Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
North Carolina State University, College of Education, Mathematics Education, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaoöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Middle school students’ reasoning about 3-dimensional objects: A case study
North Carolina State University, - Science, Technology, Engineering And Mathematics (Stem) Education,, Mathematics Education,
2011
2011Yüksek Lisans
Dinamik geometri ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenleri tanımlama ve sınıflandırma becerilerine etkilerinin incelenmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim Dalı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Towards an Official Computational Thinking Education in Regular School Settings. Review of Computational Thinking Education, edited by Siu-Cheung Kong and Harold Abelson.
Okumuş S.
Constructivist Foundations, cilt.16, sa.1, ss.129-132, 2020 (AHCI İndekslerine Giren Dergi)
2017
2017A Review of Tools and Mathematics: Instruments for Learning
Hollebrands K., OKUMUŞ S.
JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATİCS EDUCATİON, cilt.48, sa.5, ss.580-584, 2017 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2017
2017Pivotal teaching moments in technology-intensive secondary geometry classrooms
Cayton C., Hollebrands K., Okumus S. , Boehm E.
JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION, cilt.20, sa.1, ss.75-100, 2017 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2016
2016Utility and usability as factors influencing teacher decisions about software integration
Okumus S. , Lewis L., Wiebe E., Hollebrands K.
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT, cilt.64, sa.6, ss.1227-1249, 2016 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Elektronik Beşli Çark, Basamak Değeri Çizelgesi ve Dokunma Sayar’da Sayının Anlamları
Okumuş S.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.16, sa.3, ss.604-627, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019Middle school students' employments of gestures for forming three-dimensional objects using an extrusion or spinning method
Okumus S. , Hollebrands K.
JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR, cilt.56, 2019 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2018
2018Secondary mathematics teachers' instrumental integration in technology-rich geometry classrooms
Hollebrands K., Okumus S.
JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR, cilt.49, ss.82-94, 2018 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2017
2017Prospective mathematics teachers’ processes for solving optimization problems using Cabri 3D
Hollebrands K., OKUMUŞ S.
Digital Experiences in Mathematics Education, cilt.3, sa.3, ss.206-232, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem çözmede kullandıkları temsiller
İPEK A. S. , OKUMUŞ S.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.11, sa.3, ss.681-700, 2012 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2011
2011Brousseau nun matematiksel öğrenme ortamları kuramı ve adidaktik ortamın bir uygulaması
ARSLAN S., BARAN BULUT D. , OKUMUŞ S.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik), cilt.5, sa.1, ss.204-224, 2011 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019Prospective mathematics teachers’ extrapolative reasoning about misleading bar graphs
Okumuş S. , Dede E.
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11), Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, ss.4581-45888
2018
2018An Iplementation of STEM Education in the Context Of Astronomy: Reflections from a Project On Modelling With Robots
SANDALCI Y., TEKBIYIK A. , İPEK A. S. , OKUMUŞ S.
International Conference on Mathematics and Mathematics Educations, 27 - 29 Haziran 2018
2018
2018Pre-service mathematics teachers' investigation of the constraints of mathematical tools
OKUMUŞ S. , İPEK A. S.
Re(s)sources 2018, Lyon, Fransa, 28 - 30 Mayıs 2018, ss.316-319
2017
2017(Un)intended representations in dynamic geometry software: pedagogical considerations
OKUMUŞ S.
International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 13), Lyon, Fransa, 3 - 06 Temmuz 2017, ss.412-418
2017
2017Üç Boyutlu şekillerin oluşturulması sürecinde öğrenciler arasında yaşanan etkileşimler
OKUMUŞ S.
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.366-367
2017
2017Middle school students’ employments of gestural signs: a case study
OKUMUŞ S. , Hollebrands K.
The Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Dublin, İrlanda, 1 - 05 Şubat 2017, ss.3960-3967
2016
2016High school students’ forming 3D objects using technological and non-technological tools
OKUMUŞ S. , Hollebrands K.
Proceedings of the 38th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Tucson, Az, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Kasım 2016, ss.243-250
2016
2016Mathematical, cognitive and pedagogical fidelity in the evaluation of mathematical tools
OKUMUŞ S.
6th International Conference on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.1
2016
2016Links between gestural signs and dynamic geometry software: Exploiting the semiotic potentials of Cabri 3D
OKUMUŞ S.
Research and Innovation in Teaching Mathematics with Technology, La Crosse, Wı, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 12 Temmuz 2016, ss.1-3
2015
2015Teacher and student interactions in technology intensive high school algebra classrooms
OKUMUŞ S. , Cayton C., Hollebrands K.
Association of Mathematics Teacher Educators, Orlando, Fl, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Şubat 2015, ss.1-4
2014
2014High school students’ reasoning about properties of solids using DGS
HOLLEBRANDS K., OKUMUŞ S.
Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, Vancouver, Bc, Kanada, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.6, ss.315
2014
2014Prospective secondary mathematics teachers’ construction of box plots and distributional reasoning with three construction tools
OKUMUŞ S. , THRASHER E.
Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, Vancouver, Bc, Kanada, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.4, ss.369-376
2014
2014Problems that prospective mathematics teachers had while using Cabri 3D
OKUMUŞ S. , HOLLEBRANDS K.
National Council of Teachers of Mathematics Research Pre-session, New Orleans, La, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Nisan 2014, ss.1-3
2014
2014An investigation of teacher pedagogical strategies and student engagement in 1:1 laptop mathematics classrooms
Patterson L., Wiebe E. N. , OKUMUŞ S. , Cayton C., Hollebrands K.
American Educational Research Association, Philadelphia, Pa, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Nisan 2014, ss.1-10
2013
2013A prospective mathematics teacher’s reasoning about minimization problems using Cabri 3D
OKUMUŞ S. , HOLLEBRANDS K.
Proceedings of the 35th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Chicago, Il, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Kasım 2013, ss.1189-1192
2011
20118th grade students Van Hiele levels and classification of quadrilaterals
GÜVEN B., OKUMUŞ S.
International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.2, ss.473-480
2011
20118th grade Turkish students’ Van Hiele levels and classification of quadrilaterals
GÜVEN B., OKUMUŞ S.
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.2, ss.473-480
2010
2010Fonksiyon kavramı öğretiminde karşılaşılan güçlüklerin giderilmesine yönelik bir çalışma
OKUMUŞ S. , ATASOY E. , ATALAY H.
4. International Computer and Instructional Technology Symposium (ICITS 2010), 24 - 26 Ekim 2010, ss.811-815
2010
2010İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Açı İle İlgili Algıları Üzerine Nitel Bir Araştırma
İPEK A. S. , ATASOY E. , OKUMUŞ S.
9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010
2009
2009Mathematics Teachers? Attitudes and Proficiencies on Computer Assisted Mathematics Education
BARAN BULUT D. , OKUMUŞ S. , Birgin O., Güven B.
3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, sa.3
Kitap & Kitap Bölümleri
2020
2020Geometrik Cisimlerin Öğretimi: Koni ve Piramit
Okumuş S.
Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Erhan ERTEKİN,Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.423-451, 2020
2020
2020Geometrik Cisimlerin Öğretimi: Küre
Okumuş S.
Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Erhan ERTEKİN,Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.453-482, 2020
2019
2019Transitions Toward Digital Resources: Change, Invariance, and Orchestration
Drijvers P., Gitirana V., Monaghan J., OKUMUŞ S. , Besnier S., Pfeiffer C., et al.
The Resource Approach to Mathematics Education, Trouche Luc, Gueudet Ghislaine, Pepin Birgit, Editör, Springer, Cham, Cham, ss.389-444, 2019
Bilimsel Hakemlikler
Şubat 2021
Şubat 2021Digital Experiences in Mathematics Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2020
Mart 2020Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020Journal of Computer and Education Research
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019İlköğretim Online
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019Digital Experiences in Mathematics Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019The Journal of Mathematical Behavior
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018The Journal of Mathematical Behavior
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2017
Aralık 2017Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017The Journal of Mathematical Behavior
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2016
Kasım 2016International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Davetli Kongre ve Sempozyum Faaliyetleri
2019
2019Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)
Katılımcı
Utrecht-Hollanda
2018
2018Re(s)sources 2018: International Conference
Katılımcı
Lyon-Fransa
2017
2017International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 13)
Katılımcı
Lyon-Fransa
2017
20173. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Afyon-Türkiye
2017
2017Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10)
Katılımcı
Dublin-İrlanda
2016
2016VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi
Katılımcı
Rize-Türkiye
2016
2016Research and Innovation in Teaching Mathematics with Technology
Katılımcı
Wisconsin-Amerika Birleşik Devletleri
2015
2015The Nineteenth Annual Conference of the Association of Mathematics Teacher Educators (AMTE)
Katılımcı
Florida-Amerika Birleşik Devletleri
2014
2014The Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 38) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 36)
Katılımcı
Vancouver-Kanada
2014
2014National Council of Teachers of Mathematics (NCTM 92, Research Presession)
Katılımcı
Louisiana-Amerika Birleşik Devletleri
2013
2013North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 35)
Katılımcı
Illinois-Amerika Birleşik Devletleri
2011
2011The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 35)
Katılımcı
Ankara-Türkiye
Burslar
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora Bursu (North Carolina State University)
YÖK
2010 - 2010
2010 - 2010Yüksek lisans araştırma bursu (Indiana University - akademik ziyaret)
YÖK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 12
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Şubat-2020
Şubat 2020Tez Savunma (Doktora)
Tez Savunma Jürisi (doktora) Tez yazarı: Yasemin TÜRK - Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma Jürisi (yüksek lisans) Tez yazarı: Kerem HUT - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Ağustos-2018
Ağustos 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma Jürisi (yüksek lisans) Tez yazarı: Ebubekir ÖZ - Bayburt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Ağustos-2018
Ağustos 2018