Biyografi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında görevli Prof. Dr. Ali Sabri İPEK, 1975 yılında Rize’de doğmuştur. İlk, orta ve lise öğrenimi sonrasında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Matematik Bölümü’nde 1992 yılında başladığı yüksek öğrenimini 1996 yılında bölüm birinciliği ile tamamlamıştır. 1996-1997 eğitim-öğretim yılında Van ilindeki okullarda öğretmen olarak çalıştıktan sonra 1997 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Matematik Bölümüne Araştırma Görevlisi olarak göreve başlamıştır. 2000 yılında yüksek lisansını, 2003 yılında da matematik eğitimi alanında doktorasını tamamlamıştır. 2004 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’na Yrd. Doç. Dr. olarak atandıktan sonra 2008 yılında Rize Üniversitesinde Yrd. Doç. Dr. olarak göreve başlamıştır. Milli Eğitim Bakanlığınca onaylı çeşitli matematik ders kitaplarında yazar ve editör olarak görev yapmış; aynı zamanda 2018 yılı Matematik Dersi Öğretim programının hazırlanma komisyonunda da görev almıştır. Birçok bilimsel çalışmaya imza atan Dr. İPEK'in çalışma alanları arasında matematikte kavramsal öğrenme, öğretmen eğitimi, çoklu temsiller öne çıkmaktadır. Halen Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Prof. Dr. olarak çalışmakta olan Dr. İpek, evli ve 3 çocuk sahibidir.
Eğitim Bilgileri
2000 - 2003
2000 - 2003Doktora
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Kompleks Sayılarla İlgili Kavramların Anlaşılmasında Görselleştirme Yaklaşımının Etkinliğinin İncelenmesi
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi
2000
2000Yüksek Lisans
Düzlemsel Hareketlerin Kompleks Sayılarla İfadesi
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2019
2014 - 2019Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2008 - 2014
2008 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2004 - 2008
2004 - 2008Yrd. Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2003 - 2004
2003 - 2004Araştırma Görevlisi Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim
1997 - 2003
1997 - 2003Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2021
2008 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2011 - 2016
2011 - 2016Dekan Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 1997
1996 - 1997Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Van il Milli Eğitim Müdürlüğü, Temel Eğitim, Öğretmen
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
7. sınıf öğrencilerinin tam sayılarla işlemlerde ilişkilendirme becerilerinin incelenmesi
İpek A. S. (Danışman)
S.TURAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul matematik öğretmenlerinin tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik konu alan bilgilerinin incelenmesi
İPEK A. S.
M.AK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
6. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Gösterimlerle İlgili Sayı Duyuları, Temsile ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
İPEK A. S.
K.HUT(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokul matematik ders kitaplarındaki doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemleriyle ilgili problemlerin incelenmesi
İPEK A. S.
A.Usta(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Matematiksel Modelleme ile Cebir Öğretiminin Öğrencilerin Akademik başarılarına ve matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmelerine etkisi
İPEK A. S.
Y.Sandalcı(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Gerçekçi Matematik Eğitiminin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi
İPEK A. S.
Z.Aydın(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Türk İlkokul Matematik Ders Kitaplarında Doğal Sayılarla Çarpma Ve Bölme İşlemleriyle İlgili Problemlerin İncelenmesi
Usta A., İPEK A. S.
Milli Eğitim , cilt.48, sa.1, ss.241-265, 2019 (SCI-Expanded)
2012
2012The Relation between Multiple Representations of Fractions Skills and Self-Efficacy Beliefs of Elementary Students
Ipek A. S.
NEW EDUCATIONAL REVIEW
, cilt.28, sa.2, ss.126-137, 2012 (SSCI)
2009
2009Gerçekçi Matematik Eğitiminin İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılarla Çarpma Konusundaki Başarılarına Etkisi
AYDIN ÜNAL Z., İPEK A. S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE , cilt.34, ss.60-70, 2009 (SSCI)
2009
2009Sınıf öğretmeni adaylarının küme kavramıyla ilgili algıları
İPEK A. S., ALBAYRAK M., IŞIK C.
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.221-230, 2009 (SCI-Expanded)
2006
2006Temel işlem becerilerinin öğretiminde problem kurma-çözme çalışmaları
ALBAYRAK M., İPEK A. S., IŞIK C.
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, ss.1-11, 2006 (SCI-Expanded)
2005
2005Matematik Öğretiminde Kendini Gerçekleştirme
IŞIK C., ALBAYRAK M., İPEK A. S.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.13, ss.129-139, 2005 (SCI-Expanded)
2004
2004On indicator of normals in E-n-euclid space
HIZARCI S., ISIK C., Ipek A. S.
APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTATION
, cilt.154, sa.2, ss.443-447, 2004 (SCI-Expanded)
2004
2004Changes in geometry: invariant areas in Euclid geometry
HIZARCI S., Ipek A. S.
APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTATION
, cilt.153, sa.2, ss.395-401, 2004 (SCI-Expanded)
2002
2002Farklı bir yaklaşımla vektör uzayı kavramının öğretimi
KONYALIOĞLU A. C., İPEK A. S., IŞIK A.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.325-332, 2002 (SCI-Expanded)
2001
2001Öğretmen Adaylarının Matematiğe Karşı Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KIZILOĞLU N., İPEK A. S.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.379-386, 2001 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025A Comparative Analysis of Tasks of the 6th Grade Mathematics Textbooksin the USA and Türkiye
Mainali B., İpek A. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING , cilt.25, sa.1, ss.120-134, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
2023Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü İfadelerle İlgili Matematiksel Düşünme Süreçlerinin İncelenmesi
DÜZGÜN C., İPEK A. S.
Manas Journal of Social Studies
, cilt.12, sa.4, ss.1249-1269, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Öğrencilerin Tam Sayılarla İşlemlerde İlişkilendirme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması
Turan S., İpek A. S.
International Journal of Educational Studies in Mathematics , cilt.9, sa.2, ss.67-83, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20216. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK GÖSTERİMLERLE TEMSİL VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Hut K., İpek A. S.
ULUSLARARASI ANADOLU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.5, sa.3, ss.1109-1126, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Comparison of Prospective Mathematics Teachers' Problem Posing Abilities in Paper-Pencil Test and on Dynamic Geometry Environment in Terms of Creativity
Ocal M. F., KAR T., Guler G., İPEK A. S.
REDIMAT-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LAS MATEMATICAS
, cilt.9, sa.3, ss.243-272, 2020 (ESCI)
2019
2019Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorularının İncelenmesi
İpek A. S., Özdemir E.
AKDENİZ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.13, sa.27, ss.244-262, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanterini Türkçeye Uyarlama Çalışması
Baran Bulut D., İpek A. S., Aygün B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.1360-1377, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Pre-Service Elementary Mathematics Teachers' Specialized Content Knowledge: The Case of Integer Addition and Subtraction
İPEK A. S.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.4, ss.70-84, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018İlk ve Ortaokul Düzeyindeki Öğrencilerin Eşit İşaretine Yönelik Anlamaları
Baran Bulut D., Aygün B., İpek A. S.
Turkish Journal of Teacher Education
, cilt.7, sa.1, ss.1-16, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Investigation of Elementary School Students’ Problem Posing Abilities for Arithmetic Expressions in the Context of Order of Operations
ÖÇAL M. F., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , cilt.9, sa.2, ss.170-191, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016İlköğretim Matematik Dersi Sınav Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi
AYGÜN B., BARAN BULUT D., İPEK A. S.
TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ , sa.7, ss.62-88, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
2013Complex numbers as visual representation
İPEK A. S.
International Journal of Contemporary Research , cilt.3, ss.21-24, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013ONLUK SAYMA SİSTEMİNİN ÖĞRETİMİ
ALBAYRAK M., İPEK A. S., IŞIK C.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.13, ss.199-206, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Sınıf öğretmeni adaylarının çizgi grafiklerine öykü oluşturmada karşılaştıkları güçlükler
IŞIK C., KAR T., İPEK A. S., IŞIK A.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.4, ss.644-658, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem çözmede kullandıkları temsiller
İpek A. S., Okumuş S.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.681-700, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları
GÜVELİ E., İPEK A. S., ATASOY E., GÜVELİ H.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.2, sa.2, ss.140-159, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
2009Matematik tarihinde sözel problemlerin çözümünde görsel temsillerin kullanılması
KAR T., İPEK A. S.
Journal of Qafqaz University , cilt.28, ss.137-147, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009MATEMATİK TARİHİNDE SÖZEL PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜNDE GÖRSEL TEMSİLLERİN KULLANILMASI
KAR T., İPEK A. S.
Journal of Qafqaz University , sa.28, ss.137-147, 2009 (Hakemli Dergi)
2006
2006Onluk sayma sisteminin öğretimi
ALBAYRAK M., İPEK A. S., IŞIK C.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.199-206, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005The Role of Visualization Approach on Students’ Conceptual Learning
KONYALIOĞLU S., KONYALIOĞLU A. C., İPEK A. S., IŞIK A.
International Journal for Mathematics Teaching and Learning , ss.1-9, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kesir İşlemleri Konusundaki Kavramsal Performansları
İPEK A. S., IŞIK C., ALBAYRAK M.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.537-547, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005On Function Graphs
İPEK A. S., HIZARCI S.
Journal of Qafqaz University , cilt.155, ss.165-170, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Sınıf öğretmeni adaylarının kesir işlemleri konusundaki kavramsal performansları
İPEK A. S., IŞIK C., ALBAYRAK M.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi DergisiI , cilt.11, ss.537-547, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Matematiksel İndüksiyon Metodu
KAPLAN A., İPEK A. S., HIZARCI S.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.509-519, 2005 (Hakemli Dergi)
2002
2002Matematik Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
KAPLAN A., İPEK A. S.
EĞİTİM VE BİLİM , cilt.27, sa.125, ss.69-73, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
2002Expression of Planar Motions With Complex Numbers
İPEK A. S., KONYALIOĞLU A. C., OCAK R.
Journal Of Institute Of Mathematics & Computer Sciences (Math. Series) , cilt.15, sa.3, ss.157-159, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024A Comparison of Visual Representations of Integer Operations in Middle School Mathematics Textbooks in the Turkish and United States
İpek A. S.
The Asian Conference on Education 2024 (ACE2024), Tokyo, Japonya, 25 - 29 Kasım 2024, cilt.1, ss.907-916, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023Matematik Eğitiminde Çoklu Temsil Kullanımına Yönelik Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
DEDE E., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.
5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 19 - 21 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022LGS MATEMATİK SORULARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ VE ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARINA GÖRE İNCELENMESİ
Üzümcü Z. B., İpek A. S.
the 1st International Symposium on Current Developments in Fundamental and Applied Mathematcs Sciences, Erzurum, Türkiye, 23 Mayıs - 25 Haziran 2022, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2021
2021İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı Üzerine Görüşleri
AVCI A., ATİK B., İPEK A. S.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 30 Eylül 2021, cilt.1, ss.294-295, (Özet Bildiri)
2019
2019Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Gösterimlerle Toplama İşleminde Çoklu Temsiller Arasındaki İlişkilendirme Becerileri
SAĞIR S., İPEK A. S.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Gümüşhane, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Indicators Of Prospective Mathematics Teachers’xx Success in Problem Solving: The Case Of Creativity in Problem-Posing
KAR T., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F., GÜLER G., İPEK A. S.
Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), Pretoria, Güney Afrika, 7 - 12 Temmuz 2019, cilt.2, ss.456-463, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019INDICATORS OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS’ SUCCESS IN PROBLEM SOLVING: THE CASE OF CREATIVITY IN PROBLEM-POSING
KAR T., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F., GÜLER G., İPEK A. S.
(Eds.). Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Proteria, Güney Afrika, 7 - 12 Temmuz 2019, cilt.2, ss.456-463, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK GÖSTERİMLERLE İLGİLİ SAYI DUYULARI VE TEMSİL BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
HUT K., İPEK A. S.
12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, cilt.1, sa.1, ss.280, (Özet Bildiri)
2018
2018An Iplementation of STEM Education in the Context Of Astronomy: Reflections from a Project On Modelling With Robots
SANDALCI Y., TEKBIYIK A., İPEK A. S., OKUMUŞ S.
International Conference on Mathematics and Mathematics Educations, 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Pre-service mathematics teachers' investigation of the constraints of mathematical tools
OKUMUŞ S., İPEK A. S.
Re(s)sources 2018, Lyon, Fransa, 28 - 30 Mayıs 2018, ss.316-319, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Kesirlerde Çarpma ve Bölme İşlemine Yönelik Problem Kurmada Yapılan Hatalar
ÖZDEMİR E., GÜVELİ H., İPEK A. S.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, cilt.1, sa.1, ss.28, (Özet Bildiri)
2018
2018Ortaokul 5 ve 6. Sınıf Matematik Ders Kitaplarındaki Örüntü Problemlerinin Analizi
ÖZDEMİR E., KAR T., GÜVELİ H., İPEK A. S.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Gifted Students’ Problem Posing Abilities In The Context Of Creativity: Fluency AndFlexibility
KAR T., ÖÇAL M. F., İPEK A. S., ÇİLTAŞ A.
27th International Conference on Educational Sciences, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2740-2742, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarla çıkarma işlemine yönelik alan bilgisinin incelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.
IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.237-238, (Özet Bildiri)
2017
2017İlkokul Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerle Sıralama Bağlamında İncelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., IŞIK C.
16th International PrimaryTeacher Education Symposium, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Aritmetiksel İfadelere Yönelik Problem Kurma Becerisinin İşlem Önceliği Bağlamında İncelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F.
3. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, AFYON, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Strategies Used by Primary Mathematics Teachers to Generalize Shape Patterns
GÜVELİ H., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., KAR T.
2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCES IN NATURAL AND APPLIED SCIENCES, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİNE YÖNELİK ALAN BİLGİSİNİN İNCELENMESİ
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Bölme İşlemine Yönelik Alan Bilgisinin İncelenmesi
KAR T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., GÜLER G.
16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Prospective Classroom Teachers’ Knowledge of Ordering Fractions
ÖZDEMİR E., KAR T., İPEK A. S.
2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCESIN NATURAL AND APPLIED SCIENCESICANAS 2017, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Matematiksel modellemenin cebir öğretimine ve matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmeye etkisi
Sandalcı Y., İPEK A. S.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, cilt.1, ss.176, (Özet Bildiri)
2016
2016SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖRÜNTÜLER KONUSUNDAKİ YARATICILIK BECERİLERİNİN PROBLEM KURMA BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesi
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesi
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)
2016
2016The Analysis of Written Exam Questions Based on Certain Variables
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
ICLEL 2016 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONGEDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Liepaja, Litvanya, 21 - 23 Temmuz 2016, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)
2015
2015The analysis of middle school 5th grade students' problem posing and problem solving abilities
Kar T., Işık C., İpek A. S., Özdemir E.
6th World Conference on Learning, Teaching@Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.I, ss.7, (Özet Bildiri)
2015
2015The analysis of middle school 8th grade students' pattern generalization skills
ÖZDEMİR E., İPEK A. S., KÜLTÜR M. N., KAR T.
6th World Conference on Learning, Teaching@Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.I, ss.7, (Özet Bildiri)
2015
2015Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanterinin Türkçeye Uyarlanma Çalışması
BARAN BULUT D., AYGÜN B., İPEK A. S.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanteri’nin Türkçeye Uyarlama Çalışması.
BARAN BULUT D., AYGÜN B., İPEK A. S.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2013
2013İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Karşı Tutumları ve Materyal Geliştirme Sürecinde Karşılaştıkları Zorluklar
ATASOY E., İPEK A. S., AYGÜN B., BARAN BULUT D.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.141, (Özet Bildiri)
2013
2013Sınıf öğretmeniadaylarının eşit işaretine yönelik alan bilgileri ve pedagojik alan bilgileriANKARA, TÜRKIYE, 23-25 Mayıs 2013, ss.s-s
AYGÜN B., BARAN BULUT D., İPEK A. S.
MATDER 12. Matematik sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
2013Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eşit İşaretine Yönelik Alan Bilgileri ve Pedagojik Alan Bilgileri
Aygün B., Baran Bulut D., İpek A. S.
12. Matematik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, sa.12, (Özet Bildiri)
2012
2012İlköğretim Öğrencilerinin Eşit İşaretine Yönelik Anlamaları
BARAN BULUT D., AYGÜN B., İPEK A. S.
XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
2011İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarinin Teknoloji Destekli Temsillerle İlgili Düşünceleri
İPEK A. S., BARAN BULUT D.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.458-462
2011
2011İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Temsillerle İlgili Düşünceleri.
İPEK A. S., BARAN BULUT D.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, sa.5, ss.458-462, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Matematiğin Doğasına, Öğretimine Ve Öğrenimine Yönelik İnançlarına Etkisi
ATASOY E., KARAKUŞ F., İPEK A. S., CAMADAN F.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011MULTIPLE REPRESENTATIONS OF FRACTIONS: PERFORMANCE AND BELIEFS OF ELEMENTARY STUDENTS
ALBAYRAK M., İPEK A. S., Unal Z. A.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.428, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Açı İle İlgili Algıları Üzerine Nitel Bir Araştırma
İPEK A. S., ATASOY E., OKUMUŞ S.
9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010The relation between the problem posing and problem solving skills of prospective elementary mathematics teachers
Kar T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., ALBAYRAK M.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1577-1583, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Prospective Mathematics Teachers’ Attitudes Towards Learning Mathematics with Technology
İPEK A. S., BERİGEL M., ALBAYRAK M.
7th International Educational Technology Conference, Lefkose, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, cilt.II, ss.27-30, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Bilgisayar Ortamında Matematiksel Modellemeler Kullanarak Öğrencilerin Temel Matematiksel Becerilerinin Geliştirilmesi
İPEK A. S., BERİGEL M.
6th International Educational Technology Conference, Lefkose, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Nisan 2006, cilt.I, ss.907-911, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005İlköğretim okulu matematik dersi programının kapsam ve eğitim durumları açısından incelenmesi
ALBAYRAK M., IŞIK C., İPEK A. S.
Eğitimde Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 Kasım 2005 - 16 Kasım 2015, ss.256-261, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
2018Zorlanan Çocuklar için İlköğretim Matematik Öğretimi
ÖÇAL M. F., KAR T., DEMİRCİ Ö., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., GÜLER G., et al.
ANI YAYINCILIK, Ankara, 2018
2018
2018STEM ÖĞRETİMİ İÇİN 20 STRATEJİ - 20 Strategies for STEM Instruction
İPEK A. S., DURMUŞ S., YILDIZ B.
NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, 2018
2018
2018Matematiğin Dili
İPEK A. S., KAR T.
Zorlanan Çocuklar İçin İlköğretim Matematik Öğretimi, MEHMET FATİH ÖÇAL TUĞRUL KAR, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.47-70, 2018
2017
2017Ortaokul Matematik 5 Ders Kitabı
DURMUŞ S., İPEK A. S.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 2017
2017
2017İlkokul Matematik 1 Ders Kitabı
DURMUŞ S., İPEK A. S.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2017
2016
2016Tam Sayılar
İPEK A. S.
Ortaokul Matematik 6. Sınıf, Doğan M., Karakaya V., Editör, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.344-384, 2016
2016
2016Cebirsel İfadeler
İPEK A. S., PEKER M., MIHCI M.
Ortaokul Matematik 6 Sınıf, Mustafa DOĞAN, Vatan KARAKAYA, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.385-426, 2016
2016
2016Çarpanlar ve Katlar
PEKER M., İPEK A. S., DAYAN Ş.
Ortaokul Matematik 6 Sınıf, Mustafa DOĞAN, Vatan KARAKAYA, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.38-95, 2016
2016
2016Çember
BÜTÜN M., İPEK A. S., Ayhan S.
Ortaokul Matematik 6 Sınıf, Mustafa DOĞAN, Vatan KARAKAYA, Editör, MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI YAYINLARI, Ankara, ss.536-568, 2016
2016
2016Tam Sayılar
İPEK A. S., DOĞAN M., MIHCI M.
Ortaokul Matematik 6 Sınıf, Mustafa DOĞAN, Vatan KARAKAYA, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.344-384, 2016
2013
2013