SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The Evaluation of High School Geography 9 and High School Geography 11 Text Books With Some Formulas of Readability
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.10, sa.4, ss.2177-2220, 2010 (SSCI)
Primary Tendencies in Research on Geography Education
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.10, sa.4, ss.923-987, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Sosyal bilgiler dersinde farklı kavram öğretim uygulamalarının karşılaştırılması: bir karma yöntem araştırması
International Journal of Geography and Geography Education
, sa.53, ss.103-135, 2024 (Hakemli Dergi)
2005-2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Coğrafya İçerikli Konuların Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi
Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi
, cilt.7, sa.4, ss.184-216, 2023 (Hakemli Dergi)
2015 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarına Göre Hazırlanan Ders Kitaplarındaki Coğrafya İçerikli Becerilerin Karşılaştırılması
Journal of Innovative Research in Social Studies
, cilt.6, sa.2, ss.152-207, 2023 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Politik Okuryazarlık Becerisinin Yeri ve BuBeceriye Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.9, sa.2, ss.290-313, 2022 (Hakemli Dergi)
An Interdisciplinary Approach Analysis of Secondary SchoolSocial Studies and English Course Books
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.78-96, 2022 (Hakemli Dergi)
Veli Bilgilendirme Programının İlk Okuma Yazma Sürecine Katkısı Hakkındaki Velive Öğretmen Görüşleri
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.2, sa.1, ss.1-26, 2022 (Hakemli Dergi)
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ YAPISI: 2006-2018 PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, ss.23-60, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum Ve Görüşleri
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.42, ss.133-154, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Algıları: Bir Olgubilim Araştırm
Doğu Coğrafya Dergisi
, cilt.22, sa.37, 2017 (Hakemli Dergi)
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BİLGİLER KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA ANALİZİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.USBES II, ss.1173-1189, 2016 (Hakemli Dergi)
Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.71-90, 2016 (Hakemli Dergi)
Learning styles candidates of geography teaching
Social and Behavioral Sciences
, cilt.120, sa.120, 2014 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Hidroelektrik Santralleri Konusundaki Bilişsel Anlayışları, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.29-40, 2012 (ESCI)
Coğrafya Eğitimcilerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.11, sa.39, ss.88-103, 2012 (Hakemli Dergi)
Mind Maps” In The Metaphors Of Geography Teacher Candidate
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.4, sa.2, ss.283-295, 2012 (Hakemli Dergi)
The Opinions Of Classroom Teacher Candidates“On Activity-Based Environmental Education
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.7, sa.1, ss.355-370, 2012 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Hidroelektrik Santralleri Konusundaki Görüşleri
e-Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
, cilt.26, ss.124-146, 2012 (Hakemli Dergi)
The Criteria That Candidates Suggest in Evaluation of Teaching Practices of Life Science/Social Studies
Journal of Education and Instructional Studies in Word
, cilt.1, sa.1, ss.37-42, 2011 (Hakemli Dergi)
Examining the Views of Parents in Terms of Various Variables Related to Values of High School Geography Curricculum
Journal of Education and Instructional Studies in Word
, cilt.1, sa.1, ss.1-6, 2011 (Hakemli Dergi)
Hayat Bilgisi Dersinde Çalışma Yapraklarının Öğrenci Açısından Değerlendirilmesi ve Başarıları Üzerine Etkisi
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.2, ss.15-24, 2011 (Hakemli Dergi)
Hayat Bilgisi Dersinde Kazandırılması Beklenen Değerlere İlişkin Veli Görüşleri
e-Journal of New World SciencesAcademy
, cilt.6, 2011 (Hakemli Dergi)
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Coğrafyaya Yönelik Tutumlarının Kişisel Özellikleri Açısından İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-14, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretme Öğrenme Durumlarıyla İlgili Temel Çalışmalar
MILLI EGITIM
, sa.189, ss.156-186, 2011 (Scopus)
Sınıf Öğretmenliği 1 Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi
E-Marmara Coğrafya Dergisi
, cilt.23, ss.1-19, 2011 (Hakemli Dergi)
9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabındaki Sorular İle Çeşitli Coğrafya Sınav Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Analizi
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, sa.22, ss.154-167, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 5 Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Okunabilirlik Derecesinin Türkçeye Uyarlanmış Flesh Formülüne Göre Değerlendirilmesi
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.3, ss.903-910, 2010 (Hakemli Dergi)
SINIF ÖĞRETMENLRİNİN COĞRAFYA İMAJLARI
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.59-75, 2010 (Hakemli Dergi)
Lise Coğrafya 10 Sınıf Ders Kitabinin Farklı Okullara Göre Okunabilirliği Ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.613-622, 2010 (Hakemli Dergi)
9. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Müfredatı Türkiye Öğrenme Alanı İçindeki Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri
e-Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
, sa.21, ss.134-149, 2010 (Hakemli Dergi)
Pasinler Ovası ve Çevresinin İklimi
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, sa.3, ss.73-110, 2009 (Hakemli Dergi)
Liselerde Coğrafya Öğretim Amaçlarına Yönelik Tarihsel Bir Analiz
e-Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
, sa.17, ss.111-137, 2008 (Hakemli Dergi)
Cumhuriyet Dönemi Lise Coğrafya Öğretim Programları Üzerinde Bir Çalışma
Marmara Coğrafya Dergisi
, cilt.18, ss.149-178, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Nasıl Bir Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı? Paydaş Bakış Açılarının Karşılaştırmalı Analizi Puan
11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2023, ss.209-210
TGA TABANLI ETKİNLİKLERLE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ VE ÖRNEK ETKİNLİKLER
II. Uluslararasi Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi II. International Teacher Education and Accredit ation Congress 1 II. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018
Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının farklı yönleriyle değerlendirilmesi
II. Uluslararasi Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 27 - 29 Ekim 2018
TGA Tabanlı Etkinliklerle Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Örnek Etkinlikler
II. Uluslararasi Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 27 - 29 Ekim 2018
Öğretmenlik Uygulama Derslerinin Mebbis’xxe Entegrasyonuna Yönelik Paydaş Görüşleri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, ANKARA, TÜRKIYE, 11 - 14 Nisan 2018
Öğretmenlik Uygulama Derslerinin Mebbis’e Entegrasyonuna Yönelik Paydaş Görüşleri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018
Öğretmenlik Uygulama Derslerinin Mebbis’e Entegrasyonuna Yönelik Paydaş Görüşleri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1487
Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Tahmin- Gözle- Açıkla Yöntemine İlişkin Öğrenci Görüşleri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.517
Kavram Öğretiminin Önemi Ve Coğrafyada Bazı Kavram Öğretim Yaklaşımları
Türk Coğrafya Kurumu 75. Yıl Uluslararası Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017
Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından Analizi
IX.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017
İlahiyatçıların Gözüyle Din-Coğrafya İlişkisi
IX.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017
Eğitim Fakültesindeki Farklı Bölüm Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, 4 - 06 Mayıs 2017
Kavramsal Değişim Metinlerinin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Ve Başarısına Etkisi
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017
Lisansüstü Öğrencilerinin Lisansüstü Programına Yönelik Görüşleri RTEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Örneği
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 Ekim 2016
Coğrafya Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı Dersine yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 Ekim 2016
The Place of Economy Course in Geography Departments in Turkey and Economic Literacy of Preservice Geography Teachers
The 4th İnternational Geography Symposium, 23 - 26 Mayıs 2016
Investigation of Attitudes of Turkish Geography Teachers Towards Constructivist Approach
”, 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 29 - 31 Ekim 2015
Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri
Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi, 21 - 23 Mayıs 2015
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Görüşleri
7. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015
Öğretmen Adaylarının Ders Esnasında Beklenmedik Şekilde Sorulan Tartışmalı ve Hassas Konulardaki Soruları Cevaplama Şekillerinin İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.45
Türkiye’deki Lisansüstü Coğrafya Tezlerin Konu Alanları İle Konu Edindikleri Coğrafi Bölge Ve Üniversitelere Göre Sınıflandırılması
, I.Ulusal Coğrafya Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2012, ss.86-92
İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabındaki “Yaşadığımız Yer” ile “ Üretimden Tüketime” Ünitelerinin Tasarım İlkeleri ve Okunabilirlik Açısından İncelenmesi
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.26
Coğrafya Eğitimcilerinin Mesleki Özyeterlik İnançlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
5. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011, ss.102
Çalışma Yapraklarının Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılması
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, ss.24
The Criteria That Candidates Suggest in Evaluation of Teaching Practices of Life Science/Social Studies
2ndInternational Conferance On New Trends In Education And Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.76
Examining the Views of Parents in Terms of Various Variables Related to Values of High School Geography Curricculum
2ndInternational Conferance On New Trends In Education And Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.68
Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretim Programları Konulu Çalışmalar Üzerine Bir Araştırma
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 Mayıs - 22 Ekim 2010, ss.41
İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Okunabilirlik Derecesinin Türkçeye Uyarlanmış Flesh Formülüne Göre Değerlendirilmesi
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 Mayıs - 22 Ekim 2010, ss.43
2000 Yılından İtibaren Coğrafya Eğitimindeki Temel Yönelimler
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 7, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, ss.70
Ortaöğretim Öğrencilerinin Görüşleri Doğrultusunda 2005 Yılı Coğrafya Öğretim Programı ve Yapılandırmacı Kuram İlişkisi
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, ss.58
Kitap & Kitap Bölümleri
Eğitimin Temel Kavramları
Eğitim Bilimine Giriş, ALİ RIZA AKDENİZ, MHMET KÜÇÜK, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-15, 2016
Akademik Çalışmalarda Yazım Aşaması ve Raporlaştırma
Beşeri Coğrafya'da Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Özgen N., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-13, 2016
Evren ve Dünya
Genel Fiziki Coğrafya, H. Akengin İ.Dölek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.35-64, 2014
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme ve Öğretim Stratejileri, MEHMET KÜÇÜK SELAMİ YANGIN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.77-106, 2013
Cumhuriyet Dönemi Lise Coğrafya Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı İçerik Analizi
İnkılap Matbacılık, Trabzon, 2012
Öğretim Teknolojisi ve İletişim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, MEHMET KÜÇÜK, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-21, 2011
Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Eğitim Literatürü
Sosyal Bilgilerin Temelleri, REFİK TURAN KADİR ULUSOY, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.74-136, 2011
Eğitim, Öğretim Teknolojisi ve İletişim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, KÜÇÜK Mehmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-21, 2011