Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
University of Plymouth, Plymouth Institute Of Education, Birleşik Krallık
2012 - 2013
2012 - 2013Yüksek Lisans
University of Reading, Institute Of Education, Birleşik Krallık
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Comparing Interventions And Beliefs About Autism And Links To Interpersonal Relatedness In Two Cities, In Turkey And England
University of Plymouth, Institute Of Education, Special Education
2013
2013Yüksek Lisans
What Strategies Do Teachers in A Turkish Special Education School Use To Develop Communicatıon And Social Skills In Children With Autism?
University of Reading, Institute Of Education, Inclusive Education
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Öğretim Görevlisi Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Why do so few individuals with an autism spectrum disorder attend university? A case of Türkiye
Yazıcı M. S.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR EDUCATIONAL AND VOCATIONAL GUIDANCE
, cilt.1, sa.1, ss.1-24, 2025 (SSCI)
2025
20252. How Educators’ Self-Construal Shapes Teacher Training: Navigating from Autism Awareness to Stigma
Yazıcı M. S., Karsantık İ.
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.1, sa.1, ss.1-15, 2025 (SSCI)
2024
20243. School based inclusive mentoring within the scope of an experiential learning model (IEM) for teacher education
Yazıcı M. S., Uzuner F. G.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.152, ss.1-12, 2024 (SSCI)
2022
20224. Influences, Views and Practices Associated with Life Skills Education for Children with Autism in Two Cities in Turkey and England
Yazıcı M. S., Stancer B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY,DEVELOPMENT AND EDUCATION
, cilt.5, sa.67, ss.515-535, 2022 (SSCI)
2020
20205. Strategies Used to Develop Socio-Communicative Skills among Children with Autism in a Turkish Special Education School and Implications for Development of Practice
Yazici M. S., Mckenzie B.
International Journal of Disability, Development and Education
, cilt.67, sa.5, ss.515-535, 2020 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
20231. Examining the Views of Teachers and Parents About Autism Awareness in a Rural Inclusive Elementary School
Yazıcı M. S.
Advances in Neurodevelopmental Disorders
, cilt.2023, ss.1-13, 2023 (ESCI)
2023
20232. Examining the Views on the Inclusion of Teacher Candidates With Peers Diagnosed With Autism Spectrum Disorder in the University Environment in Terms of Teacher Education
Yazıcı M. S., Baş Ş.
TEACHER EDUCATION QUARTERLY
, cilt.50, sa.2, ss.77-105, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Otizm farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Yazıcı M. S., Karsantık İ.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.58, sa.58, ss.18-40, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Kaynaştırma Uygulamaları Kapsamında Eğitsel Oyunların Kullanılmasına Yönelik Metaforik Algıların İncelenmesi
Yazıcı M. S., Uzuner F. G.
Milli Eğitim
, cilt.52, sa.237, ss.107-140, 2023 (Scopus)
2022
20225. Expectations, Concerns and Suggestions regarding the University Life of University Students Diagnosed with Autism Spectrum Disorder
Yazıcı M. S., Baş Ş.
COLLEGE TEACHING
, cilt.1, ss.1-13, 2022 (Scopus)
2022
20226. Sınıf Öğretmenlerinin Tipik Gelişim Gösteren Öğrenciler ile Özel Gereksinimli Öğrencileri İçin Kullandıkları Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Belirlenmesi
Uzuner F. G., Yazıcı M. S.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.17, sa.35, ss.870-897, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. sınıf öğretmeni adaylarının özel eğitim uygulama okulundaki öğrencilerle okul deneyimine katılmasının etkilerine ilişkin görüşlerin incelenmesi
YAZICI M. S., CUMALI D.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.555-573, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Sınıf öğretmenlerinin özel eğitim alanında katıldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin incelenmesi
Yazıcı M. S., Uzuner F. G.
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ)
, sa.57, ss.150-187, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Kırsal bölgedeki bir okulun otizm spektrum bozukluğu tanılı öğrenciler için hazırbulunuşluğu
Yazıcı M. S.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.34-54, 2021 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulamalarında BEP Hazırlama ve Uygulama Sürecinde Öğretmenler Olarak Neden Yetersiziz? Sebepler ve Çözüm Önerileri
Şahin A., Yazıcı M. S.
I. Uluslararası Karadeniz Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.11, (Özet Bildiri)
2024
20242. Evaluation of Inclusive Education Practices in Türkiye with Curriculum Evaluation Approach
AKINCI M., YAZICI M. S.
12. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ağrı, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Özel Eğitim Sürecinde Baba Rolü
MARUL E., YAZICI M. S.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. OTİZMLİ BİREYLERİN EBEVEYNLERİ İÇİN PSİKOLOJİK DESTEK PROGRAMI: ÇEVRİMİÇİ PSİKOEĞİTİM UYGULAMASI PİLOT ÇALIŞMASI
Zıvralı Yarar E., Ersoy M., Yazıcı M. S., Spaın D., Satıcı E.
X. IŞIK SAVAŞIR KLİNİK PSİKOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 2 Haziran - 03 Kasım 2023, ss.124, (Özet Bildiri)
2021
20215. ÖĞRETMENLERİN KAPSAYICI EĞİTİME YÖNELİK METAFORİK ALGILARI
Yılmaz B., Yazıcı M. S., Uzuner F. G.
11.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
20216. Özel gereksinimli öğrencilerin deneyimsel öğrenme yoluyla sosyal becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretmen ve ebeveyn görüşlerinin incelenmesi
Yazıcı M. S.
Özel gereksinimli öğrencilerin deneyimsel öğrenme yoluyla sosyal becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretmen ve ebeveyn görüşlerinin incelenmesi, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2021, ss.46-47, (Özet Bildiri)
2020
20207. Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin tipik gelişim gösteren öğrenciler ile kaynaştırma öğrencilerine yönelik ölçme ve değerlendirme süreci hakkındaki görüşleri
Uzuner F. G., Yazıcı M. S.
8.Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2020
20208. Kaynaştırma eğitiminin niteliğini arttırmaya yönelik öğretmen önerileri
Uzuner F. G., Yazıcı M. S.
7. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 Ekim 2020, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2019
20199. Investigation of Expectations and Concerns of Families with ASD Children
MARUL E., YAZICI M. S.
ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY 100th YEAR EDUCATION SYMPOSIUM, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.114, (Özet Bildiri)
2018
201810. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Algı ve Tutumları ile Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Duygu,Tutum ve Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Uzuner F. G., Altun F., Yazıcı M. S.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitim Alanına Yönelik Aldıkları Eğitim Hakkında Görüşlerinin İncelenmesi
UZUNER F. G., YAZICI M. S.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorÖğretmen Eğitiminde Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulamalarında Kültürel Profesyonelleşme KUPE Eğitim Programının Tasarlanması Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AKINCI M. (Yürütücü), TORUN Ö., YAZICI M. S.
2020 - 2021
2020 - 2021Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Üniversite Öğrencisinin Eğitim Sürecine Yönelik Beklentiler Kaygılar ve Bunlara Dönük Öneriler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAZICI M. S. (Yürütücü), YILMAZ B., BAŞ Ş.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2020
Ekim 2020INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019EARLY YEARS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Burslar
2022 - 2023
2022 - 20232219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
TÜBİTAK
2011 - 2018
2011 - 2018