Arş. Gör. Dr. EDA BAKIR YALÇIN


Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Bilim, Teknoloji ve Toplum, Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Metrikler

Yayın

38

Atıf (WoS)

64

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

77

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Diğer Toplam)

9

Proje

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2016 - 2022

2016 - 2022

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi A.B.D., Türkiye

2011 - 2016

2011 - 2016

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2022

2022

Doktora

Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Başarımla İlgili Duyguları, Duygu Düzenleme Stratejileri ve Bağlılıklarının Modellenmesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi A.B.D.

2016

2016

Yüksek Lisans

Sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık seviyelerinin dijital vatandaşlık alt boyutlarına göre incelenmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Bilim, Teknoloji ve Toplum

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2007 - 2016

2007 - 2016

Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

A systematic review of online learning satisfaction in higher education

Yalçin Y., Islamoğlu H., Bakir E.

American Educational Research Association Annual Convention, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Should emotions be taken into consideration within online learning environments ? A systematic review study

BAKIR E., ATMAN USLU N., Öztüre G., FİDAN A., USLUEL Y.

American Educational Research Association, Amerika Birleşik Devletleri, 08 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Vatandaşlar İçin Dijital Yeterlikler Çerçevesi: Digcomp2.0’xxdan Digcomp2.1’xxe Geçiş

BAKIR E., İSLAMOĞLU H., REİSOĞLU İ., URSAVAŞ Ö. F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Bilgi Çağı: Dijital Yeterlik Üzerine Bir İnceleme

BAKIR E., URSAVAŞ Ö. F.

Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen eğitimi Sempozyumu, 12 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Bir Üniversite Tanıtım Filminin Değerlendirilmesi

BAŞARICI R., ÇAĞLAR Ş., ÇORUK H., BAKIR E., TÜZÜN H.

Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 12 - 14 Eylül 2018

2018

2018

U-öğrenme konusunda yapılan çalışmalarda içerik, ortam ve bağlam üzerine bir içerik analizi çalışması

BAKIR E., AYDIN m., USLUEL Y.

Uluslararası bilgisayar ve öğretim teknolojileri sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Yetkin Kullanıcı Düzeyinde Avrupa Birliği Dijital Yeterlikler Ölçme Aracının Faktör Yapısının İncelenmesi

BAKIR E., İSLAMOĞLU H., REİSOĞLU İ., URSAVAŞ Ö. F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Vatandaşlar İçin Dijital Yeterlikler Çerçevesi: Digcomp2.0’dan Digcomp2.1’e Geçiş

Bakir E., Islamoğlu H., Reisoğlu I., Ursavaş Ö. F.

5th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium - ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

Dijital Yeterlik Çerçevelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış

İSLAMOĞLU H., BAKIR E., REİSOĞLU İ., URSAVAŞ Ö. F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

E-Kitaplarla Öğretim: Dijital Yeterliğin İçerik Geliştirme Boyutuna Yönelik Pratik Uygulamalar

REİSOĞLU İ., URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E.

11.Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Bağımsız Kullanıcı Düzeyinde Avrupa Birliği Dijital Yeterlikler Ölçme Aracının Faktör Yapısının İncelenmesi

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E.

ICITS 2017 - Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu., 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Dijital Yeterlik Çerçevelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış

Islamoğlu H., Bakir E., Reisoğlu I., Ursavaş Ö. F.

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

Digital Profiles on Online Platforms: How do the children create their digital profiles?

ÇOLAK C., BAKIR E., URSAVAŞ Ö. F.

European Conference on Educational Research, 20 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

An Investigation of Digital Citizenship and Cyberloafing Status of Prospective Teachers

BAKIR E., AYDIN B., KESKİN S., YURDUGÜL H.

European Conference on Educational Research, 20 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Cinsiyetin Öğretmen Adaylarının Dijital Yeterliği Üzerine Etkisi: Bir Çoklu Göstergeler Çoklu Nedenler Modellemesi

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E., REİSOĞLU İ.

ULUSLARARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPZOYUMU, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Avrupa Birliği dijital yeterlikler ölçme aracının temel kullanıcı düzeyindeki faktör yapısının incelenmesi

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E., REİSOĞLU İ.

4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 06 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Examining Perceptions of Preservice Classroom Teachers in terms of dimensions of digital citizenship

karal h., BAKIR E.

Society for Information and Teacher Education, Savannah, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 25 Mart 2016, ss.942-944, (Özet Bildiri)

2008

2008

Use of Learning Objects for Science and Technology Course in Elementary School: Matter and Energy Unit

Çakıroğlu Ü., Akkan Y., Bahçekapılı T., BAKIR E.

8th National Science and Mathematics Education Congress, Bolu, Türkiye, 5 - 10 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

Assesment of Computer Aided Instruction Used for Concept Learning in Preschool Settings,

Karal H., Bahçekapılı T., BAKIR E.

International Conference on Educational Sciences, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 6 - 10 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

An Investigation of Students' Emotions, Emotion Regulation Strategies, and Motives for Emotion Regulation

BAKIR YALÇIN E., YALÇIN Y.

Utilizing Emotional Experience for Best Learning Design Practices, Sniderman Sarah, Editör, IGI Global Scientific Publishing, ss.355-378, 2024

2022

2022

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMINDE YOUTUBE VE YOUTUBE KIDS KULLANIMI: BILINMESI GEREKENLER VE ÖNERILER

Izci B., Bakır Yalçın E.

Erken Çocukluk Döneminde DİJİTAL TEKNOLOJİ - Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun,Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.142-158, 2022

2021

2021

Teknoloji ve medya kullanımı

izci b., BAKIR E., izci f.

ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİM, Ahmet Simsar, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.81-107, 2021

2020

2020

Yardımcı Programlar (Üçüncü Parti Yazılımları)

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ: Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Bayram S., Kızılkaya Cumaoğlu G., Kuşbeyzi Aybar İ,, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.121-139, 2020

2019

2019

Youtube and young children: Research, concerns, and new directions

İZCİ B., ITHEL J., BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T., Latifa A., BAKIR E.

Children, families and technology in today’s society: What challenges? Which paths?, Rita Brito, Patrícia Dias, Editör, Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal, Lisbon, ss.81-92, 2019

2018

2018

Kelime İşlem Programları

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E.

Bilişim Teknolojileri, Kert, Serhat Bahadır, Editör, Nobel Yayın Dağıtım Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.165-185, 2018


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

ICITS 2016

Katılımcı

Rize-Türkiye

01 Mart 2016 - 01 Mart 2016

01 Mart 2016 - 01 Mart 2016

SITE 2016

Katılımcı

Georgia-Amerika Birleşik Devletleri

Burslar

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

2214/A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Bursu

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 66

h-indeksi (WOS): 2