Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri, İlköğretim/Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri, İlköğretim/Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Disiplinlerarası Fen Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınma Konusundaki Gelişimlerine Etkisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi
2011
2011Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde İnsanın Çevreye Etkisi Konusuyla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin Araştırılması
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı
Mesleki Eğitim
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
2017
20174005-Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Proje Eğitim Programı Toplantısı
Eğitim Yönetimi ve Planlama
TUBİTAK
2014
20144. Yaratıcı Drama Günleri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Çağdaş Drama Derneği, Trabzon
2014
2014Doğa Eğitimi Sertifikası
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Karadeniz Teknik Üniversitesi (Tubitak desteği ile)
2010
20108. Araştırma Yöntemleri Semineri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Detay Yayıncılık
2008
2008Etkili İletişim Seminerleri
Diğer
ODTÜ Münazara Topluluğu
2008
2008European Voluntary Service
Diğer
Europejskie Forum Mlodziezy
2007
2007Yabancı Dil Kursu Sertifikası
Yabancı Dil
Fethiye Halk Eğitim Merkezi
2005
2005Bilgisayar İşletmenliği Kursu
Bilişim
Fethiye Halk Eğitim Merkezi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alan Dersi-II ( Fen Bilgisi Eğitimi(YL)(Tezli) )
Yüksek Lisans Tezi ( Fen Bilgisi Eğitimi(YL)(Tezli) )
Uzmanlık Alan Dersi-I ( Fen Bilgisi Eğitimi(YL)(Tezli) )
Fen Eğitiminde Disiplinler Arası Öğrenme
Karşılaştırmalı Fen Öğretimi Programları ( Fen Bilgisi Eğitimi(YL)(Tezli) )
Seminer ( Fen Bilgisi Eğitimi(YL)(Tezli) )
Lisans
Fen Öğretimi 1
Yer Bilimi
Çevre Eğitimi
Biyoloji-I
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitimi
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
Biyolojide Özel Konular
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretmenlik Uygulaması
Çevre Bilimi
Fen Teknoloji Programı ve Planlama
Öğretmenlik Uygulaması 2
Okul Deneyimi
Biyolojik Çeşitlilik
Çevre Eğitimi
Özel Öğretim Yöntemleri II
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Aile Yapısının Girişimcilik Niyetlerine Etkisi: Rize İli Örneği
Aytar A. (Danışman)
S.ÖKSÜZ(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Eğitici Çizgi Romanların 8.Sınıf Sürdürülebilir Kalkınma Konusunun Öğretimine Etkisi
Aytar A. (Danışman)
H.DUMAN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2015
2015A cross-age study of science student teachers' chemistry attitudes
Calik M., Ultay N., Kolomuc A., Aytar A.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.16, sa.2, ss.228-236, 2015 (SCI-Expanded)
2014
2014Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması
Özsevgeç T., AYTAR A.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.33, ss.642-663, 2014 (SSCI)
2013
2013Investigating Prospective Primary Teachers' Pedagogical Content Knowledge of "Effect of Human on Environment" Subject in the Process of Teaching Practice
Calik M., Aytar A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.3, ss.1599-1605, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022ENHANCING TEACHERS’ WATER LITERACY LEVELS THROUGH ACTION-BASED TRAINING
Aytar A., Ursavaş N.
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.7, sa.16, ss.86-110, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Öğretmen Adaylarının Disiplinler Arası Eğitime İlişkin Görüşleri
Aytar A., Yarar Kaptan S.
Sosyal Bilimler ve Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.24-50, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözünden Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları- I Dersi
Aytar A., Yarar Kaptan S.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD)
, cilt.1, sa.2, ss.88-101, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020FARKLI ÖĞRETİM PROGRAMLARININ SU İLE İLİŞKİLİ KAZANIMLAR AÇISINDAN İNCELENMESİ
Ursavaş N., Aytar A., Alpay E.
Anadolu Öğretmen Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.98-113, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Effect of Interdisciplinary Science Education on Sustainable Development of 7th Grade Students
Aytar A., Ozsevgec T.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.324-357, 2019 (ESCI)
2018
2018Ortaokul Öğrencilerinin Gök Cisimleri ve Uzayda Yaşam Konusuna Yönelik Görüş ve İnanışları
Özsevgeç T., Aytar A., Çelik F., Topak N.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.247-264, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Okul Öncesi Öğrencilerinin Su Farkındalığı ve Su Okuryazarlıklarındaki Gelişimin İncelenmesi: Proje Tabanlı Bir Araştırma
Ursavaş N., Aytar A.
journal of research in informal environments
, cilt.3, sa.1, ss.19-45, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Sürdürülebilirliğin resmini yapabilir misin?
Aytar A.
I. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresi, Muğla, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2024, (Yayınlanmadı)
2024
2024Rize Halkının Çay ve Çay Yetiştiriciliği Hakkındaki Görüşleri
Al B., Tosun E., Aytar A.
Ulusal Çay Kongresi, Rize, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2024, (Yayınlanmadı)
2024
2024Çayın Sürdürülebilirliği: Bir Çay Masalı Örneği
Yücel E. N., Bahadır F., Aytar A.
Ulusal Çay Kongresi, Rize, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2024, (Yayınlanmadı)
2024
2024Fen Bilimleri Öğretim Programı ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Sistem Düşüncesi Açısından İncelenmesi
Akyıldız S., Aytar A.
12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, (Yayınlanmadı)
2023
2023WALL-E Filminin Sınıf Öğretmeni Adayları tarafından Çevre Okuryazarlığı Açısından Değerlendirilmesi
Aytar A.
III. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı (DİFEOK), Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
2023Öğretmen Adaylarının Disiplinler Arası Eğitim Yolunda 21. Yüzyıl Becerilerinin Belirlenmesi
Akyıldız S., Aytar A.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
2023OKUL ÖNCESİ ÖĞRENCİLERİ RESİMLERLE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNİ ANLATIYOR!
Şahin S., Aytar A.
Disiplinlerarası İklim Değişikliği ve Enerji Çalışmaları Öğrenci Kongresi, Bolu, Türkiye, 28 - 30 Temmuz 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Sınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının Değerlere ve İlkokul Programlarında Yer Alan Değerlere Bakış Açısı
YARAR KAPTAN S., DEMİREL İ. N., AYTAR A.
II. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Değer mi hiç? Değer:Biraz Tavsiye Biraz Farkındalık
Yarar Kaptan S., Aytar A., Demirel İ. N.
II. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Gerçek Dünya ve Sanal Dünya Arasında Sıkışıp Kalan Sosyal Olma Nedir?
AYTAR A., ÖZSEVGEÇ T., Demirkan M., Kurnaz Z.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının KPSS ve Alan Sınavına Yönelik Görüş ve Düşünceleri
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A., Noksan F., Günay H.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunlarından Fen Bilimleri Dersi Bağlamında Yararlanma Durumları
AYTAR A., ÖZSEVGEÇ T.
2. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (EPDAD), Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Farklı Programlardaki Öğretmen Adaylarının Isı-Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A., Ünsal H., Sarıkaya R.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Farklı Seviyelerdeki Öğrencilerin Bakteri ve Virüs Kavramına Yönelik Algılarının Belirlenmesi
AYTAR A., ÖZSEVGEÇ T., ALKAN S., MURADOĞLU B.
II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (UBEK), Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Gen, DNA ve Kromozom Kavramlarına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A., EREN S., KONUK E.
II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (UBEK), Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018“SU”ya Yönelik Gerçekleştirilen Bir Doğa Eğitimi Projesinin Ortaokul Öğrencilerindeki Yansımaları
URSAVAŞ N., AYTAR A.
10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB), Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Ortaokul Öğrencilerinin Gözünden SU
Aytar A., Ursavaş N.
10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB), Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN “SU”
AYTAR A., URSAVAŞ N.
10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018“SU”ya Yönelik Gerçekleştirilen Bir Doğa Eğitimi Projesinin Ortaokul Öğrencilerindeki Yansımaları
Ursavaş N., Aytar A.
10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB), Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Farklı Seviyelerdeki Öğrencilerin Gözünden Mikrop Nedir?
AYTAR A., ÖZSEVGEÇ T.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Farklı Seviyelerdeki Öğrencilerin İzledikleri Çizgi Filmlere Yönelik Analizleri
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1113-1121, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Uzay Kavramı ve Uzaydaki Yaşam Konusuna Yönelik Değerlendirmeleri
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A., ÇELİK F., TOPAK N.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi (UFEK), Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Yaşam Becerileri
Aytar A., Ursavaş N.
8. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.97, (Özet Bildiri)
2017
2017Hangi deney türü, hangi laboratuvar yaklaşımı, nasıl bir laboratuvar? Fen bilimleri öğretmen adaylarının tercihleri
AYTAR A.
9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB), Ordu, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.180, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf öğretmen adaylarının gözünden fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları-I Dersi
AYTAR A., YARAR KAPTAN S.
9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB), Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.180, (Özet Bildiri)
2017
2017Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Su Kavramına Bakış Açılarının Değerlendirilmesi
Ursavaş N., Aytar A.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.173, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı ve Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
AYTAR A.
6. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.139, (Özet Bildiri)
2016
2016Öğretmen Adaylarının Disiplinler Arası Eğitime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
AYTAR A., YARAR KAPTAN S.
6. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.162, (Özet Bildiri)
2016
2016Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınma Kapsamındaki Bazı Konulara İlişkin Kavramsal Anlamaları
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.274, (Özet Bildiri)
2016
2016Ortaokul 7. ve 8. Sınıf Düzeyindeki Farklı Öğretim Programlarındaki Kazanımların Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Açısından İlişkilendirilmesi
AYTAR A.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.273, (Özet Bildiri)
2016
2016Can We Use a True/False Test to Determine Students’ Level of Knowledge on Sustainable Development?
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A.
14.th International JTEFS/BBCC Conference Sustainable Development, Culture Education: Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Developing Lesson Plans and Educational Materials on Education for Sustainable Development
AYTAR A., Özsevgeç T.
14.th International JTEFS/BBCC Conference Sustainable Development, Culture Education: Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2014
2014Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınma Kavramına Yönelik Tanımlamaları
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Kimyası Kavramlarıyla İlgili Görüşleri
ÇALIK M., AYTAR A., KOLAYLI T.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Bilimsel Araştırmaya Yönelik Görüşleri
ÇALIK M., AYTAR A., KOLAYLI T.
3. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.121, (Özet Bildiri)
2012
2012İlköğretim Öğrencilerinin Ekolojik Okuryazarlıklarının Belirlenmesi
ÖZSEVGEÇ T., AYTAR A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.164, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Teknoloji Destekli Bilimsel Araştırma (TEDBA) Modeli: 'İçilebilir Su' Örneği
AYTAR A., ÇALIK M.
9. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Sabancı Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 31 Mart 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Analyzing senior science student teachers' environmental research projects of scientific inquiry: a preliminary study
Calik M., Ozsevgec T., Kucuk Z., AYTAR A., Artun H., Kolayli T., et al.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.379-383, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011A Thematic Review Of Technology Embedded Science Inquiry
ÇALIK M., COŞTU B., ÜLTAY N., AYTAR A., ARTUN H., ÖZSEVGEÇ T., et al.
World Conference On New Trends In Science Education (WCNTSE), İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011Determining Senior Preservice Primary School Teachers’ Subject Matter Knowledge of Environmental Pollution
AYTAR A., ÇALIK M.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011The Prospective Primary Teachers’ Laboratory Images and Integration of Technology to the Laboratories
URSAVAŞ N., AYTAR A.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Entrepreneurship Education in Science Education and 5th, 6th, 7th and 8th grade Integrated sampleactivities
Aytar A., Ursavaş N.
Fen Bilimlerinde Girişimcilik Eğitimi ve 5. - 6. - 7. - 8. sınıf Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlikler, Arzu KİRMAN BİLGİN, Editör, EFEAKADEMİ, İstanbul, ss.305-334, 2022
2019
2019Determining the Changes in Water Literacy Understanding of Teachers Brought byAction-Oriented Water Training
URSAVAŞ N., AYTAR A.
Current Researches in Environmental Education, Ali Gül, Nurcan Uzel, Editör, SRA Academic Publishing, ss.15-38, 2019
Diğer Yayınlar
2023
2023FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ANTARKTİKA VE ANTARKTİKA'DAKİ FAALİYETLERE YÖNELİK FARKINDALIKLARI
Ursavaş N., Aytar A.
Diğer, ss.1, 2023
Desteklenen Projeler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyorİlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Çaya Yönelik Bilgi ve Farkındalıklarının Geliştirilmesi Bir Çay Hikayesi Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AYTAR A. (Yürütücü), DEMİREL İ. N., YARAR KAPTAN S., İSLAMOĞLU H., FURTUN S., BAHADIR F.
2023 - 2025
2023 - 2025
Normal Gelişim Gösteren ve Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Su Okuryazarlıklarının Geliştirilmesine Yönelik Aktif Öğrenme Tabanlı Öğretim Uygulamasının Kavramsal Anlama, Sorumluluk, Karar Verme ve Kariyer Bilincine Etkisi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Ursavaş N. (Yürütücü), Çalık M., Ergül C., Er Nas S., Aytar A., Baki Pala Ç.
2024 - 2024
2024 - 2024
Lisansüstü Öğrenimlerine Devam Eden Öğretmenler Araştırma Projelerine Danışmanlık Yapıyor-III’
TÜBİTAK Projesi
Aytar A. (Yürütücü), Demirel I. N., Yüksel T., Islamoğlu H., Yılmaz Tüzün Ö., Köseoğlu P., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini Geliştirmeye Yönelik Su Farkındalık Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Aytar A., Arık S.(Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Lisansüstü Öğrenciler için Eğitim Atölyesi
TÜBİTAK Projesi
Aytar A., Akbaş Y.(Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Eğitim Fakültesi Öğrencileri TÜBİTAK 2209-A Araştırma Projeleri Hazırlıyor-III
TÜBİTAK Projesi
Aytar A.
2024 - 2024
2024 - 2024Lisansüstü Öğrenciler Fen Bilimlerinde Girişimcilik Temelli Bütünleştirilmiş Etkinlikler Tasarlıyor – II
TÜBİTAK Projesi
Aytar A., Bilgin A. K.(Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024
Lisansüstü Öğrenimlerine Devam Eden Öğretmenler Araştırma Projelerine Danışmanlık Yapıyor-II
TÜBİTAK Projesi
Aytar A. (Yürütücü), Demirel İ. N., Yüksel T., İslamoğlu H., Baki Pala Ç., Yılmaz Tüzün Ö., et al.
2023 - 2023
2023 - 2023
Lisansüstü Öğrenimlerine Devam Eden Öğretmenler Araştırma Projelerine Danışmanlık Yapıyor’
TÜBİTAK Projesi
Aytar A. (Yürütücü), Demirel İ. N., Yüksel T., Baki Pala Ç., İslamoğlu H., Şenel Çoruhlu T., et al.
2023 - 2023
2023 - 2023Eğitim Fakültesi Öğrencileri TÜBİTAK 2209-A Araştırma Projeleri Hazırlıyor-II
TÜBİTAK Projesi
Aytar A.
2023 - 2023
2023 - 2023Lisansüstü Öğrenciler Fen Bilimlerinde Girişimcilik Temelli Bütünleştirilmiş Etkinlikler Tasarlıyor
TÜBİTAK Projesi
Aytar A., Bilgin A. K.(Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022
Lise Öğrencileri Danışmanları İle Birlikte Araştırma Projesi Yazıyor
TÜBİTAK Projesi
Aytar A. (Yürütücü), Yılmaz Tüzün Ö., Köseoğlu P., Er Nas S., Şenel Çoruhlu T., Ursavaş N., et al.
2022 - 2022
2022 - 2022Eğitim Fakültesi Öğrencileri TÜBİTAK 2209-A Araştırma Projeleri Hazırlıyor
TÜBİTAK Projesi
Aytar A.
2021 - 2022
2021 - 2022
Hayatı Modelleyen Öğretmenler: Matematiksel Modelleme Eğitimi-II
TÜBİTAK Projesi
Baran Bulut D. (Yürütücü), Yüksel T., Avşar Erümit B., Aytar A., Camadan F., Turgut Y. E., et al.
2018 - 2020
2018 - 2020Sınıf Eğitimi Öğretmen Adayları Hoşgörü Değeri İle İlgili Materyal Tasarlıyor
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YARAR KAPTAN S. (Yürütücü), DEMİREL İ. N., AYTAR A., BELDAĞ A., BULUÇ B.
2018 - 2019
2018 - 2019
Denizde Bilim Karadeniz’de Bilin
TÜBİTAK Projesi
Kaya C., Ceylan Y., Ak K., İpek Z. Z., Bayçelebi E., Er A., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019
Denizde Bilim Karadeniz'ide Bilin
TÜBİTAK Projesi
Bayçelebi E., Kaya C., Onay H. (Yürütücü), Karslı B., Aytar A.
2017 - 2019
2017 - 2019Öğrencilerde Su Farkındalığı ve Su Okuryazarlığının Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
URSAVAŞ N. (Yürütücü), AYTAR A., NAMDAR B., KURT S.
2018 - 2018
2018 - 2018Doğu Karadeniz'de Sosyobilimsel Konuların Argümantasyonu
TÜBİTAK Projesi
Aytar A., Namdar B. (Yürütücü), Camadan F., Kaya Ö. S., Avşar Erümit B.
2018 - 2018
2018 - 2018Hayatı Modelleyen Öğretmenler: Matematiksel Modelleme Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Baran Bulut D. (Yürütücü), Aytar A., Camadan F., Yıldırım N., Baytaşoğlu H., Aygün B., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018ProjectWET Etkinlikleri ile Öğretmenlere Su Okuryazarlığı Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Ursavaş N. (Yürütücü), Aytar A.
2017 - 2017
2017 - 2017Suyu Boşa Akıtma, Geleceğini Karartma: Ortaokul Öğrencilerinin Su Farkındalığı Eğitimi Araştırması
TÜBİTAK Projesi
OĞUZ NAMDAR A., VEREP B., URSAVAŞ N. (Yürütücü), AYTAR A.
2016 - 2017
2016 - 20179-12 yaş çocukların estetik değer algılarının çok boyutlu incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DEMİREL İ. N. (Yürütücü), AYTAR A., İSLAMOĞLU H.
2015 - 2017
2015 - 2017"Kuvvet ve Hareket" ünitesine yönelik ipucu destekli problem çözme aracı hakkında öğretmenlerin düşüncelerinin belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ERYILMAZ TOKSOY S. (Yürütücü), ERENLER S., AYTAR A., YARAR KAPTAN S.
2015 - 2017
2015 - 2017Okulöncesi Öğrencilerinin Su Farkındalığı Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
URSAVAŞ N. (Yürütücü), YAŞAR N., CAMADAN F., KÜÇÜK M., AYTAR A., OĞUZ A., et al.
2010 - 2010
2010 - 2010Gizemli Dünyanın Eğlenceli Keşfi Yaz Bilim Kampı-II
TÜBİTAK Projesi
Yarar Kaptan S., Birinci Konur K., Baran Bulut D., Camadan F., Tekbıyık A. (Yürütücü), Aytar A., et al.
Öğrenci Projeleri
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İklim Değişikliği Farkındalıklarının Geliştirilmesi
Sosyal Proje
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorÖğretmen Adaylarının Meslek Farkındalıklarının Belirlenmesi
Sosyal Proje
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorVatandaşlar Sıfır Atık Hakkında ne Düşünüyor? Rize İli Örneği.
Sosyal Proje
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDestek Eğitim Odalarından Sınıf Ortamına: Fen Bilimleri Öğretmenleri Su Okuryazarlığının Geliştirilmesi için Neler yapıyor?
Diğer
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği
Üye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012Uygulamalı Eğitim Kongresi
Katılımcı
Ankara-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Mart 2024
Mart 2024Kaynakların Sürdürülebilirliği
Konferans
Trabzon Üniversitesi-Türkiye
Kasım 2023
Kasım 2023TÜBİTAK PROJE YAZIM TEKNİKLERİ
Seminer
Rize Sosyal Bilimler Lisesi-Türkiye
Ekim 2023
Ekim 2023Su Okuryazarlığı Aktif Tabanlı Uygulamalar
Çalıştay
III. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı (DİFEOK)-Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023Öğrencilerin Su Okuryazarlıklarının Geliştirilmesine Yönelik Aktif Öğrenme Tabanlı Etkinlik Hazırlanması
Çalıştay
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK),-Türkiye
Ağustos 2023
Ağustos 2023Sürdürülebilir Kalkınma ve Su
Seminer
Bahçeşehir Koleji-Rize-Türkiye
Kasım 2022
Kasım 20222204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması
Konferans
Çayeli Ahmet Hamdi İshakoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi-Türkiye
Eylül 2022
Eylül 2022Su Ayak İzi
Konferans
Gazi Üniversitesi-Türkiye
Nisan 2022
Nisan 2022