyobilimsel Konu Algılarının ve Karar Verme Stratejilerinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Atasoy Ş. (Yürütücü), Çalık M., Tekbıyık A., Atasoy E., Yılmaz Tüzün Ö., Camcı Erdoğan S.
2017 - 2019
2017 - 2019
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Konuya Özel Bilimsel Düşünme Alışkanlıkları Ölçeklerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Bağ H., Çalık M.(Yürütücü)
2013 - 2017
2013 - 2017Karikatürlerin Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasıyla İlgili Anlayışlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KÜÇÜK M. (Yürütücü), BAĞ H., DEMİREL İ. N., YILDIRIM N., ATASOY Ş.
2011 - 2017
2011 - 2017Ev Okulları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KUĞUOĞLU İ. H. (Yürütücü), ALTUN E., BAĞ H., URSAVAŞ Ö. F., ACUNER H. Y.
2015 - 2015
2015 - 2015Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencileri Bilimin Doğasını Öğreniyor-2
TÜBİTAK Projesi
Camadan F., Küçük M. (Yürütücü), Yıldırım N., Türkmen L., Aytar A., Bağ H., et al.
2014 - 2014
2014 - 2014Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencileri Bilimin Doğasını Öğreniyor
TÜBİTAK Projesi
Küçük M. (Yürütücü), Yıldırım N., Camadan F., Türkmen L., Aytar A., Bağ H.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2015 - 2016
2015 - 2016RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Danışma Kurul Üyesi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016ULEAD
Katılımcı
Rize-Türkiye
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Bartın-Türkiye
01 Nisan 2013 - 01 Nisan 2013
01 Nisan 2013 - 01 Nisan 20131. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi
Katılımcı
Nevşehir-Türkiye
01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011
01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Sivas-Türkiye
01 Nisan 2011 - 01 Nisan 2011
01 Nisan 2011 - 01 Nisan 2011